Bruce Springsteen

Hmm.. vind het toch een beetje dubbel dat de tickets met dynamic prices zijn verkocht. Toch een soort tegenstrijdigheid met waar ie voor staat.
Ik snap je punt, maar je moet niet onderschatten wat de invloed van de organisaties als TM/LN is. En de gi-gan-tische kosten die een tour met zich meebrengt. Overigens ook genoeg gezien die tegen face value hebben kunnen kopen.

Laatst bewerkt:
Wat was face value? Zat dat ook allemaal wat onder de 80 dollar?
Tussen $180 (nosebleeds) en $399 (pit) op de meeste locaties.

Pit is in EU normaal rond de €200/€250. Er zit dus wel behoorlijk verschil in de prijzen tov hier, maar dat is bij elke artiest wel het geval (helaas).

Dat zijn ook niet echt meer toegankelijke prijzen te noemen... :(
Klopt. En behoorlijk duurder ten opzichte van Europa.

Maar of dat (volledig) aan Bruce te wijten is....?

Er zijn daar ook veel 'suites' die voor $1.500 pp gaan. Maar volgens mij is dat meer locatie gerelateerd, die hun 'suite' klanten die mogelijkheid geven.

Ik snap je punt, maar je moet niet onderschatten wat de invloed van de organisaties als TM/LN is. En de gi-gan-tische kosten die een tour met zich meebrengt. Overigens ook genoeg gezien die tegen face value hebben kunnen kopen.
Ik snap dat touren duur is.
Maar Robert Smith is het toch ook gelukt? Ik denk dat Springsteen nog meer invloed kan hebben op de tickets. En het is niet zo dat hij een beginnende artiest is die anders niet rondkomt.
Het voelt gewoon dubbel.

Ik vraag me af hoeveel zeggenschap een artiest hierin heeft. Al zou het chiquer zijn dat hij als activist voor the working class hier wel actie tegen zou voeren.

Even over de pit tickets in de EU, die liggen gelukkig voor zover ik weet nooit rond de €250 zoals ik hierboven lees. Ik ben zelf nu 4x in de pit geweest, in NL, BE, Duitsland en Tjechië en de duurste waren Werchter voor €208. En dat was de handshake inclusief plectrum van the boss dubbel en dik waard.

• Geweldig
Waarderingen: jaydee76
Ik snap dat touren duur is.
Maar Robert Smith is het toch ook gelukt? Ik denk dat Springsteen nog meer invloed kan hebben op de tickets. En het is niet zo dat hij een beginnende artiest is die anders niet rondkomt.
Het voelt gewoon dubbel.
Ja, dit. De artiest heeft daar echt wel zeggenschap in.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ik vraag me af hoeveel zeggenschap een artiest hierin heeft. Al zou het chiquer zijn dat hij als activist voor the working class hier wel actie tegen zou voeren.

Even over de pit tickets in de EU, die liggen gelukkig voor zover ik weet nooit rond de €250 zoals ik hierboven lees. Ik ben zelf nu 4x in de pit geweest, in NL, BE, Duitsland en Tjechië en de duurste waren Werchter voor €208. En dat was de handshake inclusief plectrum van the boss dubbel en dik waard.
Pit is het altijd waard. Sterker nog, ik denk dat als je eenmaal 'gewend' bent om vooraan te staan elke andere plaats tegenvalt. Althans, dat is mijn ervaring.

€200/€250 was een ongeveer getal. Ik heb ze inderdaad niet meer heel scherp, maar €208 zit in het zelfde spectrum, niet ;) ?!

Het zit in ieder geval ver af van de pit prijzen van de Stones. Dus wat dat betreft is het nog 'voordelig'.

De pit tickets van Bruce zijn zeker verslavend ja. Daarom ben ik voor het laatst in 2024 geweest omdat ik anders helemaal failliet ga met alle festivals die ik ook bezoek en dacht, beter niks dan een teleurstellende ervaring. Heb even verder gekeken en in Hockenheim waren ze €159,90 en in Praag €108. Ben nu wel benieuwd wat je voor de Rolling Stones pit hebt betaald?

De pit tickets van Bruce zijn zeker verslavend ja. Daarom ben ik voor het laatst in 2024 geweest omdat ik anders helemaal failliet ga met alle festivals die ik ook bezoek en dacht, beter niks dan een teleurstellende ervaring. Heb even verder gekeken en in Hockenheim waren ze €159,90 en in Praag €108. Ben nu wel benieuwd wat je voor de Rolling Stones pit hebt betaald?
Diamond Pit bij de Duitse concerten was €525,-, in Nederland volgens mij €380,-. Maar is wel anders dan een Bruce pit qua formaat.

Ja er passen soms echt wel 500+ mensen in een pit bij Bruce dus je hebt dan echt de roll calls nodig om vooraan te kunnen staan. Heb jij ook ooit fysiek contact of een plectrum van iemand van the rolling stones gehad of houden zij meer afstand?

Ja er passen soms echt wel 500+ mensen in een pit bij Bruce dus je hebt dan echt de roll calls nodig om vooraan te kunnen staan. Heb jij ook ooit fysiek contact of een plectrum van iemand van the rolling stones gehad of houden zij meer afstand?
De Stones stage set-up is anders, dus zij staan veel langer en vaker vlak bij je, maar doen niet de 2/3 railwalks zoals Bruce.

Nu heb ik de Stones (althans Keith en Ronnie) wel 'ontmoet' in andere situaties dan een concert.

Ik heb overigens ook zonder roll calls bij Bruce aan de rail kunnen staan. De roll call is echter wel een rustige manier om vooraan te kunnen staan.

Ik heb voor sommige pit tickets voor Bruce zelfs boven de 200 betaald, via de reguliere sale zelfs, volgens mij
En ja, het is vreselijk verslavend, het enige wat er dicht bij in de buurt komt is een plek laag achter het podium

• Leuk
Waarderingen: Moniek
Wat gaaf dat je Keith en Ronnie hebt ontmoet.

Bij Werchter heb ik ook aan de rail gestaan door de longen uit mijn lijf te rennen (dat was stiekem nog best een end vanaf de poortjes) maar geef mij inderdaad maar de rust en ruimte van zo’n nummertje en de paar dagen vakantie in Zuid-Limburg, Praag en Hockenheim waren ook niet verkeerd. Ik begreep dat de regels rondom de calls vroeger veel strenger waren zodat je echt niks kon doen tussendoor en je ook ‘s nachts moest melden. Gelukkig zijn de tussentijden nu ruim genoeg om ook nog wat van de omgeving te kunnen genieten. Ik ga heel hard duimen voor EU data in 2027 of 2028.

Als een groot artiest de tickets niet duurder dan 100 dollar wil hebben, dan zijn de tickets niet duurder dan 100 dollar. Lijkt me een simpel verhaal. Dit is gewoon wat Bruce (en/of Jon Landau) vindt dat hij kan vragen, heeft hij (en/of Jon Landau) ook gewoon aangegeven in 2022 toen de verkoop voor de tour startte. Groot fan van The Boss hier, maar we moeten ook niet doen alsof hij geen geld wil verdienen. Bovendien is bekend dat zijn bandleden (en dat zijn er nogal wat) royaal meeverdienen.

Als een groot artiest de tickets niet duurder dan 100 dollar wil hebben, dan zijn de tickets niet duurder dan 100 dollar. Lijkt me een simpel verhaal. Dit is gewoon wat Bruce (en/of Jon Landau) vindt dat hij kan vragen, heeft hij (en/of Jon Landau) ook gewoon aangegeven in 2022 toen de verkoop voor de tour startte. Groot fan van The Boss hier, maar we moeten ook niet doen alsof hij geen geld wil verdienen. Bovendien is bekend dat zijn bandleden (en dat zijn er nogal wat) royaal meeverdienen.
Ik wil hier toch even een kant tekening plaatsen, en niet perse omdat het om Bruce gaat, ik heb Harry Styles van de week ook verdedigd.
Het probleem is dat die absurd hoge bedragen via de doorverkoop ook betaald worden, dus waarom zou een artiest dan niet zelf eraan mogen verdienen door de kaarten duurder te maken, ipv de (louche) doorverkoop kanalen?
Zolang er mensen zijn die deze absurd hoge bedragen blijven betalen, hetzij via de gewone verkoop, hetzij via de doorverkoop, zullen de prijzen alleen nog maar blijven stijgen.
Want jij vind dat we nu veel betalen voor de grote acts, ik kan je verzekeren, via de zwarthandel worden ook die kaarten nog steeds met dikke winst door verkocht

Het probleem is dat die absurd hoge bedragen via de doorverkoop ook betaald worden, dus waarom zou een artiest dan niet zelf eraan mogen verdienen door de kaarten duurder te maken, ipv de (louche) doorverkoop kanalen?
Een beetje een drogreden imo. Want door de kaarten nog duurder te maken maak je de doorverkoop ook weer duurder. Linksom of rechtsom help je mee je fans uit te knijpen / knijp je je fans uit.

Vanuit zowel moreel besef als fanservice zouden artiesten hun kaartprijzen normaal mogen houden.

Als je echt wat wilt doen aan die doorverkoop doe je het zoals Swift en Radiohead deden: dan maak je doorverkopen gewoon moeilijk tot onmogelijk. Met ID naar binnen en anders pech.

Ik wil hier toch even een kant tekening plaatsen, en niet perse omdat het om Bruce gaat, ik heb Harry Styles van de week ook verdedigd.
Zolang er mensen zijn die deze absurd hoge bedragen blijven betalen, hetzij via de gewone verkoop, hetzij via de doorverkoop, zullen de prijzen alleen nog maar blijven stijgen.
Want jij vind dat we nu veel betalen voor de grote acts, ik kan je verzekeren, via de zwarthandel worden ook die kaarten nog steeds met dikke winst door verkocht
Hey Rick, ik snap je kanttekening niet helemaal. Mijn enige punt was dat een artiest (of het nu Bruce Springsteen, Harry Styles of Bruno Mars is) echt wel kan weigeren om tickets duurder te maken dan een bepaalde grens. That's it. Je hebt dat interview in 2022 toch ook gelezen waarin Bruce Inc. aangaf dat zij dit gerechtvaardigde prijzen vonden?

Users who are viewing this thread