Graspop Metal Meeting HURT/HEAL

Wie is je favoriete GMM headliner?

• Totaal aantal stemmers
    79
  • Opiniepeiling gesloten .
Heb je parkway drive al eens live gezien? :)
Yes, op Rock Werchter. Maar kan me voorstellen dat dat niet helemaal de juiste setting was.

Vond het best wel tof verder, maar voor mij is het dan meer de live ervaring dan dat ik het thuis op zou zetten.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Bring Me The Horizon - 149
Gojira - 129
Iron Maiden - 161
Korn - 115
Machine Head - 82
Nine Inch Nails - 180
Parkway Drive - 180
Slipknot - 203 (+10)
System Of A Down - 117
Tool - 70

Yes, op Rock Werchter. Maar kan me voorstellen dat dat niet helemaal de juiste setting was.

Vond het best wel tof verder, maar voor mij is het dan meer de live ervaring dan dat ik het thuis op zou zetten.
Ah ja oke als je ooit de kans krijgt om ze te zien met een headline show zou ik die kans zeker nemen, mogelijk maken ze dan meer indruk :)
Dat is ook wel de reden dat ze hier zo hoog scoren, vanwege die legendarische headline show in 2023 in het donker dat was echt iets heel bijzonders.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Pommer
Hangt er vanaf waar je van houdt. Ze hebben hun sound behoorlijk door ontwikkeld namelijk.

Mijn persoonlijke favorieten zijn Suicide Season en Count Your Blessings uit hun deathcore era. Waren daar echt de crème de la crème.

Met There Is A Hell Believe Me I’ve Seen It. There Is A Heaven Let’s Keep It A Secret en Sempiternal zijn de daarop volgende albums een stuk toegankelijker. Beetje stevige alt/emo metal, met nog wel Oli z’n welbekende vocals.

Met Sempiternal (ook wel bekend als Sandpit Turtle) en Amo zijn ze een nog breder publiek gaan aanspreken. Amo klinkt echt volledig anders dan de debuutalbums. Zoals gezegd, waar te beginnen hangt af van je smaak.

De meer recente albums - de Post Human albums - combineren verschillende vormen van metal met hyperpop, behoorlijk vooruitstrevend. Kwalitatief nog rete sterk. Op Post Human NeX GEn hoor je overigens een geluid dat in een aantal nummers weer wat meer naar een harder BMTH beweegt.

Verder is BMTH de laatste jaren ook live weer een feestje. Oli, de zanger, heeft z’n vocalen tegenwoordig geweldig onder controle. Was vroeger wel een dingetje. Qua show pakken ze overigens ook enorm uit. Zowel qua decor, als licht show, interactie. Alles wat je van een headliner mag verwachten.

Edit: mocht je nog benieuwd zijn hoe hun laatste show op Graspop was. Daar toevallig een review over geschreven destijds: https://festileaks.com/2024/06/bring-me-the-horizon-lost-verwachtingen-in-op-graspop-2024/
En dit is de volledige Graspop show:

Ah ja oke als je ooit de kans krijgt om ze te zien met een headline show zou ik die kans zeker nemen, mogelijk maken ze dan meer indruk :)
Dat is ook wel de reden dat ze hier zo hoog scoren, vanwege die legendarische headline show in 2023 in het donker dat was echt iets heel bijzonders.
En de show in vorst heeft die positie nog eens bevestigd

• Leuk
Ik vind aantal nummers van oude bands proberen na te maken nou echt jezelf uitvinden. Ghost is binnen een paar jaar van een van mijn favoriete bands naar een 13 in een dozijn geluid gegaan

Dat zijn toch gewoon EPs geweest die ze eerder ook al maakten. De EP van Square Hammer was voor de rest ook alleen covers, die zat tussen Meliora en Prequelle in, maar misschien zijn ze jullie bij Meliora dan al kwijtgeraakt?

Vanaf Meliora en de drie albums daarna zijn allemaal geweldige albums voor mij.

• Geweldig
Waarderingen: Bixler
Kan ik me voorstellen! Als die kans er komt ga ik er ook zeker voor.

• Pray
Gojira - 129
Iron Maiden - 161
Korn - 115
Machine Head - 82
Nine Inch Nails - 170 (-10)
Parkway Drive - 180
Slipknot - 203
System Of A Down - 117
Tool - 70

Gojira - 129
Iron Maiden - 161
Korn - 115
Machine Head - 82
Nine Inch Nails - 160 (-10)
Parkway Drive - 180
Slipknot - 203
System Of A Down - 117
Tool - 70

Als je 100 scenario's in je hoofd uitdenkt voor die top 10, is toch in geen enkel scenario Tool een logische volgende?

Dit spel blijft me verbazen
Tool is vooral een heel sterke band voor one off events, op festival werkt hun act toch minder.

Nu jullie massaal de laatste vrouw eruit hebben gewerkt afgelopen nacht, verwacht ik toch wel minimaal wat nieuwe lijstjes in de CropTop100 als goedmaker! Stem op de beste nummers door vrouwen geschreven/gezongen!

@Metalhead Liam, @Chiel, @Blommie, @kaiser en @elo, laat nu ook eens wat liefde voor de vrouw zien en stuur jullie lijstjes in! Verander jezelf van minners van Nightwish in minnaars van Nightwish! Anderen uiteraard niet uitgesloten van deelname.

Ben er druk mee bezig. Ik kan alvast een primeur meegeven: Nightwish staat er 100% zeker niet in

Bring Me The Horizon - 140
Ghost - 45
Gojira - 139
Iron Maiden - 166
Korn - 114
Machine Head - 117
Nightwish - 0 (-1) @MetalLimbo
Nine Inch Nails - 176
Parkway Drive - 185
Slipknot - 193
System Of A Down - 117 (-9)
Tool - 106

Zomaar Sabaton eruit gooien😡
Dan de vrouw van maar erna

sddefault.jpg

Gojira - 129
Iron Maiden - 161
Korn - 115
Machine Head - 82
Nine Inch Nails - 160
Parkway Drive - 180
Slipknot - 203
System Of A Down - 117
Tool - 80 (+10)

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Skut10 en Dr. Hannibal
Gojira - 129
Iron Maiden - 161
Korn - 115
Machine Head - 82
Nine Inch Nails - 160
Parkway Drive - 180
Slipknot - 203
System Of A Down - 117
Tool - 70 (-10)

• Grrr
  • Leuk
Waarderingen: Skut10 en AngieH
Dat zijn toch gewoon EPs geweest die ze eerder ook al maakten. De EP van Square Hammer was voor de rest ook alleen covers, die zat tussen Meliora en Prequelle in, maar misschien zijn ze jullie bij Meliora dan al kwijtgeraakt?

Vanaf Meliora en de drie albums daarna zijn allemaal geweldige albums voor mij.
Ik heb het niet over de covers, meer over de nieuwe nummers die echt veel lijken op bijvoorbeeld journey. Beetje slap allemaal voor mijn gevoel

Bring Me The Horizon - 139 (-10)
Gojira - 129
Iron Maiden - 161
Korn - 125
Machine Head - 82
Nine Inch Nails - 160
Parkway Drive - 180
Slipknot - 203
System Of A Down - 117
Tool - 70

Met de punten van Korn nu goed

• Leuk