Lowlands 2026

Wat ik trouwens nog nergens gelezen heb is dat lowlands ook qua datum lastig is dit jaar. De scholen zijn dan alweer begonnen.
Oppas regelen voor kids is lastig en leraren in onze groep houden het voor gezien.
Haha, ja mijn schoolleider keek mij raar aan toen ik voor week 1 van werk/school al een verlofverzoek wou indienen. Gelukkig goedgekeurd, dus voor mijn 5e lowlands ga ik er ook weer bij zijn!

Doe maar niet uitverkopen, nog een hoop mooie midcard namen, paar weken vantevoren kans op slecht weer, ticketswapje, toch prima festivalweer en een top weekend ;)

• Leuk
Waarderingen: StevieU2
Korte samenvatting:
- line up wat alternatieven/meer hiphop gericht.
- geen 'boomer' (Indie)rock naam.
- geen dance afsluiter of grote dancenaam overdag.
- weinig handelaren die kaarten kopen voor winst.
- mensen kopen geen extra kaarten meer voor de zekerheid, maar kopen precies wat ze nodig hebben. Dit omdat ze daar vorig jaar verlies op hebben gemaakt.
- andere festivals hebben ook moeite met uitverkopen.

Mis ik nog iets?
Dat zijn allemaal pluspunten!

Vanochtend onder het fietsen nog een keer de podcast geluisterd. Lijkt wel of ze starten met verwachtingsmanagement / damagecontrole….. lijken niet echt overtuigt ofzo.

• Leuk
Waarderingen: davadude
Vanochtend onder het fietsen nog een keer de podcast geluisterd. Lijkt wel of ze starten met verwachtingsmanagement / damagecontrole….. lijken niet echt overtuigt ofzo.
Snap wat je bedoeld. Meer uitleg van te voren en minder enthousiasme over de namen lijkt het. Kan goed zijn dat ze zelf ook balen met wat er tourt/beschikbaar is.
Of er is wat misgelopen wat Jimmy eerder ook liet blijken.
Lijkt me net dat er een headlinerprobleem was bij Lowlands. Want Lorde was ook niet gepland.

• Leuk
Waarderingen: WTSGD
Snap wat je bedoeld. Meer uitleg van te voren en minder enthousiasme over de namen lijkt het. Kan goed zijn dat ze zelf ook balen met wat er tourt/beschikbaar is.
Of er is wat misgelopen wat Jimmy eerder ook liet blijken.
Precies dat 💫 Alleen was er wel het nodige beschikbaar als ik bijvoorbeeld PKP zie. Een Florence of een Deftones had de line up meer gewicht gegeven. Die rapperts zijn gewoon te makkelijk als headliner. Prima als erbij, maar niet als headliner…..

Precies dat 💫 Alleen was er wel het nodige beschikbaar als ik bijvoorbeeld PKP zie. Een Florence of een Deftones had de line up meer gewicht gegeven. Die rapperts zijn gewoon te makkelijk als headliner. Prima als erbij, maar niet als headliner…..
Niet eens, we moeten nu niet doen of Florence de Missing Link is in dit affiche. En ik ben ook fan. Denk dat de 1ste lichting idd wat balans mist voor de "bandjes" liefhebbers. Maar goed we hebben nog enkele lichtingen te gaan.

Die reacties bij het AD artikel zijn ook wel goud hoor :cool:

Deze ook:

De ambtenaren en politici zijn het probleem niet. De artiesten en allerlei andere zaken die je nodig bent voor een festival zijn het probleem. Marco schuitemaker koste een aantal jaren geleden nog tussen de 1000 en 2000 nu kost hij rond de €15000. En wat heeft ie nou bereikt? En dat is nog maar 1 naam vele artiesten vragen gewoon boven de €20000 Zijn gewoon belachelijke prijzen.

Marco schuitmaker op lowlands hahaha

Zonde van de ruimte op het terrein voor een dergelijke op beleving gerichte eet en drink plek die mikt op het hoge segment. De mensen willen het blijkbaar, maar voor mij nam het een te prominente plek en ruimte in. Liever meer kleine hoekjes met onverwachte kunst, acts, ontmoetingen bij een vuurtje, etc...
Daar kom ik voor, niet om veel te dure (exclusieve) wijn te drinken
En het feit dat de logistiek rondom die wijnbar echt om te janken was. Totaal geen systeem om mensen te helpen, zoeken naar glazen, aparte cashback opties voor statiegeld maar alleen als je dus in die teringlange rij ging staan, niet genoeg flessen koud, geen idee wat er nog is.

Daar heb ik als voorraadbeheer nog wel een mening over met wat verbeterpuntjes 😂

• Leuk
Waarderingen: StevieU2 en wsslvrwrt
Precies dat, waarom moet dat altijd zo zijn? Daarnaast, als je in de heineken een goede dance act neerzet op de 00.30 tot 02.00 uur slot iedere dag trek je mensen weg bij de Bravo, dat zou gezien de drukte in de vorige jaren volgens mij toch de bedoeling moeten zijn...

dat zou gezien de drukte in de vorige jaren volgens mij toch de bedoeling moeten zijn...
Niet alsof je op zondag echt heel erg aan druktebestrijding moet doen. Is een redelijke groep die elk jaar uitkijkt naar die zondag d&b (ondanks dat het mij niet trekt), dus ik vind het prima.

Die infantiele teringfeestjes in de Lima op zondag mogen ze wat mij betreft eerder bestrijden, maar daar worden ook een hoop mensen blij van, dus ook prima dat daar plek voor blijft.

De keuze om new wave te headlinen is wel een zeer verkeerde keuze gebleken, hadden ze een grote naam daar neergezet, groter dan Lorde of Tyler dan was het kantelpunt toch anders geweest, imho!
Dit is echt gissen. Kan mij juist voorstellen dat een naam als Lorde heel weinig tickets schuift. Uit eindelijke gaat het om het totaalplaatje. Denk ook dat ongeacht de namen er dit jaar een verlaagde intresse was geweest. In ieder geval was er in mijn omgeving al een tijd langer scepsis over het wel/niet gaan omdat er een keer keuze's gemaakt moeten worden.

Deze ook:

De ambtenaren en politici zijn het probleem niet. De artiesten en allerlei andere zaken die je nodig bent voor een festival zijn het probleem. Marco schuitemaker koste een aantal jaren geleden nog tussen de 1000 en 2000 nu kost hij rond de €15000. En wat heeft ie nou bereikt? En dat is nog maar 1 naam vele artiesten vragen gewoon boven de €20000 Zijn gewoon belachelijke prijzen.

Marco schuitmaker op lowlands hahaha

Dat is wel een pareltje. Ook dat LL geen wereldartiesten heeft. Nee dat hebben ze nooit tis geen RW of PP het is een ander soort festival. Veel breder en 24/7 maar een hoop snappen dat niet of weten het niet.

• Leuk
Waarderingen: minicooper7 en Veer
Hoop vooral dat er een fatsoenlijk nachtprogramma met acid, hard techno, trance en vooral niet teveel D & B zal worden geboekt. Als je dat doet verkoop je die kaarten zo uit.
Laten we alsjeblieft niet de enige nacht dat er een ander geluid uit de India komt weg doen. Die drumm & Bass nacht is heerlijk. Al genoeg techno in de andere tenten te horen.

Van mij mag er snachts nog veel meer variatie in komen qua genres.

Tyler is een wereldartiest?
Is voor mijn gevoel nog steeds een stuk minder populair in Nederland als in veel andere landen, ook een artiest die je lastig combineert lijkt mij. Denk dat er heel weinig mensen zijn die zowel fan van Lorde als Tyler zijn. Daarentegen wel gewoon een goede boeking.

Laten we alsjeblieft niet de enige nacht dat er een ander geluid uit de India komt weg doen. Die drumm & Bass nacht is heerlijk. Al genoeg techno in de andere tenten te horen.

Van mij mag er snachts nog veel meer variatie in komen qua genres.
Die trendbreuk was er vorig jaar toch al? Ik vond de Bravo compleet anders klinken 's nachts, soms zelfs met vocals en refreintjes. :)

• Leuk
Waarderingen: sjoeske

Users who are viewing this thread