Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Even de wonden likken.
Nu ieder geval de X-Ray aanpassen zodat het geluid daar beter wordt en mag ook iets groter. Want het is daar erger dan in ons buurthuis qua geluid.
En voor de rest wacht ik wat nog komen gaat. Dan hak ik de knoop door of nr 23 wordt. Succes
We hebben hem vast allemaal gehad vroeger tijdens economie op school. Het is een logische ontwikkeling en valt binnen de trend die de culturele wereld al een paar jaar ziet. Het is dan ook niet raar dat naast Lowlands ook DTRH, Wildeburg etc niet meteen uitverkoopt. Wat een paar jaar geleden toch ondenkbaar was. Ik denk ook niet dat Lowlands in de veronderstelling was om gisteren meteen uit te verkopen.
Voor Lowlands lijkt het me vooral belangrijk om de positie te bewaken als festival waar alle Nederlandse acts willen staan als soort van kers op de taart van hun album / project. Zolang je die status hebt komt het wel goed met je festival.
Lowlands gaat overigens gewoon uitverkopen dit jaar, die hype komt er echt wel weer richting de zomer en dan kopen alle party-yuppen toch wel weer een ticket.
Wel mee eens dat dit een mooi moment is voor Lowlands om opnieuw te bepalen waar ze voor staan.
Je hebt het dus mis en de afgelopen editie was toch ontzettend main stream?!
In mijn omgeving werden er veel meer acts herkend dan nu het geval is en daarom haken er een hoop af. Helemaal prima wat mij betreft, want laat het maar weer een echt liefhebbers festival worden en geen Q music/3FM feestje.
Dit slaat inderdaad de spijker op z'n kop. Bewust of niet, lijkt nu ook een mooi moment dat het festival geherkalibreerd wordt. Minder pleasers op het affiche, wat goed lijkt in te spelen op de grootste kritiek van afgelopen jaren (o.a. van dit forum) dat het te veel een techno/party/Amsterdam festival wordt (for lack of a better word).
Het is wel opvallend stil in festileaks/lowlands kamp wat berichtgeving ticketverkooop, de vorige jaren stonden ze het van de daken te schreeuwen dat ze na zoveel miniten uitverkocht waren, nu nul. Geef een percentage verkochte kaartjes ofzo, niet zo flauw. Komt wel goed!
Heb je ooit gelezen dat een festival de eerste dag na de start van de kaartverkoop vertelde hoeveel kaarten ze verkocht hebben? Tenzij het niet uitverkocht is, want dan kun je er sowieso niet omheen.
Het feit dat al die groepsplekken (zo snel) op waren zegt ook wel iets over de kaartverkoop. Vorig jaar had toch 60% van alle bezoekers een vorm van vooraf georganiseerde camping (groepsplekken, easycamp of glamping). Tel daarbij op dat er ook nog een grote groep is die daar op tegen is en zelf wel de spullen meeneemt, dan denk ik dat je ruim boven 80% uit komt. Volgens mij maken ze zich echt niet druk.
Het feit dat al die groepsplekken (zo snel) op waren zegt ook wel iets over de kaartverkoop. Vorig jaar had toch 60% van alle bezoekers een vorm van vooraf georganiseerde camping (groepsplekken, easycamp of glamping). Tel daarbij op dat er ook nog een grote groep is die daar op tegen is en zelf wel de spullen meeneemt, dan denk ik dat je ruim boven 80% uit komt. Volgens mij maken ze zich echt niet druk.
Korte samenvatting:
- line up wat alternatieven/meer hiphop gericht.
- geen 'boomer' (Indie)rock naam.
- geen dance afsluiter of grote dancenaam overdag.
- weinig handelaren die kaarten kopen voor winst.
- mensen kopen geen extra kaarten meer voor de zekerheid, maar kopen precies wat ze nodig hebben. Dit omdat ze daar vorig jaar verlies op hebben gemaakt.
- andere festivals hebben ook moeite met uitverkopen.
Inderdaad geen dance afsluiter in de Alpha lijkt het.
Ik denk dat de ‘grote’ dance namen voor overdag er gewoon tussen zitten:
- Major Lazer voor op de Skrillex/Chase&Status spot (het kan je smaak niet zijn, maar ze zijn headliner in de Alpha geweest)
- Buraka Som Sistema voor op de Heineken spot, die hebben al 2 keer in de Bravo gestaan. Die van 2009 is 1 van mijn favoriete optredens op LL, hun album ‘Black Diamond’ staat nog regelmatig op hier
Korte samenvatting:
- line up wat alternatieven/meer hiphop gericht.
- geen 'boomer' (Indie)rock naam.
- geen dance afsluiter of grote dancenaam overdag.
- weinig handelaren die kaarten kopen voor winst.
- mensen kopen geen extra kaarten meer voor de zekerheid, maar kopen precies wat ze nodig hebben. Dit omdat ze daar vorig jaar verlies op hebben gemaakt.
- andere festivals hebben ook moeite met uitverkopen.
Wat ik trouwens nog nergens gelezen heb is dat lowlands ook qua datum lastig is dit jaar. De scholen zijn dan alweer begonnen.
Oppas regelen voor kids is lastig en leraren in onze groep houden het voor gezien.
Als je kijkt naar Oya en Way Out West dan valt op dat behalve Lorde de grotere headliners van die festivals in Nederland op de andere festivals staan: BKS, DTRH, Pinkpop en zelfs Bospop. En dat het meerendeel van de acts van Syd for Solen ook op Lowlands staat.
Uiteindelijk gaat het om wat er tourt en wat niet al aan andere festivals vergeven is.
Redenen: Teveel pop (Lorde en New Wave), terecht eindelijk een keer zwaarte op hip hop in de line-up alleen niet mijn smaak, dance/electro is nog niet bekend, en de indie kaart (Geese, Blood Orange , SOMBR) is allemaal zwaar imo. Ik mis daar de Half Moon Run achtige bookings. Ook veel te weinig rock/gitaren.
Toe nu toe alleen Eefje de Visser, Wunderhorse en wellicht Turmstile als intresse
Prijs speelt ook echt wel mee hierin ook al kan ik het betalen
Nog niet benoemd hier, maar in de podcast wordt gesproken over het aanpakken van een deel van het terrein net zoals het gebeurd is met de wijnbar. Omdat dit een succes was. Voor een teken dat het een kant op gaat met LL die mij niet aanspreekt. Voor mij was die wijnbar en doorn in het oog
Het was jarenlang vaste prik voor tienduizenden muziekliefhebbers. Op zaterdagochtend met klotsende oksels achter drie laptops zitten mét ook nog een smartphone op schoot, biddend dat je door de digitale wachtrij kwam. Maar die hysterie lijkt voorbij. Voor het eerst in tien jaar is Lowlands niet...
Zonde van de ruimte op het terrein voor een dergelijke op beleving gerichte eet en drink plek die mikt op het hoge segment. De mensen willen het blijkbaar, maar voor mij nam het een te prominente plek en ruimte in. Liever meer kleine hoekjes met onverwachte kunst, acts, ontmoetingen bij een vuurtje, etc...
Daar kom ik voor, niet om veel te dure (exclusieve) wijn te drinken
Het was jarenlang vaste prik voor tienduizenden muziekliefhebbers. Op zaterdagochtend met klotsende oksels achter drie laptops zitten mét ook nog een smartphone op schoot, biddend dat je door de digitale wachtrij kwam. Maar die hysterie lijkt voorbij. Voor het eerst in tien jaar is Lowlands niet...
Ik vind 365,00 euro best meevallen, dan heb je dus drie dagen optredens en overnachten op de camping, eten voor drie dagen, en drinken voor drie dagen, dat is toch een prima prijs.