Live is Live 2026

Dit is echt een heel sterke line-up: Lykke Li is een headliner op Pohoda Festival en Johnny Marr is een betrouwbare subheadliner die live fantastisch is. Benjamin Clementine is een soul revelatie. Anna von Hauswollf heeft met iconoclasts een van de top 50 albums van vorig jaar gescoord en heeft me live in de Trix omver geblazen.
Live is Live heeft echt moeite gedaan! Count me in!

Benjamin Clementine in 2024 gezien op Werchter. Hij had het nadeel dat Dua Lipa op het hoofdpodium stond, maar in KlubC stonden echt niet meer dan 3000 mensen en dan ben ik nog positief. Wel een heel mooi en leuk optreden, dat wel. Hoop dat hij het publiek kan overtuigen met zijn muziek en zijn persoonlijkheid, want dat zit wel goed.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Eventjes een vergelijking maken:
TW Classic: headliner Bryan Adams die er vorig jaar ook al was. LIL: Nick Cave die hoe ouder hij wordt hoe meer relevante albums hij maakt
en hoe beter live hij klinkt met zijn Bad Seeds.
DEUS: heeft laatste zes jaar weinig nieuwe potten gebroken, LIL: LYKKE LI: heeft een nieuw album (mei 2026) en heeft nieuw publiek aangeboord
sterke nostalgische act.
LIL: JOHNNY MARR: zowel sterke jaren 80 herinnering aan the Smiths als met
eigen liedjes die modern zijn. Sterk live met strakke band.
ELVIS COSTELLO: was kwaliteitsact in de jaren 80. Heeft al lang LIL: BENJAMIN CLEMENTINE: nieuwe soulsensatie. Mercury prize in 2015.
weinig commercieel succes.
COUNTING CROWS: live waren ze uitstekend tot 2010, de LIL: ANNA VON HAUSWOLFF: sterk groeiende aanhang. Iconoclasts een van de top
laatste jaren nog goed maar minder sterk live. Nostalgie-act albums in 2025. Heeft nog groeipotentieel
MONZA: typische nostalgie -act op zijn Belgisch LIL: DAS POP: nostalgie-act maar wel moderner dan Monza. Nieuw album 2025

TW Geannuleerd LIL: Gaat door.
TW De drie laatstgenoemde acts zijn Koninklijke Circus niveau.
TW Jaren 80 en jaren 90 acts LIL: Veelal acts van deze eeuw.

Laatst bewerkt:
Ik denk echt dat de meeste Cave fans geen flauw idee hebben wie die artiesten zijn😅
Net zoals veel Cave fans vast niets kennen van BCNR of Murder Capital, die de laatste keer z’n voorprogramma deden.

Maar een Anna von Hausswolff of Benjamin Clementine zijn op z’n minst wel passende namen, muzikaal gezien. Die in principe ook gewoon in z’n voorprogramma hadden kunnen staan.

Geen idee in hoeverre Nick Cave hier wat in de pap te brokken had maar volgens mij heeft de beste man nog nooit van Das Pop gehoord ;)
Gemiste kans van The B-52's en Squeeze die de dag ervoor op 250 km van Antwerpen spelen maar los daarvan is dit wel een degelijke line-up hoor.
Zeer tevreden met Anna en Johnny!

Eventjes een vergelijking maken:
TW Classic: headliner Bryan Adams die er vorig jaar ook al was. LIL: Nick Cave die hoe ouder hij wordt hoe meer relevante albums hij maakt
en hoe beter live hij klinkt met zijn Bad Seeds.
DEUS: heeft laatste zes jaar weinig nieuwe potten gebroken, LIL: LYKKE LI: heeft een nieuw album (mei 2026) en heeft nieuw publiek aangeboord
sterke nostalgische act.
LIL: JOHNNY MARR: zowel sterke jaren 80 herinnering aan the Smiths als met
eigen liedjes die modern zijn. Sterk live met strakke band.
ELVIS COSTELLO: was kwaliteitsact in de jaren 80. Heeft al lang LIL: BENJAMIN CLEMENTINE: nieuwe soulsensatie. Mercury prize in 2015.
weinig commercieel succes.
COUNTING CROWS: live waren ze uitstekend tot 2010, de LIL: ANNA VON HAUSWOLFF: sterk groeiende aanhang. Iconoclasts een van de top
laatste jaren nog goed maar minder sterk live. Nostalgie-act albums in 2025. Heeft nog groeipotentieel
MONZA: typische nostalgie -act op zijn Belgisch LIL: DAS POP: nostalgie-act maar wel moderner dan Monza. Nieuw album 2025

TW Geannuleerd LIL: Gaat door.
TW De drie laatstgenoemde acts zijn Koninklijke Circus niveau.
TW Jaren 80 en jaren 90 acts LIL: Veelal acts van deze eeuw.
Ik snap die vergelijking niet helemaal. Het ene festival heeft toch niets met het andere te maken? Omdat TW Classic niet doorgaat, betekent het toch niet dat LiL opeens een goede kaartverkoop heeft? Publiek voor Bryan Adams is toch deels een ander publiek dan publiek dat voor Nick Cave komt?
Ik wil nog maar zien hoe de verkoop gaat zijn.

Johnny Marr en Nick Cave, goed genoeg voor mij.
Dat zal dan wel een ticketje worden.

Mocht ik hier gratis heen kunnen, ga ik dat zeker doen. Niet voor Cave want die ligt me niet heel erg, maar alles wat eronder staat is erg tof.

• Leuk
Waarderingen: RuneBrico

Users who are viewing this thread

• jobe