Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Als Littler zo blijft gooien als gisteren, dan vrees ik ervoor. Ergens in de derde set zag je duidelijk iets ontbranden in hem toen hij door kreeg dat er een schepje bovenop moest… Hij gooide vanaf dat moment met veel meer urgentie én hij begon zelfs te rekenen en naar onderen en naar de bull te gooien.
Dat hij werkelijk deze versnelling heeft kunnen vinden en kunnen vasthouden, had ik niet voor mogelijk gehouden. Had wel ergens het gevoel dat het nog wel veel beter kon dan dat hij dit WK tot en met de halve finale liet zien, maar dit ging helemaal nergens meer over.
Nieuwe regel maken, als je voor je 20ste al 3x wereldkampioen bent moet je de rest van je carrière met links gooien, enige manier waarop een sport als darten dat juist nu in de lift zit interessant blijft.
Nieuwe regel maken, als je voor je 20ste al 3x wereldkampioen bent moet je de rest van je carrière met links gooien, enige manier waarop een sport als darten dat juist nu in de lift zit interessant blijft.
Het probleem is alleen dat het gewoon 100% talent is bij die jongen. Van Gerwen had natuurlijk ook een groot deel talent, maar moest er ook hard voor werken om op dat niveau te blijven. Bij Luke is het gewoon op gevoel gooien. Voor zijn halve finale had hij al 2,5 dag niet geoefend. Dat is voor de anderen gewoon ondenkbaar.
Je weet het nooit, maar dat verwacht ik wel. Zoals gezegd: darten zit in de lift. Dan komen er altijd talenten bovendrijven. Uiteraard is Littler de absolute buitencategorie, maar ook daarvan gaan we er zo nu en dan een van zien bij komen.
Maar wat Joris zegt is wellicht nog meer aan de orde als het gaat om het spannend houden van de sport: Littler heeft de absolute top nu al bereikt, maar heeft hij ook de mentaliteit om ervoor te zorgen dat hij daar de komende 5 tot 10 jaar blijft?