Rock Werchter 2026

Ik blijf Reeves Gabrels eigenlijk de vreemde eend in de bijt vinden om een of andere reden, hoewel hij er de vorige 2 keer ook al bij was. Heel oneerbiedig misschien, maar blijf dat een beetje aanvoelen als een huurling in de band. Geweldige gitarist hoor verder.

Ook bizar dat Robert in pakweg 2011 (ook op dat Bestival livealbum) ALLE gitaarpartijen voor zijn rekening nam.
Ik meen mij te herinneren dat ze toen terug naar de feeling gingen van de originele line-up (3 man) maar heeft niet lang geduurd. Deden toen integrale versies van de 3 eerste LP's.

Vorig jaar: Linkin Park binnen een dag uitverkocht, Olivia Rodrigo na een maand verkoop (22 dec 2024) en Green Day een kleine maand later (17januari 2025). Enkel zaterdagtickets konden bordje uitverkocht niet hangen.

Dit jaar met twee publiekstrekkers Moby en The Cure zijn zondagtickets al uitverkocht.

Welke dag denken jullie dat het snelst van de drie anderen gaat uitverkopen en op welke datum in februari of maart?

Vorig jaar: Linkin Park binnen een dag uitverkocht, Olivia Rodrigo na een maand verkoop (22 dec 2024) en Green Day een kleine maand later (17januari 2025). Enkel zaterdagtickets konden bordje uitverkocht niet hangen.

Dit jaar met twee publiekstrekkers Moby en The Cure zijn zondagtickets al uitverkocht.

Welke dag denken jullie dat het snelst van de drie anderen gaat uitverkopen en op welke datum in februari of maart?
Bizar dat er vorig jaar op deze tijd al 3 dagen uitverkocht waren ja.

Voor dit jaar: misschien de zaterdag? Heel toegankelijke main stage, en een dat het een zaterdag is helpt altijd natuurlijk.

• Leuk
Waarderingen: festibob
Bizar dat er vorig jaar op deze tijd al 3 dagen uitverkocht waren ja.

Voor dit jaar: misschien de zaterdag? Heel toegankelijke main stage, en een dat het een zaterdag is helpt altijd natuurlijk.
Verwacht ik ook wel. De andere 2 dagen zie ik niet zo snel uitverkopen, voorlopig. Of die Mumford/TWOD dag moet verrassen.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Waren toen ook wel vettere headliners. Als in: grotere publiekstrekkers.
2 stadionacts, 1 Sportpaleis band en Sam Fender inderdaad. Enkel The Cure en Mumford komen aan dat Sportpaleis statuut. TOP en Gorillaz zouden dit ook wel kunnen uitverkopen. The XX tja, geen idee of ik daar iets van moet verwachten? Dacht dat die hype ondertussen wel ging vertrokken zijn met nieuwe muziek ofzo.

Waren toen ook wel vettere headliners. Als in: grotere publiekstrekkers.
Ja, eens. En ik vrees dat dat voor velen een bepalende factor blijft. Deze lineup stevent af naar iets wat (nog) sterker is in de breedte, maar de headliners zijn niet de grootste.

Die vrijdag zie ik trouwens echt niet snel uitverkopen, terwijl we daar wel alle main acts van kennen. Donderdag ook niet, eerlijk gezegd.

The XX tja, geen idee of ik daar iets van moet verwachten? Dacht dat die hype ondertussen wel ging vertrokken zijn met nieuwe muziek ofzo.
Zou gek zijn als ze de komende maanden niks releasen, toch? Het bericht dat ze aan een nieuw album begonnen is alweer 2 jaar oud. Misschien verschijnt er in de aanloop naar Coachella in april iets, het kan zomaar snel gaan natuurlijk...

Overigens ook gewoon mogelijk: eerst rondje festivals, dan album, dan in '27 een eigen tour. Zou jammer zijn maar laat ons dan in ieder geval 1 of 2 nieuwe songs krijgen voor de zomer.

Ja, eens. En ik vrees dat dat voor velen een bepalende factor blijft. Deze lineup stevent af naar iets wat (nog) sterker is in de breedte, maar de headliners zijn niet de grootste.

Die vrijdag zie ik trouwens echt niet snel uitverkopen, terwijl we daar wel alle main acts van kennen. Donderdag ook niet, eerlijk gezegd.
Groepen als MS en WOD hebben geïnteresseerden, geen die hard fans, al voldoende kunnen zien elders in Sportpaleis of festivals zeer recent. Op dit moment zie ik de altijd moeilijke donderdag en mindere vrijdag niet uitverkopen. Niet vergeten, alles wordt nog eens duurder (6%).

2 stadionacts, 1 Sportpaleis band en Sam Fender inderdaad. Enkel The Cure en Mumford komen aan dat Sportpaleis statuut. TOP en Gorillaz zouden dit ook wel kunnen uitverkopen. The XX tja, geen idee of ik daar iets van moet verwachten? Dacht dat die hype ondertussen wel ging vertrokken zijn met nieuwe muziek ofzo.
Moby niet vergeten hè! Hebben ook nog recent in het sportpaleis gestaan

Groepen als MS en WOD hebben geïnteresseerden, geen die hard fans, al voldoende kunnen zien elders in Sportpaleis of festivals zeer recent. Op dit moment zie ik de altijd moeilijke donderdag en mindere vrijdag niet uitverkopen. Niet vergeten, alles wordt nog eens duurder (6%).
TWOD geen die hard fans? Dat betwijfel ik sterk. Ken er genoeg die altijd gaan kijken als ze hier spelen.

TWOD geen die hard fans? Dat betwijfel ik sterk. Ken er genoeg die altijd gaan kijken als ze hier spelen.
Maar met hoeveel zijn die diehards hè. Benieuwd wanneer de donderdag uitverkoopt. Denk wel dat de zaterdag de eerstvolgende zal zijn.

• Leuk
Waarderingen: phil
Maar met hoeveel zijn die diehards hè. Benieuwd wanneer de donderdag uitverkoopt. Denk wel dat de zaterdag de eerstvolgende zal zijn.
The War on Drugs verkocht ondanks een hogere dagprijs de zondag van het cactusfestival in recordtempo uit (10.000 tickets). En nog een voordeel is dat ze deze zomer maar beperkt optreden in Europa. Werchter heeft TWOD als Benelux-exclusiviteit, verder treden ze enkel nog op in Hyde Park Londen en in Spanje en Portugal (ook LN festivals).
Ook Mumford and Sons (de andere headliner op donderdag) heeft maar enkele Europese stops deze zomer gepland (oa Stadspark in Groningen). Vanuit Zuid-Nederland lijkt Werchter met een goed gevuld programma voor 50 Euro extra dan wel een aantrekkelijk alternatief ivm de 80 Euro staanplaatsen in Groningen.

Zaterdag als eerste uitverkocht in de tweede helft van februari schat ik, kort gevolgd door donderdag (begin maart?) en dan vrijdag pas in april of mei.

Ben ik nu gek als ik zeg dat mijn gutfeeling zegt dat we dit jaar aan de absolute bovenkant minder grote headliners hebben, maar dat de subs gevoelig groter zijn dan de voorbije editie?

Moby, Mumford en The Cure hebben al bewezen het Sportpaleis vol te trekken, Capaldi, War on Drugs en 21 Pilots zie ik dat anno 2026 ook wel doen. Enkel bij The xx en Gorillaz heb ik mijn twijfels of ze er in zouden slagen om de bak te vullen.

Ben ik nu gek als ik zeg dat mijn gutfeeling zegt dat we dit jaar aan de absolute bovenkant minder grote headliners hebben, maar dat de subs gevoelig groter zijn dan de voorbije editie?

Moby, Mumford en The Cure hebben al bewezen het Sportpaleis vol te trekken, Capaldi, War on Drugs en 21 Pilots zie ik dat anno 2026 ook wel doen. Enkel bij The xx en Gorillaz heb ik mijn twijfels of ze er in zouden slagen om de bak te vullen.
Gorillaz was op Instagram meest gelikete band bij aankondiging. Die verkopen uit.
Over The xx twijfel ik ook.

Exact. De subs nu zijn voor mij gevoelig hoger dan bvb Royal Blood- Sum 41 - Greta - Khruangbin in 2024 of Deftones- Simple Minds of Liam Gallagher - Stormzy - Oscar.

Elke avond in 2026 heeft gewoon een grotere sub / co head.

Users who are viewing this thread