Graspop Metal Meeting HURT/HEAL

Wie is je favoriete GMM headliner?

• Totaal aantal stemmers
    79
  • Opiniepeiling gesloten .
zou dat wel een hele rare top 4 vinden eigenlijk. een band die er één keer heeft gestaan met een liveshow die niet zo goed werd ontvangen en een band die er 20 jaar niet heeft gestaan en mogelijk nooit meer zal staan. het bljft wel een Graspop spel hè.
Bij mij op basis van eliminatie. En het feit dat ik liever Tool hoor dan pakweg Korn of PWD.

1. SOAD
2. Korn
3. Slipknot

4. Tool
5. PWD
6. Gojira
7. Iron Maiden

Puur kijkend naar shows die ik het liefst zou zien op Graspop zou dit mijn volgorde zijn, met een duidelijke top 3. Tool zou ik bij een zaalshow dan wel weer op 2 zetten, maar zie ik daar gewoon wat minder goed werken.
Nu-metal > de rest? :)

Aha, open kaart.
In dit stadium van het spel is er ook weinig meer te winnen of te verliezen. Waar ik voorheen stemde op mijn favorieten, wordt de factor 'is het een realistische, toekomstbestendige headliner' steeds groter.

Eigen voorkeur:
TOOL
SOAD
Gojira

Toekomstbestendig:
-Gojira
-Parkway Drive
(-Bring me the Horizon (-10)
-Ghost)

Legacy/status
-Iron Maiden
-Judas Priest
-Slipknot

Gojira - 160
Iron Maiden - 159
Korn - 86
Parkway Drive - 103 (-10)
Slipknot - 131

System Of A Down - 101
Tool - 50

• Leuk
Waarderingen: nikita
Wat dacht je van Blood Incantation voor Dethklok en Behemoth na Opeth? ;)
Wat een heerlijke reeks optredens was dat, zeg! 🤘
Enkel jammer van het stukje overlap tussen Dethklok en Opeth..
idd! heb daarom de laatste 10min van dethklok moeten missen, maar al bij al heel blij met hoe de clashes vielen

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Die status quo is toch ver te zoeken? Er gaan elke dag bands uit en er zijn flinke verschuivingen in puntenaantal en onderlinge verhoudingen te zien. Keep calm and carry on, zou ik zeggen :)
Precies, zolang we iedere dag maar negatief in de netto punten eindigen is er niks aan de hand.
En dat is tot nu toe op één dag na (+4) altijd het geval geweest.

Er is de laatste dagen (na de BMTH Massacre) wel een daling in het aantal stemmers te zien, hopelijk blijft dat nu constant of trekt het weer bij.
Maar goed, ook dan komen we er wel, alleen iets later.. 💁‍♂️

(Vandaag is meegenomen in onderstaande grafieken, maar vanzelfsprekend nog niet volledig.)

1768828725786.png
1768829128528.png

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Dr. Hannibal
Precies, zolang we iedere dag maar negatief in de netto punten eindigen is er niks aan de hand.
En dat is tot nu toe op één dag na (+4) altijd het geval geweest.

Er is de laatste dagen (na de BMTH Massacre) wel een daling in het aantal stemmers te zien, hopelijk blijft dat nu constant of trekt het weer bij.
Maar goed, ook dan komen we er wel, alleen iets later.. 💁‍♂️

(Vandaag is meegenomen in onderstaande grafieken, maar vanzelfsprekend nog niet volledig.)

Bekijk bijlage 18236
Bekijk bijlage 18239
Is die piek dan de BMTH massacre?

Oftewel mensen die anders niet stemmen kwamen alleen even BMTH afmaken, waarschijnlijk op aandringen van één of enkele anderen? Ik vind het jammer dat het spel op zo'n manier beïnvloed wordt, maar goed wat doe je eraan. Discussie is wellicht ook al gevoerd, kijk in het weekend niet zo veel.

• Cool
  • Thinking
Waarderingen: Jamel en nikita

Oftewel mensen die anders niet stemmen kwamen alleen even BMTH afmaken, waarschijnlijk op aandringen van één of enkele anderen? Ik vind het jammer dat het spel op zo'n manier beïnvloed wordt, maar goed wat doe je eraan. Discussie is wellicht ook al gevoerd, kijk in het weekend niet zo veel.
Het waren allemaal mensen die al eerder meegespeeld hadden, al speelde niet iedereen elke dag, we hebben zeker wat krachten gebundeld. En de terugkeer van @Piebe71 was de toevallige kroon op ons werk, die zit ook ergens in die piek haha. Maar meer dan wat goed afgesproken timing tussen een aantal spelers was het niet. Onderdeel van het spelletje :)

Zou dat inderdaad kunnen worden uitgezocht? Wie waren in de nacht die minstemmers, hebben ze wel vaker punten uitgedeeld? Niet per se om er nu nog iets aan te veranderen maar in een nieuw spel zouden we wel wat regels kunnen invoeren.

Ik vind er bijvoorbeeld ook wel iets van dat er soms door iemand om 23:59 wordt gestemd en daarna om 00:01. Ja, het mag conform de regels. Maar het is in mijn ogen niet in de geest met eens per dag een stem uitbrengen. Er zou toch minimaal wel een uurtje of 8 (vergelijkbaar aan een werkdag) tussen mogen zitten vind ik.

Nee hoor, BMTH is eruit gegaan door volk dat gewoon meestemt én die graspopgangers zijn.

Zou dat inderdaad kunnen worden uitgezocht? Wie waren in de nacht die minstemmers, hebben ze wel vaker punten uitgedeeld? Niet per se om er nu nog iets aan te veranderen maar in een nieuw spel zouden we wel wat regels kunnen invoeren.

Ik vind er bijvoorbeeld ook wel iets van dat er soms door iemand om 23:59 wordt gestemd en daarna om 00:01. Ja, het mag conform de regels. Maar het is in mijn ogen niet in de geest met eens per dag een stem uitbrengen. Er zou toch minimaal wel een uurtje of 8 (vergelijkbaar aan een werkdag) tussen mogen zitten vind ik.
Het grote nadeel is wel dat ge daarna dik 48 h geen stem moogt uitbrengen 😉

En bij BMTH was dat inderdaad mijn plan maar heb ik het uiteindelijk juist NIET bij gedaan want ik zag dat er zoveel gepost werd dat ik even gewacht heb voor juiste puntentelling, en toen lagen ze er al uit.

Het grote nadeel is wel dat ge daarna dik 48 h geen stem moogt uitbrengen 😉

En bij BMTH was dat inderdaad mijn plan maar heb ik het uiteindelijk juist NIET bij gedaan want ik zag dat er zoveel gepost werd dat ik even gewacht heb voor juiste puntentelling, en toen lagen ze er al uit.
Nou, het grappige is nog wel, het is ons samenzweerders eigenlijk aan jouw toevallige eenmansactie te danken dat de hele coup geslaagd is, dat is nog het mooiste van allemaal. Er kwam twee keer een heal voor +20 totaal tussendoor, we konden wat extra punten opvangen maar waren er zonder jouw -10 toch 5 tekort gekomen. Je bent hierbij dus uitgenodigd op het schavot, of het een huldiging of executie wordt moeten we nog afwachten ;)

Users who are viewing this thread