Rock Werchter 2026

Blood Incantation is nochtans een uitstekend alternatief 😇
Dat zal dan toch om live te ontdekken zijn want op plaat moet je eigenlijk het hele album luisteren om de totaal ervaring te hebben. Ben je toch al snel 45 minuten mee bezig, je zet er geen afzonderlijk nummer van op. Of zo ervaar ik dat toch.

• Leuk
Waarderingen: phil
Blood Incantation is nochtans een uitstekend alternatief 😇
Ik ga zeker een kijkje nemen maar die vocals zijn me echt iets té. Benieuwd hoelang ik het volhoud.

(Oh, en dat is persoonlijk, vind ik elke bandnaam met 'blood' verschrikkelijk. Panische afkeer met elke associatie met met bloed. Maar da's voor m'n psycholoog. 🫠 )

• Leuk
Waarderingen: phil
Ook hier samen met de dochter The Warning ontdekt via verschillende livestreams tijdens festivalseizoen 2025 (Pinkpop, Graspop, Hellfest, Rock Am Ring, etc). Normaal niet helemaal mijn genre maar toch redelijk onder de indruk. Die band hoort echt NIET op the slope.

Waar zou je ze dan liever hebben staan? Vroeg in de middag op de andere podia lijkt mij nou niet echt een verbetering. Slope lijkt mij juist het recept voor een topoptreden.

Ik ga zeker een kijkje nemen maar die vocals zijn me echt iets té. Benieuwd hoelang ik het volhoud.

(Oh, en dat is persoonlijk, vind ik elke bandnaam met 'blood' verschrikkelijk. Panische afkeer met elke associatie met met bloed. Maar da's voor m'n psycholoog. 🫠 )
Blood Orange ook?

Ik vind het heel lekker dat (net als vorig jaar) de hele Slope in één keer wordt gelost. Fijne stortvloed van nieuwe namen die ik (bijna) allemaal kan gaan ontdekken in de komende weken.

Wat hebben we dan nog te goed? In totaal 26 namen:

Donderdag
2 kleinere namen op Mainstage
1 kleinere naam in de Barn
2 kleinere namen in Klub C

Vrijdag
1 grotere naam en 2 kleinere namen in de Barn
3 kleinere namen in Klub C

Zaterdag
1 kleinere naam op Mainstage
2 kleinere namen in de Barn
1 grotere naam en 2 kleinere namen in Klub C

Zondag
3 kleinere namen op Mainstage
2 kleinere namen in de Barn
1 grotere naam en 3 kleinere namen in Klub C

Op Mainstage zijn dus op alle dagen de bovenste 4 plekken ingevuld. In de Barn ontbreekt nog één van de bovenste 2 plekken (op vrijdag). In Klub C zijn de bovenste 2 plekken overal ingevuld, behalve één naam op zaterdag en één op zondag.

We missen vooral nog veel Belgen. Oa. hier genoemd zijn Kaat van stralen, Ise, Charlotte de Witte. Verwacht niet teveel meer van de laatste drop eerlijk gezegd.

We missen vooral nog veel Belgen. Oa. hier genoemd zijn Kaat van stralen, Ise, Charlotte de Witte. Verwacht niet teveel meer van de laatste drop eerlijk gezegd.
Met Kaat Van Stralen en Yong Yello heb je al twee main openers blijkbaar.

Copium misschien, maar hopelijk nog iets tussen Kasabian en Lumineers. Daar zou volgens die ene leak VW gestaan hebben. Kasabian hoeft anno nu echt niet hoger te staan dan derde op de main.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: RuneBrico en musicislife
Met Kaat Van Stralen en Yong Yello heb je al twee main openers blijkbaar.

Copium misschien, maar hopelijk nog iets tussen Kasabian en Lumineers. Daar zou volgens die ene leak VW gestaan hebben. Kasabian hoeft anno nu echt niet hoger te staan dan derde op de main.
Maar dan push je ZG ook een lijn naar beneden. Die lijkt me toch echt al 3de te staan.

Denken jullie dat er nog een kans is dat Sofi Tukker op RW staat dit jaar? 20 juni Pinkpop dus kunnen in de buurt zijn…

Maar dan push je ZG ook een lijn naar beneden. Die lijkt me toch echt al 3de te staan.
Ja, ook waar. Eigenlijk zou je gevoelsmatig ZG (die gewoon Vorst, ING Arena vult, hot door die nieuwe plaat) en Kasabian omwisselen qua positie.

Eigenlijk is Papa ZG een stuk groter hier dan Kasabian. Een beetje gek dat die niet omgekeerd staan.
Als die leak van Plastiek waarachtig was (wat ik nu wel denk), was dit de oorspronkelijke main lineup geweest, in die volgorde:

M&S - Lorde - Lumineers - Vampire Weekend - Zwangere Guy - Kasabian - Yong Yello

Kasabian als tweede, ZG als derde, tussen hem en Lumineers nog iets. Wat eigenlijk een stuk logischer voelt dan dat het nu is. En een pak sterker.

Eigenlijk is Papa ZG een stuk groter hier dan Kasabian. Een beetje gek dat die niet omgekeerd staan.
Scheelt dat Rock Werchter dagelijks 88.000, waarvan een deel internationale, bezoekers heeft en niemand over de grens ooit van Zwangere Guy heeft gehoord en Kasabian een internationale naam is en bijvoorbeeld op Mad Cool op dezelfde hoogte als The Last Diner Party en Zara Larson staat. Ohja, en dat 'papa' op elke straathoek in België te zien is. Of op die weide zelf, een week eerder...

De slope namen eens beluisterd en nu al blij met Keo, Radio Free Alice, The Warning en vooral Man/Woman/Chainsaw. Florence Road was ook goed in het voorprogramma van Wolf Alice!

Users who are viewing this thread