Sport algemeen

Niets tegen te beginnen.
Wat een gemiddelde ook weer.
Vooral op een gegeven moment (volgens mij bij 6-1) de volgende statistieken;

-eerste 3 pijlen gemiddeld 139
-eerste 3 beurten gemiddeld in de leg van de tegenstander 130 (dan sta je dus gemiddeld na 9 pijlen op 110)

Gestoord

• Leuk
Waarderingen: Joe
Het ergste is: de man is 18. We gaan hier toch niet nog 20 jaar tegenaan kijken? #PhilTaylorAllOverAgain?

Het ergste is: de man is 18. We gaan hier toch niet nog 20 jaar tegenaan kijken? #PhilTaylorAllOverAgain?
Als Littler zo blijft gooien als gisteren, dan vrees ik ervoor. Ergens in de derde set zag je duidelijk iets ontbranden in hem toen hij door kreeg dat er een schepje bovenop moest… Hij gooide vanaf dat moment met veel meer urgentie én hij begon zelfs te rekenen en naar onderen en naar de bull te gooien.

Dat hij werkelijk deze versnelling heeft kunnen vinden en kunnen vasthouden, had ik niet voor mogelijk gehouden. Had wel ergens het gevoel dat het nog wel veel beter kon dan dat hij dit WK tot en met de halve finale liet zien, maar dit ging helemaal nergens meer over.

Nieuwe regel maken, als je voor je 20ste al 3x wereldkampioen bent moet je de rest van je carrière met links gooien, enige manier waarop een sport als darten dat juist nu in de lift zit interessant blijft.
Per wereldtitel 10cm verder naar achter

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Nieuwe regel maken, als je voor je 20ste al 3x wereldkampioen bent moet je de rest van je carrière met links gooien, enige manier waarop een sport als darten dat juist nu in de lift zit interessant blijft.
Welnee. In de komende 10 jaar staan er nog 3 nieuwe Littler's op...

Denk je? Dit soort cijfers heb ik nog niet eerder gezien in de dartsport, laat staan op die leeftijd.
MvG was rond de 24 toen hij z'n eerste finale haalde. Tweevoudig wereldkampion op 18 jaar is echt een andere orde ja haha

Littler komt over een tijdje een leuke meid tegen, cupido schiet een pijl raak en hij zegt het darten vaarwel.

Denk wel dat voor een jochie van 18 geldt dat aan de top komen 1 ding is, maar aan de top blijven een stuk lastiger is. Dus we gaan het zien!

Denk wel dat voor een jochie van 18 geldt dat aan de top komen 1 ding is, maar aan de top blijven een stuk lastiger is. Dus we gaan het zien!
Het probleem is alleen dat het gewoon 100% talent is bij die jongen. Van Gerwen had natuurlijk ook een groot deel talent, maar moest er ook hard voor werken om op dat niveau te blijven. Bij Luke is het gewoon op gevoel gooien. Voor zijn halve finale had hij al 2,5 dag niet geoefend. Dat is voor de anderen gewoon ondenkbaar.

Denk je? Dit soort cijfers heb ik nog niet eerder gezien in de dartsport, laat staan op die leeftijd.
Je weet het nooit, maar dat verwacht ik wel. Zoals gezegd: darten zit in de lift. Dan komen er altijd talenten bovendrijven. Uiteraard is Littler de absolute buitencategorie, maar ook daarvan gaan we er zo nu en dan een van zien bij komen.

Maar wat Joris zegt is wellicht nog meer aan de orde als het gaat om het spannend houden van de sport: Littler heeft de absolute top nu al bereikt, maar heeft hij ook de mentaliteit om ervoor te zorgen dat hij daar de komende 5 tot 10 jaar blijft?

Users who are viewing this thread