Graspop Metal Meeting HURT/HEAL

Wie is je favoriete GMM headliner?

• Totaal aantal stemmers
    79
  • Opiniepeiling gesloten .
A Perfect Circle - 107
Aerosmith - 80
Alice Cooper - 105
Avenged Sevenfold - 105
Bring Me The Horizon - 110
Faith No More - 75
Ghost - 96
Gojira - 130
In Flames - 82
Iron Maiden - 109
Judas Priest - 99
Korn - 115
Lamb Of God - 95
Machine Head - 127
Nightwish - 151
Nine Inch Nails - 111
Parkway Drive - 150
Rammstein - 86
Sabaton - 77
Scorpions - 57 (+10) *
Slayer - 108
Slipknot - 174
System Of A Down - 109
Tool - 104
Twisted Sister - 118

Vooruit, belofte maakt schuld. PS laten we Alice nog even met rust laten a.u.b., er is nog genoeg zooi dat er eerst uit moet (de freaks van Slipknot bijvoorbeeld).

Edit: nu incl punten Elisa

Vergane glorie:
- Aerosmith (maar wat een legacy qua muziek)
- Alice Cooper (Maar wat een legacy qua muziek + leuke show)
- Iron Maiden (maar ultieme/huisband GMM headliner?)
- Judas Priest (maar Breaking the Law)
- Scorpions (maar die vliegen er zonder mij ook wel uit)
- Twisted Sister (maar We're Not Gonna Take It)

13 in een dozijn (oei nu ga ik vijanden maken):
- In Flames (aanval reeds ingezet)
- Lamb of God (Tja)
- Sabaton (Vind ik op plaat eigenlijk wel leuk)

en meer heb je er niet echt? Conclusie: tijd voor Slipknot en/of BMTH :devilish:
Kan je me wat tips geven, ben wel benieuwd welke 12 bands er zo veel op Lamb of God lijken, die wil ik graag ontdekken :)

Wat mij betreft mag je beginnen met je lijstje 'vergane glorie' die kunnen er wel uit

Snap ook niet wat In Flames er nog in moet. Hoe in deze winterwereld zijn zij headliner?

IF heeft enkele jaren graspop afgesloten(ik denk na sabaton?), dus ze hebben die kans sowieso al wel gekregen. De laatste edities staan ze wel steeds lager en lager op de affiche, maar het is niet onmogelijk dat ze ooit wel eens terug sub of north head kunnen zijn. Blijft een vaste waarde dat volk lokt.

Ze zijn natuurlijk ook al wel al lang een schim van zichzelf, geef dan maar the halo effect, dat is gewoon old school in flames met allemaal ex leden van de band.

Edit: even opgezocht, in 2017 was in flames mainstage 2 afsluiter, na deep purple, sabaton was de dag erna mainstage 2 afsluiter na scorpions.
Blijkbaar was dat jaar het budget wel volledig op gebruikt aan rammstein 🙃

Vorig jaar was In Flames weer subheadliner. Denk dat ze de edities van 2023 en 2019 voornamelijk "pech" hadden dat ze speelden op een dag waar al vrij grote namen stonden.

Ik ben wel erg subjectief, want In Flames is dé band die me aan metal introduceerde. Stiekem hoop ik dat ze nog net in de top 20 zullen eindigen, al vrees ik ervoor. De concurrentie is immers - terecht - erg groot. Al zijn er vanuit het lijstje wel een paar andere namen die ik liever zie gaan dan In Flames.

in flames heeft het zichzelf ook wel een beetje aan gedaan, als Anders voor zijn stem had gezorgd dan waren die volgens mij wel tot een headliner status geraakt. maar goed, dat zijn weer allemaal hypotheses, op dit moment zijn ze inderdaad gewoon geen headliner voor graspop.

A Perfect Circle - 107
Aerosmith - 80
Alice Cooper - 105
Avenged Sevenfold - 105
Faith No More - 85 (+10)
Ghost - 96
Gojira - 130
In Flames - 82
Iron Maiden - 109
Judas Priest - 99
Korn - 115
Lamb Of God - 95
Machine Head - 127
Nightwish - 151
Nine Inch Nails - 111
Parkway Drive - 150
Rammstein - 86
Sabaton - 77
Scorpions - 57
Slayer - 108
Slipknot - 174
System Of A Down - 109
Tool - 104
Twisted Sister - 118

A Perfect Circle - 107
Aerosmith - 80
Alice Cooper - 105
Avenged Sevenfold - 105
Faith No More - 85
Ghost - 96
Gojira - 130
In Flames - 92 (+10)
Iron Maiden - 109
Judas Priest - 99
Korn - 115
Lamb Of God - 95
Machine Head - 127
Nightwish - 151
Nine Inch Nails - 111
Parkway Drive - 150
Rammstein - 86
Sabaton - 77
Scorpions - 57
Slayer - 108
Slipknot - 174
System Of A Down - 109
Tool - 104
Twisted Sister - 118

Als jonge knaap werd ik al snel ondergedompeld in de wereld van metal via de mixtapes van mijn overbuur. Toen ik op mijn vijftiende eindelijk een eigen stereoketen met CD-speler kreeg, kon ik met mijn spaargeld mijn eerste vier albums kopen. Eén daarvan was The Jester Race van In Flames. Vanaf het moment dat Moonshield opende, was ik verkocht. Ik draaide het album meerdere keren per week — soms zelfs meerdere keren per dag.

Daarna volgden al snel Whoracle, Colony en Clayman: stuk voor stuk mijlpalen binnen het genre en albums die mee de Gothenburg-sound hebben vormgegeven.

Mijn eerste live-ervaring met In Flames was op Graspop eind jaren ’90, en de jaren nadien volgden nog heel wat memorabele optredens. Elk optreden bevestigde opnieuw waarom ik deze band beschouw als zo’n vaste waarde binnen de metalscene.

Hoewel het huidige In Flames een ander geluid heeft dan in de beginjaren, ben ik hen altijd blijven volgen. In hun recentere werk zitten nog steeds enkele pareltjes, en de evolutie die ze als band hebben doorgemaakt, is niet verkeerd. Het is toch een band die erin slaagt om lang relevant te blijven en tegelijk een groot en divers publiek blijft aanspreken.

Net als @jvandeweyer zie ik ze graag in de top 20 eindigen, ook al is het vooral vanuit nostalgisch oogpunt.

Within Temptation was met 352 toegekende punten (126 voor, 226 tegen) al een aardige veldslag, maar Rammstein wordt zo langzamerhand wel een Totaler Krieg.. 🤯

Alleen al vandaag is de voorlopige score 104-84 uit 20 stemmen:

1767888657867.png

Daarmee staat de totale tussenstand inmiddels al op 764 toegekende punten (375-389), ruim meer dan het dubbele van WT:

1767888597683.png

En het lijkt erop dat de strijd nog lang niet gestreden is.. 😅

Vorig jaar was het forum te klein toen hij als headliner werd aangekondigd en nu staat hij hier nog steeds met 105 punten..
Maar wacht, nogmaals: dit gaat toch niet om 'wie is de grootste naam'? De kritiek ging toen over het feit dat hij een hoge positie innam. Nu stemmen we toch op wie we het liefst horen, zonder meer?

• Leuk
Waarderingen: saurus
A Perfect Circle - 102 (-5)
Aerosmith - 80
Alice Cooper - 105
Avenged Sevenfold - 105
Faith No More - 80 (-5)
Ghost - 96
Gojira - 130
In Flames - 92
Iron Maiden - 109
Judas Priest - 99
Korn - 115
Lamb Of God - 95
Machine Head - 127
Nightwish - 151
Nine Inch Nails - 111
Parkway Drive - 150
Rammstein - 86
Sabaton - 77
Scorpions - 57
Slayer - 108
Slipknot - 174
System Of A Down - 109
Tool - 104
Twisted Sister - 118

Maar wacht, nogmaals: dit gaat toch niet om 'wie is de grootste naam'? De kritiek ging toen over het feit dat hij een hoge positie innam. Nu stemmen we toch op wie we het liefst horen, zonder meer?
Ik stem naargelang het headline gehalte werd ingevuld en hoe de show op mij overkwam.

Within Temptation was met 352 toegekende punten (126 voor, 226 tegen) al een aardige veldslag, maar Rammstein wordt zo langzamerhand wel een Totaler Krieg.. 🤯

Alleen al vandaag is de voorlopige score 104-84 uit 20 stemmen:

Bekijk bijlage 18089

Daarmee staat de totale tussenstand inmiddels al op 764 toegekende punten (375-389), ruim meer dan het dubbele van WT:

Bekijk bijlage 18088

En het lijkt erop dat de strijd nog lang niet gestreden is.. 😅
Ghost had een vooruitziende blik met het bepalen van de bandnaam…

in flames heeft het zichzelf ook wel een beetje aan gedaan, als Anders voor zijn stem had gezorgd dan waren die volgens mij wel tot een headliner status geraakt. maar goed, dat zijn weer allemaal hypotheses, op dit moment zijn ze inderdaad gewoon geen headliner voor graspop.
Zoals ik daarstraks al had aangehaald zijn ze natuurlijk ook al lang niet meer de in flames van albums als the jester race en the clansman. Bijna iedereen heeft de band verlaten en de laatste albums zijn ook allemaal redelijk inwisselbaar imo

Users who are viewing this thread