Pukkelpop 2026

Rond Sombr is er toch een veel minder grote hype heb ik het gevoel. Nu ja we zullen zien we ze effectief geboekt hebben. Maar er zijn toch al vaker acts geweest waarbij hier een volkstoeloop verwacht werd die uiteindelijk uitbleef en omgekeerd. 😉
Ik merk compleet het tegenoverstelde. We zullen inderdaad zien wie het meeste volkt lokt, maar dat Allen van die drie het minste volk zal lokken, daarvoor steek ik mijn hand in het vuur. ;)

Rond Sombr is er toch een veel minder grote hype heb ik het gevoel. Nu ja we zullen zien we ze effectief geboekt hebben. Maar er zijn toch al vaker acts geweest waarbij hier een volkstoeloop verwacht werd die uiteindelijk uitbleef en omgekeerd. 😉
Van die drie is Sombr toch de grootste hype momenteel. Die wordt op elk radiostation platgespeeld en voor zijn show in de AB zijn er maar liefst 8.500 die een kaartje zoeken. Die heeft sowieso een volle weide.

Je kan Zara Larsson en Sombr toch niet met Lily Allen vergelijken qua populariteit? Zara en Sombr zijn recht in de core van het PKP-publiek. Scoren hit na hit op TikTok en dat vertaalt zich ook in hun populariteit en streamingcijfers. Allen leeft vooral bij de oudere PKP-doelgroep en muziekliefhebbers maar ik vrees dat jongeren niet op haar zitten te wachten zoals op die eerste twee.
En ook: de shows die ze nu zal doen zijn eerder conceptuele shows, waarbij ze haar laatste plaat integraal doet. Goede plaat, maar vraag me af of zo'n full album show een hele Pukkelpopweide invested houdt. Het is niet bepaald Brat, die plaat volstaat met hits waarop je kan knallen. West End Girl is meer 'luistermuziek'.

• Leuk
Waarderingen: JP5 en jonveras
AFI zou geweldig zijn
Zou Pukkelpop zoiets nog boeken? Is inmiddels wel weer van Groezrock 2010 geleden (denk ik) dat ze in Belgie zijn geweest. Maar betwijfel of ze op pukkelpop veel volk zouden trekken. Bij bv. The Get Up Kids vorig jaar was het akelig leeg.

Zou Pukkelpop zoiets nog boeken? Is inmiddels wel weer van Groezrock 2010 geleden (denk ik) dat ze in Belgie zijn geweest. Maar betwijfel of ze op pukkelpop veel volk zouden trekken. Bij bv. The Get Up Kids vorig jaar was het akelig leeg.
Lijkt me inderdaad totaal misplaatst op pukkelpop 2026

Caribou aangekondigd voor Dour dus weer een elektronische naam die afvalt. En met zijn ander project Daphni werd hij daarnet aangekondigd voor Horst.

Samen mrt Olivia Dean natuurlijk
Die ken ik wel, fijne muziek. Maar ik luister nauwelijks naar Spotify en ook niet veel naar de radio, dus ik haal mijn muziek van elders. Sombr was nog niet op de radar verschenen. Ik zal het eens beluisteren in de hoop dat die muziek een beetje boven het maaiveld uitsteekt.

• Leuk
Waarderingen: Mr. Y
Die ken ik wel, fijne muziek. Maar ik luister nauwelijks naar Spotify en ook niet veel naar de radio, dus ik haal mijn muziek van elders. Sombr was nog niet op de radar verschenen. Ik zal het eens beluisteren in de hoop dat die muziek een beetje boven het maaiveld uitsteekt.
Luistert voor mij alleszins wel veel fijner weg dan pakweg een Benson Boone of Teddy Swims maar blijft natuurlijk vrij gladde popmuziek.

Ik vind het geen vreselijke muziek, maar zijn act vind ik wel lastig verteerbaar zonder de cringe-barometer in het rood te doen slaan.

• Leuk
Waarderingen: Joris en JP5
Ik vind het geen vreselijke muziek, maar zijn act vind ik wel lastig verteerbaar zonder de cringe-barometer in het rood te doen slaan.
Voor mij - in z’n algemeenheid - wel een reden om een show over te slaan, ook al word ik best vrolijk van de muziek an sich.

Boardmasters

Ik zou Fatboy graag The Wave zien spelen. uit pure nostalgie.

Bijlagen

• FB_IMG_1769697864936.jpg
    FB_IMG_1769697864936.jpg
    138,1 KB · Weergaven: 73
Laatst bewerkt:
ik ga ook nog een paar wilde gokken maken: Harry Styles heeft een groot gat (pun intended) in augustus, en ik heb ergens gelezen dat Djo. Ook Swedish house mafia lijkt rond pukkelpop vrij te zijn.

• Leuk
Waarderingen: Elle Marie

Users who are viewing this thread