BKS & DTRH HURT/HEAL

Nick Cave mag winnen voor mij, enige act in de lijst die me live kon overtuigen (al heb ik Radiohead nog niet live gezien).

Ik ben Nick Cave meer gaan waarderen. Ik heb nou eenmaal kaartjes voor de BKS zaterdag, dus ben wat meer van hem gaan luisteren, en sommige nummers in het oeuvre zijn toch wel echt heel erg mooi.

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Ik ben Nick Cave meer gaan waarderen. Ik heb nou eenmaal kaartjes voor de BKS zaterdag, dus ben wat meer van hem gaan luisteren, en sommige nummers in het oeuvre zijn toch wel echt heel erg mooi.
Live wordt het allemaal nog veel mooier. Die man die nooit aan halve performances. Zijn band ook niet.

• Leuk
Waarderingen: AngieH en Matthijs
Ik vind het bij Cave heel jammer dat ie nooit iets speelt van No More Shall we Part. Vind Wild God een minder album dan Ghosteen, maar weer fijner dan Skeleton Tree. Bij LCD weet je toch meer wat je gaat krijgen en zeker de beste hits vind ik echt helemaal geweldig, i.d. Dance Yourself Clean, All my Friends, New York, ..., Tribulations, . Bij Radiohead is het ook wel heel erg afhankelijk van de setlist.
PJ Harvey heeft ook een enorm oeuvre maar ken ik niet zo goed als van de andere 3

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ik vind het bij Cave heel jammer dat ie nooit iets speelt van No More Shall we Part. Vind Wild God een minder album dan Ghosteen, maar weer fijner dan Skeleton Tree. Bij LCD weet je toch meer wat je gaat krijgen en zeker de beste hits vind ik echt helemaal geweldig, i.d. Dance Yourself Clean, All my Friends, New York, ..., Tribulations, . Bij Radiohead is het ook wel heel erg afhankelijk van de setlist.
PJ Harvey heeft ook een enorm oeuvre maar ken ik niet zo goed als van de andere 3
Het nadeel van Cave is wel dat er al jaren weinig variatie in z'n setlist zit inderdaad.... dan mag LCD wel winnen van mij.

Prachtige top 5. Mijn persoonlijke top 4 + PJ Harvey, met wie het bij mij ondanks twee keer live (op BKS en DTRH) niet écht wil klikken.

Zou het wel begrijpen als Sigur Ros anno 2026 de volgende is, maar Lowlands 2008 blijft mijn beste concert ooit.

• Leuk
Waarderingen: AngieH
Het nadeel van Cave is wel dat er al jaren weinig variatie in z'n setlist zit inderdaad.... dan mag LCD wel winnen van mij.
Laatste 2 LCD shows die ik zag hadden een veel gelijkaardige setlist dan de laatste 2 Cave shows, dus het is maar hoe je het bekijkt. M'n vorige keer Cave (Sportpaleis 24) had 12 andere nummers t.o.v. m'n voorlaatste keer Cave (TWC 22).

Maar sowieso wil ik niet te veel afdingen op LCD, vind Radiohead, Nick Cave en LCD alledrie hors categorie als het over liveshows gaat.

Voor mij:

Radiohead
.
.
.
Nick Cave
.
Sigur Ros
LCD Soundsystem
PJ Harvey

Maar sowieso valt het me zeker niet tegen op welke top-5 dit forum uit is gekomen.
Ik wanneer The National eruit gestemd wordt:
Little Princess Cute Baby GIF

Mijn favoriet is waarschijnlijk Agaetis Byrjun. Maar aan de andere kant staat die niet eens in mijn favoriete top 20 post-rock albums.
Geen enkel album van deze artiesten zou zelfs in mijn top 500 favoriete albums staan.
Maar heb zeker niet alles beluisterd & over het algemeen is mijn smaak ook wel stukken meer niche en/of harder.

Live wordt het allemaal nog veel mooier. Die man die nooit aan halve performances. Zijn band ook niet.
Voor mij is het twee keer totaal niet overgekomen live, zowel op Werchter als BKS. Stond twee keer wat verder naar achteren en daar kwam de energie totaal niet over, voelde me echt toeschouwer van iets wat tussen de artiest en de voorste paar rijen gebeurde. Een headliner moet er wat mij betreft voor het hele veld staan, vandaar dat ik Cave minpunten geef, hoewel ik hem op het album best kan waarderen.

• Leuk
Waarderingen: @3*#
Voor mij is het twee keer totaal niet overgekomen live, zowel op Werchter als BKS. Stond twee keer wat verder naar achteren en daar kwam de energie totaal niet over, voelde me echt toeschouwer van iets wat tussen de artiest en de voorste paar rijen gebeurde. Een headliner moet er wat mij betreft voor het hele veld staan, vandaar dat ik Cave minpunten geef, hoewel ik hem op het album best kan waarderen.
Ik stond op BKS ook niet enorm ver naar voren (wel nog voor de hekken, maar best een end van de voorste rijen) en in herken dit niet, had alsnog het gevoel erbij betrokken te zijn.

Users who are viewing this thread