Graspop Metal Meeting 2026

Must see:
BMTH (Wel hoge verwachting na laatste keer, en mss te weinig vernieuwing)
Bad Omens (eerste keer HL dus wel uniek)

Might see: (Allemaal al gezien, en nu ook weer niet zo speciaal voor mij)
The offspring
Limp Bizkit
Knocked Loose (ook eerste keer, maar verwacht er weinig van als HL act)
Volbeat
Sabayon

Won't see:
Def Leppard

Qua waar ik de grootste fan van ben:
1. Bring Me The Horizon
2. Volbeat
3. Def Leppard
4. Bad Omens
5. Sabaton
6. Limp Bizkit
7. The Offspring
8. Knocked Loose

maar realistisch gezien heb ik wel iets meer zin in Volbeat, Def Leppard, Bad Omens, Sabaton en the offspring aangezien ik die nog nooit heb gezien. Al is mijn Sabaton liefde wel een beetje verdenen. Waar bijvoorbeeld Powerwolf met hun laatste album weer helemaal herrezen zijn vind ik Sabaton juist steeds minder interessant worden...

• Leuk
Waarderingen: won666
Goh, ik heb mij tot nu toe nog niet zo veel in dit topic gemengd omdat ik toch niet van plan ben te gaan, maar nu ik deze lijstjes zie realiseer ik mij dat er zo lang ik Graspop bezoeker ben nog nooit een editie is geweest waarbij het rijtje headliners zo armoedig was, naar mijn smaak. Eigenlijk kan het hele rijtje op een gedeelde 8e plaats in de categorie "geen enkele interesse" 😅 zou me met de undercard nog wel goed kunnen vermaken, en ben sowieso al geen enorme mainstage bezoeker, maar deze berichten doen mij pas echt beseffen hoezeer dit niet mijn editie is qua headliners. Zal er verder niet over zeuren maar moest dit toch even kwijt :)

Goh, ik heb mij tot nu toe nog niet zo veel in dit topic gemengd omdat ik toch niet van plan ben te gaan, maar nu ik deze lijstjes zie realiseer ik mij dat er zo lang ik Graspop bezoeker ben nog nooit een editie is geweest waarbij het rijtje headliners zo armoedig was, naar mijn smaak. Eigenlijk kan het hele rijtje op een gedeelde 8e plaats in de categorie "geen enkele interesse" 😅 zou me met de undercard nog wel goed kunnen vermaken, en ben sowieso al geen enorme mainstage bezoeker, maar deze berichten doen mij pas echt beseffen hoezeer dit niet mijn editie is qua headliners. Zal er verder niet over zeuren maar moest dit toch even kwijt :)
Ja wel eens hoor, is mijn negende keer Graspop en nog nooit zo weinig enthousiasme gehad voor de headliners, maar moet er toch maar wat van maken als ik er toch ben :)

Krijg gelukkig het weekend alsnog wel goed gevuld in de clashfinder dus maak me verder geen zorgen

1. Sabaton (altijd een speciaal plekje in mn hart omdat t de band is die me in de metal en graspop heeft gebracht)
2. BMTH (verpletterende show van 23)
3. Volbeat* (erg benieuwd naar hun show, schijnt altijd wel erg goed te zijn)
4. Bad Omens*
5. Limb bizkit
6. The offspring
7. Deff leppard
10. Knocked loose

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en won666
Aangezien het hier zo stil is (momenteel ook in de Alcatraz HH), wat vinden jullie de leukste en wat vinden jullie de minst leuke headliner dit jaar?

Voor mij (van leukst naar minst leuk)

1. Sabaton
2. The Offspring
3. Volbeat
4. Bring Me The Horizon
5. Limp Bizkit
6. Def Leppard
7. Knocked Loose
8. Bad Omens
Qua headliners sowieso niet echt mijn jaar (de rest van de line up vind ik wel super) maar dan is dit mijn ranking:

1 Bring Me The Horizon
2 Def Leppard
3 Bad Omens
4 The Offspring
5 Limp Bizkit
6 Volbeat
7 Knocked Loose
8 Sabaton

• Leuk
My favorit headliners are
1: The Offspring
2: Bring me the Horizon
3: Volbeat
4: Limp Bizkit
5: Def Leppard
6: Sabaton
7: Bad Omens
...
Knocked Loose

Only 1&2 are must see bands this year.
But I will see more

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en won666
Dat Limp Bizkit bij jullie allen zo hoog staat verbaast me echt. Die zijn toch niet zo goed meer live? Of is dat vooral om nostalgische redenen?

• Leuk
Waarderingen: elo
Ik snap uw mening wel maar mogen we alsjeblieft de jongste op het terrein ook de kans geven om dergelijke bands te kunnen zien? Wij zijn als oudere mannen/vrouwen enorm verwend geweest met de topdagen van zulke bands maar de jeugd wil ook wel eens graag de kans krijgen om te mogen genieten van de groepen die de fundering zijn van de huidige rock/metal en van festivals als Graspop.

We kunnen voor zij die ‘geen interesse’ hebben in deze bands (de minderheid) moeilijk heel de programmatie veranderen…
Zo verschrikkelijk eens met deze reactie. Omdat deze oude bands nog touren kan ik ze voorstellen aan mijn beide zoons. En ik kan je vertellen dat dat de mooiste vader/zoon momenten zijn . Hulde voor de oude garde. Zonder die legacy bands zou ons geliefde genre niet eens bestaan

Dat Limp Bizkit bij jullie allen zo hoog staat verbaast me echt. Die zijn toch niet zo goed meer live? Of is dat vooral om nostalgische redenen?
Dat is vooral omdat ik The Offspring de vorige keer kut vond en ik heb helemaal niks met Sabaton en Def Leppard.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Must see:
-

Waarschijnlijk naar kijken:
- The Offspring
- Bring Me The Horizon

Ach ja, misschien, waarom niet, als de mogelijkheid zich voordoet:
- Sabaton
- Knocked Loose (Twisted Sister had op dezelfde plek gestaan)

Geen interesse
- Volbeat
- Bad Omens
- Def Leppard
- Limp Bizkit

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Eigenlijk moet ik toegeven dat ik niet zo enthousiast ben over de headliners dit jaar. Zelf degene die ik graag hoor (en ook zeker wel zal gaan kijken), heb ik eigenlijk al vaak gezien.

Ranking headliners:

1. Sabaton
2. Bring Me the Horizon (vond hun vorige show wel sterk en energiek, goed geamuseerd)
3. Def Leppard
4. Volbeat
5. The Offspring
6. Bad Omens (puur omdat ik ze nog moet inluisteren en eigenlijk weinig van hun liedjes ken, kan nog veranderen)
7. Limp Bizkit

Zelfs geen plaats waardig: Knocked Loose. Zal ook de enige headliner zijn die ik echt doelbewust zal overslaan. Er zal wel ergens iets beter spelen op het terrein (en als ze afsluiten, ga ik gewoon vroeger naar het huisje).

Is meer bij gebrek aan beter. Stond bijvoorbeeld een gojira, Ghost, sleep token of parwaydrive of Twisted sister er zouden ze een plekje zakken. Maar de rest is gewoon nog minder leuk imo.

Zo verschrikkelijk eens met deze reactie. Omdat deze oude bands nog touren kan ik ze voorstellen aan mijn beide zoons. En ik kan je vertellen dat dat de mooiste vader/zoon momenten zijn . Hulde voor de oude garde. Zonder die legacy bands zou ons geliefde genre niet eens bestaan
Als iemand die pas sinds 2019 naar festivals gaat Ben ik nog erg blij om te zeggen dat ik bands als Kiss, deep purple, savatage en Guns and roses live heb mogen zien al zijn ze nie meer in hun top staat. Altijd wel respect voor die legacy bands. Zijn niet veel mensen van mijn leeftijd (en zeker niet de leeftijd die ik toen had) die dat nu nog kunnen zeggen.
Was zelf 12 toen ik Kiss zag met mn pa. (Ook op die manier, want hij zei zelf: "tis mn zoon die me meeneemt naar Kiss en niet ik😉")

• Leuk
  • On fire
Waarderingen: Piebe71 en Timmetje
kamelot komt deze week met tour data, zullen wel niet bij de laatste 5 namen zitten, of mocht graspop zich nog bedenken.

De concurrentie is gewoon zwak. Knocked Loose, Bad Omens en Def Leppard ... . Op zich zouden Limp Bizkit en BMTH bij mij nog wel kunnen wisselen.

Ik zou zeker gaan en ze zouden zelfs op 1 komen bij mij mits ik op voorhand zeker was van een deftige set zonder teveel gezeik en onderbrekingen. Maar tegenwoordig zelfs coversbands het beter en is Bizkit nog een schaduw van zich zelf. Pure nostalie en vergane glorie

Users who are viewing this thread