Alcatraz & Dynamo Hurt/Heal

Ik vond hem vroeger in interviews altijd heel intelligent en welbespraakt overkomen, had best veel sympathie voor hem.
Wat ie achter gesloten deuren in relaties heeft gedaan (zoals bloed drinken), en hoe consensual dat was, weten we allemaal niet zeker (de rechters ook niet), dus dat laat ik buiten beschouwing.

Begrijp me niet verkeerd, ik was ook een groot voorstander van de hele #metoo movement, en iemand die zich aantoonbaar heeft misdragen, verdient het ook om gecanceld te worden.
Maar dat cancellen kan ook te ver gaan en zelfs misbruik van gemaakt worden.
We leven immers in een tijd van misinformatie, roddels, laster, etc., en zeker als het om beroemdheden gaat, liggen er ook altijd 'kapers' op de loer (zeker in Amerika).
Ik zeg niet dat iemand als MM niks misdaan heeft, maar we kunnen ook niet zomaar alle beschuldigingen klakkeloos aannemen, daar is een rechtssysteem voor.

Ja, ik weet dat ik me met zo'n mening niet populair zal maken, maar ik probeer wel enige objectiviteit in zulke gevallen te bewaren.
Ik verkies om de slachtoffers van seksueel geweld te geloven. Het aantal valse aangiftes is spectaculair laag & ik geloof in geen duizend jaar dan 4 verschillende vrouwen hem zouden beschuldigen omdat ze denken daar iets mee te winnen. Daarnaast zijn er genoeg getuigenissen die voor mij aangeven wat voor vent het is (bv. van Wes Borland).

Maar zelfs dat allemaal terzijde. Zijn headliner show op Graspop 2009 was één van de meest beschamende acts die ik ooit op een podium heb mogen aanschouwen. Een compleet gedrogeerde egocentrische eikel die geen enkele noot op de toon kon zingen en zijn woorden enkel kon mompelen. Geen verbazing dat de helft van het publiek het dan ook aftrapte na een half uur. Dus alleen daarvoor zou ik hem als eerste wegstemmen.

Accept - 100
Airbourne - 102
Alestorm - 100
Amon Amarth - 100
Anthrax - 100
Arch Enemy - 100
Architects - 100
Avantasia - 103
Behemoth - 100
Dimmu Borgir - 100
Doro - 100
Electric Callboy - 95(+10)
Epica - 100
Europe - 100
Extreme - 90
Ghost - 100
Heilung - 100
Helloween - 105
Immortal - 100
In Flames - 100
KKs Priest - 100
Korn - 106
Kreator - 100
Lamb of god - 100
Limp Bizkit - 105
Machine Head - 104
Marilyn Manson - 50
Megadeth - 100
Nightwish - 105
Opeth - 100
Powerwolf - 100
Sabaton - 100
Saxon - 100
Slaughter to prevail - 100
Status Quo - 90
Testament - 100
Twisted Sister - 102
Within Temptation - 113

Accept - 100
Airbourne - 102
Alestorm - 100
Amon Amarth - 100
Anthrax - 100
Arch Enemy - 100
Architects - 100
Avantasia - 103
Behemoth - 100
Dimmu Borgir - 100
Doro - 90
Electric Callboy - 95
Epica - 100
Europe - 100
Extreme - 90
Ghost - 100
Heilung - 100
Helloween - 105
Immortal - 100
In Flames - 100
KKs Priest - 100
Korn - 106
Kreator - 100
Lamb of god - 100
Limp Bizkit - 105
Machine Head - 104
Marilyn Manson - 50
Megadeth - 100
Nightwish - 105
Opeth - 100
Powerwolf - 100
Sabaton - 100
Saxon - 100
Status Quo - 90
Testament - 100
Twisted Sister - 102
Within Temptation - 113

Hierbij weer de juiste lijst

De seponering had grotendeels te maken met verjaringswetgeving. Door nieuwe wetgeving kunnen - kort door de bocht - oudere misbruikzaken opnieuw worden behandeld, daarom is er sprake van een heropening.
Tja, je kunt je net zo goed afvragen waarom het dan zolang heeft moeten duren, en waarom er dan ineens nog allerlei beschuldigingen bijkomen.

De beschuldigingen zijn dermate ernstig dat het me gerechtvaardigd lijkt Manson niet op zijn blauwe ogen te geloven.
Eens, maar dat geldt voor beide kanten.

Ik ben absoluut een feminist, en beschouw vrouwen daardoor ook niet als 'zielig' of 'het zwakke geslacht'.
Vrouwen kunnen net zo goed liegen als mannen, en net zo goed handelen uit rancune of winstbejag.
Ik pretendeer dan ook nooit te weten wat de waarheid in zulke zaken is, tenzij aangetoond of toegegeven.

• Thinking
Waarderingen: nikita en Timmetje
Accept - 100
Airbourne - 102
Alestorm - 100
Amon Amarth - 100
Anthrax - 100
Arch Enemy - 100
Architects - 100
Avantasia - 103
Behemoth - 100
Dimmu Borgir - 100
Doro - 100
Electric Callboy - 95
Epica - 100
Europe - 110 (+10)
Extreme - 90
Ghost - 100
Heilung - 100
Helloween - 105
Immortal - 100
In Flames - 100
KKs Priest - 100
Korn - 106
Kreator - 100
Lamb of god - 100
Limp Bizkit - 105
Machine Head - 104
Marilyn Manson - 50
Megadeth - 100
Nightwish - 105
Opeth - 100
Powerwolf - 100
Sabaton - 100
Saxon - 100
Status Quo - 90
Testament - 100
Twisted Sister - 102
Within Temptation - 113

Wel jammer dat ik Tool niet kan minnen in dit topic

• Geweldig
Waarderingen: Jimmeh07 en Koekdoos
Accept - 100
Airbourne - 102
Alestorm - 100
Amon Amarth - 100
Anthrax - 100
Arch Enemy - 100
Architects - 100
Avantasia - 103
Behemoth - 100
Dimmu Borgir - 100
Doro - 90
Electric Callboy - 95
Epica - 100
Europe - 100
Extreme - 90
Ghost - 100
Heilung - 100
Helloween - 105
Immortal - 100
In Flames - 100
KKs Priest - 100
Korn - 106
Kreator - 100
Lamb of god - 100
Limp Bizkit - 105
Machine Head - 104
Marilyn Manson - 50
Megadeth - 100
Nightwish - 105
Opeth - 100
Powerwolf - 100
Sabaton - 100
Saxon - 100
Status Quo - 90
Testament - 100
Twisted Sister - 102
Within Temptation - 113

Hierbij weer de juiste lijst
Oh crap, geen idee of ik de juiste heb gebruikt

Accept - 100
Airbourne - 102
Alestorm - 100
Amon Amarth - 100
Anthrax - 100
Arch Enemy - 100
Architects - 100
Avantasia - 103
Behemoth - 100
Dimmu Borgir - 100
Doro - 90
Electric Callboy - 95
Epica - 100
Europe - 110
Extreme - 90
Ghost - 100
Heilung - 100
Helloween - 105
Immortal - 100
In Flames - 100
KKs Priest - 100
Korn - 106
Kreator - 100
Lamb of god - 100
Limp Bizkit - 105
Machine Head - 104
Marilyn Manson - 50
Megadeth - 100
Nightwish - 105
Opeth - 110 (+10)
Powerwolf - 100
Sabaton - 100
Saxon - 100
Status Quo - 90
Testament - 100
Twisted Sister - 102
Within Temptation - 113

Ik verkies om de slachtoffers van seksueel geweld te geloven. Het aantal valse aangiftes is spectaculair laag & ik geloof in geen duizend jaar dan 4 verschillende vrouwen hem zouden beschuldigen omdat ze denken daar iets mee te winnen. Daarnaast zijn er genoeg getuigenissen die voor mij aangeven wat voor vent het is (bv. van Wes Borland).
Tja, zo woonde er vroeger bij mij in de straat een tienermeisje die 2 klasgenoten (op wie ze eigenlijk verliefd was) beschuldigde van verkrachting, waardoor die jongens een nacht hebben vastgezeten.
En later heeft ze zelfs haar eigen vader daarvan beschuldigd.
Later gaf ze zelf toe dat het allemaal gelogen was, maar zulke dingen hebben natuurlijk wel een enorme impact.

Sindsdien ben ik altijd heel voorzichtig met wie ik geloof in zulke gevallen, zolang ik niet over voldoende informatie beschik.
Voor mij is dat niet zomaar een kwestie van 'kiezen' (op basis van gevoel).

Maar zelfs dat allemaal terzijde. Zijn headliner show op Graspop 2009 was één van de meest beschamende acts die ik ooit op een podium heb mogen aanschouwen. Een compleet gedrogeerde egocentrische eikel die geen enkele noot op de toon kon zingen en zijn woorden enkel kon mompelen. Geen verbazing dat de helft van het publiek het dan ook aftrapte na een half uur. Dus alleen daarvoor zou ik hem als eerste wegstemmen.
Nou, prima toch?

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Tja, je kunt je net zo goed afvragen waarom het dan zolang heeft moeten duren, en waarom er dan ineens nog allerlei beschuldigingen bijkomen.

Eens, maar dat geldt voor beide kanten.

Ik ben absoluut een feminist, en beschouw vrouwen daardoor ook niet als 'zielig' of 'het zwakke geslacht'.
Vrouwen kunnen net zo goed liegen als mannen, en net zo goed handelen uit rancune of winstbejag.
Ik pretendeer dan ook nooit te weten wat de waarheid in zulke zaken is, tenzij aangetoond of toegegeven.
Een juridisch vastgestelde werkelijkheid is helaas vaak anders dan "de objectieve waarheid". Veel misbruikers binnenshuis komen daarmee weg bij gebreke aan objectief steunbewijs in de vorm van vooral getuigen. Dat een misbruikzaak niet bewezen kan worden geacht, betekent dus niet dat het niet is gebeurd. Dit weten veel abusers overigens ook.

Ik noem (misbruikte) vrouwen nergens zielig of het zwakke geslacht en dat is ook ongeveer het laatste dat ik zou zeggen. Ik ben zelf een vrouw en ken enkele vrouwen die met misbruik te maken hebben gehad (remember: 1 op de 5). Die doen meestal geen aangifte om het bekende "zijn woord tegen het mijne"-principe en de stress van een jarenlange rechtszaak. Oneindig veel respect dus voor de sterke vrouwen die wél een zaak starten.

Dat er na één aangifte vaak meerdere volgen is overigens makkelijk te verklaren; je gezien en gehoord voelen door een andere aangifte verlaagt de psychologische drempel om zelf ook een zaak te starten.

En ja, tóch gereageerd, maar dit kon ik niet laten liggen.

ik vind het vooral vreemd dat KK's priest er nog in staat, was volgens mij toch algemeen aanzien als 1 van de zwakste headliners. zelfde met heilung(sorry not sorry maar dit is geen mainstage band)

• Haha
Waarderingen: Dr. Hannibal
Accept - 100
Airbourne - 102
Alestorm - 100
Amon Amarth - 100
Anthrax - 100
Arch Enemy - 100
Architects - 100
Avantasia - 103
Behemoth - 100
Dimmu Borgir - 100
Doro - 90
Electric Callboy - 95
Epica - 100
Europe - 110
Extreme - 90
Ghost - 100
Heilung - 100
Helloween - 105
Immortal - 100
In Flames - 100
KKs Priest - 100
Korn - 106
Kreator - 100
Lamb of god - 100
Limp Bizkit - 103 (-2)
Machine Head - 104
Marilyn Manson - 45 (-5)
Megadeth - 100
Nightwish - 105
Opeth - 110
Powerwolf - 100
Sabaton - 100
Saxon - 100
Slaughter to prevail - 97 (-3)
Status Quo - 90
Testament - 100
Twisted Sister - 102
Within Temptation - 113

ik vind het vooral vreemd dat KK's priest er nog in staat, was volgens mij toch algemeen aanzien als 1 van de zwakste headliners. zelfde met heilung(sorry not sorry maar dit is geen mainstage band)
Dat je verwacht dat iemand er snel uitvliegt oke... Maar na anderhalf uur voelt wel een beetje als een vendetta tegen ze hoor... :ROFLMAO: Heilung hoeft er trouwens nog lang niet uit, 1x gezien en omver geblazen.

Een juridisch vastgestelde werkelijkheid is helaas vaak anders dan "de objectieve waarheid".
Vaak, soms, bijna altijd, zelden, maar dus niet altijd.
Rechtspraak gaat niet over statistieken, maar over individuele gevallen.

Veel misbruikers binnenshuis komen daarmee weg bij gebreke aan objectief steunbewijs in de vorm van vooral getuigen. Dat een misbruikzaak niet bewezen kan worden geacht, betekent dus niet dat het niet is gebeurd. Dit weten veel abusers overigens ook.
Maar dus ook niet dat het wél is gebeurd, dat is het hele punt.

Ik noem (misbruikte) vrouwen nergens zielig of het zwakke geslacht en dat is ook ongeveer het laatste dat ik zou zeggen. Ik ben zelf een vrouw en ken enkele vrouwen die met misbruik te maken hebben gehad (remember: 1 op de 5). Die doen meestal geen aangifte om het bekende "zijn woord tegen het mijne"-principe en de stress van een jarenlange rechtszaak. Oneindig veel respect dus voor de sterke vrouwen die wél een zaak starten.
Eens, daar heb ik ook enorm respect voor.
Dat zou dan ook de standaard moeten zijn, in een ideale wereld voelt iedereen (man of vrouw) zich vrij en sterk genoeg om misbruik direct te melden en eraan te ontsnappen, en krijgt ook iedereen zijn verdiende straf.

Maar regels zijn regels, wetten zijn wetten, en iedereen is onschuldig totdat het tegendeel wordt bewezen.
Ik ben niet van het principe 'waar rook is, is vuur'.
Volgens dat principe zijn vroeger immers talloze vrouwen als heks veroordeeld en vermoord, om maar wat te noemen.
Dat moeten we nooit meer willen, justitie is er voor iedereen, ongeacht geslacht, ras, religie of wat dan ook.

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread