Festileaks Draft XIX: Wat gaat 2026 ons brengen?

• Geweldig
Waarderingen: Oasiss
PRESENTATIE ROCK WERCHTER by JP5
Ik ga even wat ruimte innemen om mijn knutsels kwijt te kunnen. Neem me vooral niet kwalijk 🫢

De opbouw van mijn festival spreekt voor zich. De meeste van jullie zijn bekend met het concept van Rock Werchter (Main/Barn/KlubC/Slope) en binnen die afkadering heb ik mijn boekingen gedaan. Ik heb getracht het quasi realistisch te houden waarbij de bovenkant waarschijnlijk wat topzwaarder is dan de onderkant. Ik heb aan het begin van de dagen op de grootste podia best een aantal acts geprogrammeerd die nog prima op the Slope hadden kunnen staan. Zo hield ik extra geld over om last-minute nog wat mooie pareltjes aan de bovenkant van mijn affiche te kunnen plaatsen.

Belangrijkste uitgangspunt dat ik heb proberen na te leven is dat elke combi-kaarthouder elke dag opnieuw - zonder uitzondering - aan zijn/haar trekken moet kunnen komen. Of je nu voor gitaren of pop/mainstream kiest (of een combi daarvan), ik denk dat je in beide gevallen een spoorboekje van minimaal 20 schitterende namen moet kunnen samenstellen. En ik hoop dat dat me gelukt is zonder dat je je kapot hoeft te rennen.
Verder komen ook de liefhebbers van elektronische acts elk dag prima aan hun trekken. Ik twijfel er niet aan dat er zeker een paar extatische feestjes gaan worden gebouwd.

Ik vond het een mooie maar pittige - en tijdrovende - uitdaging, met name omdat gitaren (vooral het hardere werk) buiten mijn comfortzone liggen. Ik mis op dat vlak gewoon wat kennis van wat er te koop is dus ik heb me enorm moeten verdiepen en inluisteren, zeker voor die bijna 30 acts op the Slope. Voor een band als Metallica zou ik persoonlijk zelf ook niet zo snel een ticket kopen. Maar omdat er een mega groep is die hen na 4 jaar graag ziet terugkeren koos ik hen zonder twijfel als mijn eerste headliner.

Veel plezier met het samenstellen van je spoorboekje! Er zal genoeg op het blokkenschema aan te merken zijn, ik heb het vooral op gevoel gedaan. Soms heb ik een kleinere act wat hoger geplaatst vanwege de flow, om een rijtje ouwe lullen te doorbreken, uit persoonlijke voorkeur, of om gewoon te verrassen. Marilyn Manson is vervangen. Mensen die hem graag zien kunnen er voor kiezen een ticket voor zijn tour te kopen.

Daar gaan we!

SOCIAL MEDIA DROPS

Bekijk bijlage 18041Bekijk bijlage 18042Bekijk bijlage 18043

POSTER - BOVENKANT DAG 1-4

Bekijk bijlage 18036

POSTERS LOSSE DAGEN - FULL LINE UP

Bekijk bijlage 18037

Bekijk bijlage 18038

Bekijk bijlage 18039

Bekijk bijlage 18040

BLOKKENSCHEMA
Blokkenschema Rock Werchter by JP5

NIEUWE - NIET EXCLUSIEVE - NAMEN

Main:
Korn, Beach Bunny, The Chats, The Royston Club, Balu Brigada, Sugababes, De Jeugd van Tegenwoordig, The Blue Stones, Thomas Rhett, Lucy Dacus, Stevie Nicks, Young the Giant, Big Special, The Twilight Sad.

the Barn: Zaho de Sagazan, Dylan Gossett, MØ, Caitlin, Snarky Puppy, Naaz, Patrick Watson, Nectar Woode, Young Yello, Arooj Aftab, Getdown Services.

KlubC: Brutalismus 3000, Baxter Dury, JPEGMafia, Knocked Loose, Buraka Som Sistema, Soft Play, Kaytranada, Curtis Harding, Paul Weller, Fcukers, Skye Newman, Sheer Mag, Sofi Tukker, Architects, Chloe Slater, Nubiyan Twist, Cassandra Jenkins, Freddie GibBs & The Alchemist, Nova Twins, Black Sea Dahu, Adrian Quesada.

the Slope: Maruja, SIERRA VEINS, Tortoise, Slift, Doodseskader, Ronboy, Modeselektor, Dead Poet Society, Bartees Strange, Osees, The Next Movement, March, Joyce Manor, Die Spitz, Enola Gay, Kaat van Stralen, Laurie Wright, Glitterpaard, Model/Actriz, LEAP, Touché Amoré, Kin’Gongola Kiniata, Laura Mary Carter, Crybabies

MERCH

Bekijk bijlage 18047

Mega cool gedaan @JP5, ook die merch! Maar Architects derdelaatste in KlubC is toch wel onrealistisch laag, niet? :unsure:

• Leuk
Waarderingen: JP5
Alle gekheid op een stokje: dit was een beetje een creatieve keuze omdat ik Sofi Tukker niet te vroeg hun feestje in de Klub C wilde laten beginnen.

Ik zou Architects nog kwijt kunnen op de Main spot van Lucy Dacus maar dan wordt het daar weer zo'n mannenfeestje, dus dan liever wisselen met Two Door Cinema Club.

Overzicht festivals
BlackwaterPark - Sunset Riot: Voorstelling / Clashfinder
Brian - Woman of 2026: Voorstelling / Clashfinder
JK79 - Pentafest: Voorstelling / Clashfinder
JP5 - Rock Werchter: Voorstelling / Clashfinder
Koekdoos - BAS: Voorstelling / Clashfinder
MadMandra27 - Mandra’s MultiGen Madness: Voorstelling / Clashfinder
Martijn: Voorstelling / Clashfinder
mikemans - Koerrock: Voorstelling / Clashfinder
nitotheno - Freudenfreude Festival: Voorstelling / Clashfinder
Oasiss - Live Forever Festival: Voorstelling / Clashfinder
Paddy: Voorstelling / Clashfinder
Timmetje - TimPop: Voorstelling / Clashfinder
Wanorix/EdsjeFCB - Contrafest: Voorstelling / Clashfinder
warriorandweirdo: Voorstelling / Clashfinder
WesleyNoH - Spectrum Sound: Voorstelling / Clashfinder
Yannick - Meadows: Voorstelling / Clashfinder

Laatst bewerkt:
Overzicht festivals
Martijn - This Must Be a Zoo: Voorstelling / Clashfinder

Volgens mij wachten we nog op @Martijn en @warriorandweirdo , eventueel voor @Paddy nog een clashfinder?

Laatst bewerkt:
Overzicht festivals
Martijn - This Must Be a Zoo: Voorstelling / Clashfinder

Volgens mij wachten we nog op @Martijn en @warriorandweirdo , eventueel voor @Paddy nog een clashfinder?
Heel fijn wel, dit overzicht!

• Winning
Waarderingen: MadMandra27
Aangezien de spellen best lekker lopen op het forum, misschien vast een idee voor een volgende draft (no worries, wat mij betreft niet volgende week ;)).
Maar ik dacht, als antwoord op de huidige draft met juist louter actueels, aan een totaal irrelevante draft; bands die dit decennium niet hebben opgetreden, om welke reden dan ook.

Aangezien de spellen best lekker lopen op het forum, misschien vast een idee voor een volgende draft (no worries, wat mij betreft niet volgende week ;)).
Maar ik dacht, als antwoord op de huidige draft met juist louter actueels, aan een totaal irrelevante draft; bands die dit decennium niet hebben opgetreden, om welke reden dan ook.

Ik heb ook nog een minidraft: een Live Aid anno 2026. Geen restricties, één dag, de grootste en beste namen op dezelfde dag. De chaos is compleet.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Ik heb ook nog een minidraft: een Live Aid anno 2026. Geen restricties, één dag, de grootste en beste namen op dezelfde dag. De chaos is compleet.
Ook leuk! Al gaf mijn idee jou ook wel een vrijbrief voor een ultieme bak 80's glamrock/metal, niet ;)?

Ook leuk! Al gaf mijn idee jou ook wel een vrijbrief voor een ultieme bak 80's glamrock/metal, niet ;)?

Ligt eraan of het optredens in de Benelux zijn of wereldwijd. Als het gaat om niet in de Benelux optreden sinds 2020, dan kan ik inderdaad wel even vooruit!

Ligt eraan of het optredens in de Benelux zijn of wereldwijd. Als het gaat om niet in de Benelux optreden sinds 2020, dan kan ik inderdaad wel even vooruit!
Ja, mijn idee was dat iets of iemand na 31-12-2019 niet meer heeft opgetreden, waar dan ook. Ik dacht zelf dat overleden of duidelijk gestopte bands ook mogen, maar dat zou tzt nog een punt van bespreking kunnen zijn.

Ik kan me voorstellen dat een Live Aid achtig draft ook wat sneller weer een optie kan zijn. Maar goed, iets om over na te denken nadat de winnaar van deze draft bekend is.

Was ook al aan het denken voor iets met het verleden te doen!

Maar dan misschien ook nog nieuwere bands kunnen boeken want qua undercard lijkt me dat vrij moeilijk

Users who are viewing this thread