BKS & DTRH HURT/HEAL

Aphex Twin - 55
Arctic Monkeys - 41
Bon Iver - 75
Florence + The Machine - 61 (-5)
Gorillaz - 125
Jack White - 94
Justice - 92
LCD Soundsystem - 129
Massive Attack - 84 (-5)
Nick Cave and the Bad Seeds - 132
PJ Harvey - 155
Radiohead - 145
Sigur Rós - 151
The National - 82
The War On Drugs - 65
The xx - 91

Aphex Twin - 55
Arctic Monkeys - 38 (-3)
Bon Iver - 75
Florence + The Machine - 61
Gorillaz - 125
Jack White - 101 (+7)
Justice - 92
LCD Soundsystem - 129
Massive Attack - 84
PJ Harvey - 155
Radiohead - 145
Sigur Rós - 151
The National - 82
The War On Drugs - 65
The xx - 91

Die band is sinds corona volgens mij nooit meer gestopt met touren. TWOD maakt me ook niet meer excited om hen op een affiche te zien terecht komen ofzo. Los van dat het waarschijnlijk wel een goeie show zal zijn.

Aphex Twin - 55
Arctic Monkeys - 38
Bon Iver - 75
Gorillaz - 125
Jack White - 101
Justice - 92
LCD Soundsystem - 129
Massive Attack - 84
PJ Harvey - 155
Radiohead - 145
Sigur Rós - 151
The National - 82
The War On Drugs - 55 (-10)
The xx - 91

De Monkeys zullen imo voor een festival als BKS al-tijd een hele goeie act zijn, past gewoon perfect binnen het dna van het festival. De stijl is misschien anders, lomer, minder snediger, maar de band past gewoon perfect bij het festival. Top 10 act, los van hun wankele passages in 2022 (?).

Edit: voor mijn part mogen acts als TWOD, MA en Jack White er wel echt nog voor hen uit. F+TM eigenlijk ook.

• Leuk
Waarderingen: elo en teunajax
De Monkeys zullen imo voor een festival als BKS al-tijd een hele goeie act zijn, past gewoon perfect binnen het dna van het festival. De stijl is misschien anders, lomer, minder snediger, maar de band past gewoon perfect bij het festival. Top 10 act, los van hun wankele passages in 2022 (?).

Edit: voor mijn part mogen acts als TWOD, MA en Jack White er wel echt nog voor hen uit. F+TM eigenlijk ook.
To be fair, als er artiesten van deze overgebleven lijst overkomen om te headlinen hoor je niet veel mensen klagen. Zijn gewoon allemaal headline waardig. Het wordt nu gewoon een subjectieve keuze tussen de favorieten van dit forum

Jij hamerde er vorige hurt/heals toch juist op dat dit aspect niet uitmaakt en dat dit alleen was om tot een shortlist te komen?
Ja, maar we zitten nu wel met een zodanig sterke lijst dat het op zulke details zal aankomen denk ik.😅 Ik zoek ook maar een reden de ene AAA- naam boven de andere AAA- naam te zetten. Los daarvan antwoordde ik nu ook gewoon op de opmerking van Jaigalaar.

Zie alleen Justice, Florence, AM en Ward On Drugs nog als relatief 'low hanging fruit'.

Aphex Twin - 55
Arctic Monkeys - 38
Bon Iver - 75
Gorillaz - 125
Jack White - 101
Justice - 92
LCD Soundsystem - 129
Massive Attack - 84
PJ Harvey - 155
Radiohead - 145
Sigur Rós - 141 (-10)
The National - 82
The War On Drugs - 55
The xx - 91

Ja, maar we zitten nu wel met een zodanig sterke lijst dat het op zulke details zal aankomen denk ik.😅 Ik zoek ook maar een reden de ene AAA- naam boven de andere AAA- naam te zetten. Los daarvan antwoordde ik nu ook gewoon op de opmerking van Jaigalaar.

Zie alleen Justice, Florence, AM en Ward On Drugs nog als relatief 'low hanging fruit'.
Ik begrijp niet waarom AM een low hanging fruit zou zijn, evenmin Florence. Dat zijn gewoon sterke namen. Er is wel nog een verschil tussen een act als Jack White, Massive Attack of Justice en dan acts die gewoon standaard, al jaren in Ziggo's staan.

• Leuk
Waarderingen: elo en davadude
To be fair, als er artiesten van deze overgebleven lijst overkomen om te headlinen hoor je niet veel mensen klagen. Zijn gewoon allemaal headline waardig. Het wordt nu gewoon een subjectieve keuze tussen de favorieten van dit forum
Ja, maar imo is er wel een verschil tussen nu er uit liggen en binnen de laatste 10 eindigen. AM hoort daar gewoon tussen imo.

Ik begrijp niet waarom AM een low hanging fruit zou zijn, evenmin Florence. Dat zijn gewoon sterke namen. Er is wel nog een verschil tussen een act als Jack White, Massive Attack of Justice en dan acts die gewoon standaard, al jaren in Ziggo's staan.
Ja, maar uit deze geweldige lijst de enige 3 waarvan ik het iets minder moeilijk zou hebben dat ze eruit zouden vallen.

Daarna wordt het toch écht kill your darlings.

Het kan vandaag wel weer een ouderwetse bijltjesdag worden.
Er zijn er al 2 uit, daar kan nog wel een TWOD, Aphex Twin of Arctic Monkeys bij, Toch?

PJ Harvey stond in 2024 voor Justice in de Two ja, maar stond op de poster bij de Headliners. Ik dacht me te herinneren dat ze ook mocht headlinen van BKS maar zelf niet wilde.
en SIMBI dan maar mijn pf gemaakt na vanmorgen :cry:
Volgens BKS was ze een headliner die in de TWO stond omdat ze beter tot haar recht komt in een tent, vandaar dat ze zelf op een kleiner podium wilde staan.

• Leuk
Waarderingen: Armadildo
Aphex Twin - 55
Arctic Monkeys - 28 (-10)
Bon Iver - 75
Gorillaz - 125
Jack White - 101
Justice - 92
LCD Soundsystem - 129
Massive Attack - 84