BKS & DTRH HURT/HEAL

Ik begrijp trouwens ergens wat @Timmetje wil zeggen. Cave kan live echt uitzonderlijk zijn. Maar ik denk dat eens je m hebt gezien, dat je m ook niet opnieuw hoeft te zien ofzo? Heel saccraal, maar ook heel voorspelbaar. Ik ben een periode ook heel erg Cave-moe geweest.. Dat heb ik veel minder bij bands als Radiohead en The National (ja, ik blijf het jammer vinden dat ze er voor Sigur Rós uit gingen) waarbij je nooit volledig weet waar je gaat eindigen. Heb datzelfde gevoel bij LCD (ik heb ze afgelopen zomer éindelijk gezien) ook wel een beetje.

Heb datzelfde gevoel bij LCD (ik heb ze afgelopen zomer éindelijk gezien) ook wel een beetje.
Moe worden of niet weten waar je gaat eindigen? De drie keer dat ik LCD heb gezien waren echt grote verschillen moet ik zeggen. Heel tof.

Moe worden of niet weten waar je gaat eindigen? De drie keer dat ik LCD heb gezien waren echt grote verschillen moet ik zeggen. Heel tof.
Het laatste. Ik hoop ze snel nog 's opnieuw te zien, wat een band. Al komen ze nauwelijks naar de Benelux wat wel jammer is.

Het laatste. Ik hoop ze snel nog 's opnieuw te zien, wat een band. Al komen ze nauwelijks naar de Benelux wat wel jammer is.
Ah top. Denk wel dat dat weinig touren ook wel heel erg helpt ten opzichte van bijvoorbeeld een Nick Cave (of the National). Je blijft een soort honger houden naar een optreden van ze. Afgelopen jaar in Brixton was ook echt een van de beste concerten waar ik ooit ben geweest (en dat in een jaar met óók Oasis, Glasto en Radiohead)

PJ Harvey is objectief een geweldige artieste, maar haar live status komt toch niet in de buurt van de anderen?

Niet mee eens, haar laatste tour was weer fabelachtig goed (4x geweest). De bijna serene rust en controle waarmee ze haar werk brengt is echt adembenemend en vind ik persoonlijk iets prettiger dan de bijna maniakale manier waarop een Nick Cave het publiek er per se bij wil betrekken. Of ze uiteindelijk 3e of 4e eindigt maakt me niet uit verder, ik ben allang blij dat mijn favoriete artieste het zo goed doet hier.

LCD Soundsystem - 23 (-1)
Nick Cave and the Bad Seeds - 92 (+1)
PJ Harvey - 26 (-4)
Radiohead - 100 (+4)

LCD Soundsystem - 19 (-4)
Nick Cave and the Bad Seeds - 92
PJ Harvey - 20 (-6)
Radiohead - 100

LCD Soundsystem - 19
Nick Cave and the Bad Seeds - 92
PJ Harvey - 20
Radiohead - 90 (-10)