Pukkelpop 2026

Echt bizar hoe populair die ineens is, toch een van de grote comebacks van de laatste jaren.
Is dat dan zo? Haar album werd kritisch goed onthaald en 'Pussy Palace' was een bescheiden hitje (staat nu op 30 miljoen streams). Maandelijks heeft ze 11 miljoen luisteraars op Spotify waarvan het merendeel zich waarschijnlijk in de UK bevindt.

Vind trouwens sowieso dat die 'hype' rond dat album en haar persoon alweer serieus gaan liggen is. Heeft haar album vooral slim uitgespeeld marketinggewijs met de release van het laatste seizoen van Stranger Things. Waarmee ik niet wil zeggen dat het geen goed album is, maar we gaan Lily Allen toch niet beginnen bombarderen tot headliner op PKP zeker?

• Leuk
Waarderingen: Rikkie
Is dat dan zo? Haar album werd kritisch goed onthaald en 'Pussy Palace' was een bescheiden hitje (staat nu op 30 miljoen streams). Maandelijks heeft ze 11 miljoen luisteraars op Spotify waarvan het merendeel zich waarschijnlijk in de UK bevindt.

Vind trouwens sowieso dat die 'hype' rond dat album en haar persoon alweer serieus gaan liggen is. Heeft haar album vooral slim uitgespeeld marketinggewijs met de release van het laatste seizoen van Stranger Things. Waarmee ik niet wil zeggen dat het geen goed album is, maar we gaan Lily Allen toch niet beginnen bombarderen tot headliner op PKP zeker?
Nee, hoog in de Marquee zal wel goed zijn. Ik denk dat ze na het optreden met het album nog wel een paar hits zal spelen.

Headliner zeker niet, maar zie we wel relatief hoog op de affiche belanden, wat een jaar geleden ondenkbaar was. Zelfs in haar hoogdagen moest ze het meestal maar doen met een lage mainspot op pukkelpop en werchter.

Headliner zeker niet, maar zie we wel relatief hoog op de affiche belanden, wat een jaar geleden ondenkbaar was. Zelfs in haar hoogdagen moest ze het meestal maar doen met een lage mainspot op pukkelpop en werchter.
'Relatief hoog' of volgende week bekendmaken als één van drie grootste acts van de dag is voor mij wel een groot verschil. Rond 16-17 uur op de main of een latere spot in de Marquee vind ik hoog genoeg voor haar.

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: RutgerGM en DDave
Lily Allen ook 1 van de eerste 9 namen dan?
Dacht eerst niet voor PKP toen haar naam woensdag niet werd aangekondigd voor Rock en Seine donderdag maar wellicht hebben ze haar opgespaard om later aan te kondigen op de donderdag van Lorde (de popdag). Met oyafestival op 15 Augustus is de kans wel heel groot dat ze ook op PKP komt. Ze lijkt me ook geen buitensporige gage te vragen anders zou ze ook niet op Ruisrock (Finland) staan.
Benieuwd of ze ook op Way out West Festival gaat staan.

Dacht eerst niet voor PKP toen haar naam woensdag niet werd aangekondigd voor Rock en Seine donderdag maar wellicht hebben ze haar opgespaard om later aan te kondigen op de donderdag van Lorde (de popdag). Met oyafestival is de kans wel heel groot dat ze ook op PKP komt. Ze lijkt me ook geen buitensporige gage te vragen anders zou ze ook niet op Ruisrock (Finland) staan.
Die is niet aangekondigd voor rock en seine

Jullie onderschatten de Lily Allen hype helaas wel denk ik. Die gaat gewoon tweede laatste op Main zijn.
Een hype die sinds het begin van dit jaar alsmaar meer aan het uitdoven is. Benieuwd wat dat in augustus nog zal geven.

Alleszins geen vol veld. Dat ben ik zeker.

Inderdaad, maar je kan daar ook even goed Zara Larsson of Sombr zetten. Kan veel kanten uit.
Je kan Zara Larsson en Sombr toch niet met Lily Allen vergelijken qua populariteit? Zara en Sombr zijn recht in de core van het PKP-publiek. Scoren hit na hit op TikTok en dat vertaalt zich ook in hun populariteit en streamingcijfers. Allen leeft vooral bij de oudere PKP-doelgroep en muziekliefhebbers maar ik vrees dat jongeren niet op haar zitten te wachten zoals op die eerste twee.

Je kan Zara Larsson en Sombr toch niet met Lily Allen vergelijken qua populariteit? Zara en Sombr zijn recht in de core van het PKP-publiek. Scoren hit na hit op TikTok en dat vertaalt zich ook in hun populariteit en streamingcijfers. Allen leeft vooral bij de oudere PKP-doelgroep en muziekliefhebbers maar ik vrees dat jongeren niet op haar zitten te wachten zoals op die eerste twee.
Zara had de lotto arena bijna instant uitverkocht, lijkt me sowieso de grootste van de 3

• Leuk
Waarderingen: jimmywe
Rond Sombr is er toch een veel minder grote hype heb ik het gevoel. Nu ja we zullen zien we ze effectief geboekt hebben. Maar er zijn toch al vaker acts geweest waarbij hier een volkstoeloop verwacht werd die uiteindelijk uitbleef en omgekeerd. 😉

• Leuk
Waarderingen: Elle Marie
Zara had de lotto arena bijna instant uitverkocht, lijkt me sowieso de grootste van de 3
En Sombr moet zijn eerste AB-show nog doen in maart, waar 8500 mensen nog een kaartje voor zoeken. Die verkoopt makkelijk een Lotto uit, en Vorst ook.

• Leuk
Waarderingen: kaiser

Users who are viewing this thread