Filmtopic

Zaterdag ga ik dan eindelijk voor het eerst in mijn leven de IMAX experience ervaren, super blij dat Kinepolis in Enschede zo'n zaal heeft gebouwd. Uiteraard is de film Avatar Fire and Ash. Eerste film vond ik maar zo zo, 2de al iets beter maar daar kon je merken dat het in IMAX gekeken had moeten worden. Nu dan de 3de kijken zoals het bedoeld is!
Ohja en ik hoor geruchten dat er een Avengers Doomsday teaser voor de film wordt getoont!

• Leuk
Waarderingen: visdave34 en BeWario
Zaterdag ga ik dan eindelijk voor het eerst in mijn leven de IMAX experience ervaren, super blij dat Kinepolis in Enschede zo'n zaal heeft gebouwd. Uiteraard is de film Avatar Fire and Ash. Eerste film vond ik maar zo zo, 2de al iets beter maar daar kon je merken dat het in IMAX gekeken had moeten worden. Nu dan de 3de kijken zoals het bedoeld is!
Ohja en ik hoor geruchten dat er een Avengers Doomsday teaser voor de film wordt getoont!
Leuk, bij mij is ook sinds kort IMAX. Deze vakantie maar eens een bezoekje brengen.

Afgelopen week The Roses gezien. Heerlijk samenspel tussen Benedict Cumberbatch en Olivia Colman, heerlijk cynische humor, maar al met al niet al te overtuigend als geheel.

Enkele weken de restoratie van Yi Yi in de bioscoop gezien, blijft toch wel hangen. Immense aanrader voor zij die hem nog niet gezien hebben!
Geweldige film ❤️

Vandaag If I Had Legs I’d Kick You gezien. Tough watch (mede om privé redenen) maar een fenomenale Rose Byrne. Awards-waardige performance.

Daarnaast zojuist bij VPRO mijn top 10 lijstje voor dit jaar ingediend:

Aantal films waar ik op wilde stemmen stonden niet in de keuzelijst, nog niet officieel uit denk ik (My Father’s Shadow, Rental Family, Ballad of Wallis Island).

En als laatste: had deze week even gemist dat het programma van IFFR bekend is gemaakt. Hoop dat ik weer een paar mooie titels mee kan pakken!

• Leuk
Waarderingen: Bubba
Iemand een idee waar ik Marty Supreme kan zien deze kerstvakantie? Bij mij in de buurt lijkt ie nergens te draaien ..

Iemand een idee waar ik Marty Supreme kan zien deze kerstvakantie? Bij mij in de buurt lijkt ie nergens te draaien ..
Even met het ov naar NYC, zou ik zeggen. Wou hem ook wel mee pakken, maar in België lijkt die pas midden februari de zalen in te gaan? Weet niet hoe het in NL zit

Hetzelfde. Zag wel om de hoek dat een remaster van Angels Egg draait. Doen we eens een anime deze vakantie.
Wou ik ook mee pakken, maar dan besefte ik me dat ik eigenlijk geen 30 min heen en weer wil fietsen voor een film van 70 minuten. Van nieuwe releases daarmee Resurrection in de plaats mee gepakt (zeer fascinerende film) en hoop binnenkort dan The Secret Agent nog te zien

• Leuk
Waarderingen: fred alweer..
Zijn er verder nog aanraders tussen nieuwere releases? Ik loop een beetje stuk op het aanbod op dit moment

Wou ik ook mee pakken, maar dan besefte ik me dat ik eigenlijk geen 30 min heen en weer wil fietsen voor een film van 70 minuten. Van nieuwe releases daarmee Resurrection in de plaats mee gepakt (zeer fascinerende film) en hoop binnenkort dan The Secret Agent nog te zien
Helemaal gemist dat Resurrection al uit is… hoop dat het gaat lukken om die nog ergens mee te pakken volgende week.

• Leuk
Waarderingen: dann
Zijn er verder nog aanraders tussen nieuwere releases? Ik loop een beetje stuk op het aanbod op dit moment
Ik zou Sentimental Value en Left Handed Girl wel aanbevelen. Zelf nog benieuwd naar Little Amélie.

Ik zie trouwens dat KINO komende week al previews heeft van Hamnet. Gaat mij denk zelf niet lukken, maar staat hoog op mijn watchlist.

Hmm, duidelijk waarom ik niet had gezien dat Resurrection uit was, wij in Nederland moeten nog wachten tot ‘TBA 2026’ 😞

The Secret Agent staat hier ook op de lijst, maar moeten we tot 12 februari op wachten… 😒

• Sad
Waarderingen: dann
Ik vond It's Never Over, Jeff Buckley heel erg goed. Wel denk ik dat ze een beetje AI hebben gebruikt om slechte foto's beter kwaliteit te maken en dat zag er echt niet goed uit. Hier heb ik op letterboxd een klein beetje over geschreven: https://letterboxd.com/brundlekitten/film/its-never-over-jeff-buckley/

If I had legs I'd kick you vond ik ook heel goed!

• Cool
Waarderingen: Brundlecat
Hier nog meer mensen die lichtelijk teleurgesteld zijn door de Stranger Things finale?

Users who are viewing this thread