Pinkpop+Werchter HURT/HEAL

Arctic Monkeys - 77
The Cure - 120
Dua Lipa - 100
Ed Sheeran - 24
Foo Fighters - 130
Gorillaz - 115
Green Day - 12 (- 10)
Linkin Park - 150
Metallica - 145
Muse - 177
Pearl Jam - 197
Queens Of The Stone Age - 112
Red Hot Chili Peppers - 124
Stromae - 131

• Thinking
Waarderingen: Yentel De Buyser
Zou eigenlijk verwachten op basis van headlinewaardigheid dat QOTSA er als eerst uit gaat van dit lijstje

Lijkt me de enige waarvan je als ze worden aangekondigd voor een pinkpop/werchter als grootste naam van de dag dat er commentaar op komt

Heb ze nooit live gezien, zijn die dan zo sterk live dat ze ondanks dat ze de kleinste artiest in het lijstje zijn toch zo hoog staan qua score?

Green Day moet er echt wel eerder uit dan een Ed Sheeran. En wat doet RHCP nog boven de 100?? Target locked voor vanaf morgen 👀
Op basis waarvan? RHCP zijn een van de meest herkenbare namen uit dit lijstje, perfect voor op festivals. Ed Sheeran en Green Day zijn ongeveer even groot qua naam alleen heeft Green Day een veel spectaculairdere show in petto als Sheeran.

Zou eigenlijk verwachten op basis van headlinewaardigheid dat QOTSA er als eerst uit gaat van dit lijstje

Lijkt me de enige waarvan je als ze worden aangekondigd voor een pinkpop/werchter als grootste naam van de dag dat er commentaar op komt

Heb ze nooit live gezien, zijn die dan zo sterk live dat ze ondanks dat ze de kleinste artiest in het lijstje zijn toch zo hoog staan qua score?
Op RW24 speelden ze Arctic Monkeys (de daadwerkelijke headliner) in ieder geval naar huis. Dus wat dat betreft terecht dat ze hoger staan dan hen.

Voor de algehele ticketverkoop ben ik het met je eens dat zij wellicht niet groot genoeg zijn, maar daar gaat dit topic allang niet meer over.

Op basis waarvan? RHCP zijn een van de meest herkenbare namen uit dit lijstje, perfect voor op festivals. Ed Sheeran en Green Day zijn ongeveer even groot qua naam alleen heeft Green Day een veel spectaculairdere show in petto als Sheeran.
Ik vond RHCP vooral een heel teleurstellende trage show, bovendien zwakke frontman die een viespeuk is

Ik heb van het lijstje wat er nu nog is enkel Gorillaz en Ed Sheeran niet gezien. Maakt het niet helemaal objectief vanuit mijn kant.

Greenday 2x, waarvan ik de laatste keer Werchter ook sterker vond dan de keer daarvoor. Idem voor RHCP, de laatste keer Werchter was fijn! De keer daarvoor dat ik ze zag stond Editors er terecht boven i.m.o. Dus ze hebben misschien wat critici tevreden gehouden met een goede comeback.

Stromae ; dat is de naam uit dit recente lijstje (samen met Ed) waar ik op voorhand het minst enthousiast zou worden. Maar Stromae heeft toen in 2013/14 ergens mij echt heeeeel erg verrast als terechte Werchterafsluiter. Wegzappen op de radio, maar wel genieten van een optreden. Vreemd maar waar ;)

QOTSA heb ik enkel in Sportpaleis gezien, niet op RW. Ik vond het heuuul strak. In mijn optiek een echte Werchter-act, 100%. Headlinewaardig? Phoe alleen i.c.m. schuiven ze genoeg kaarten denk ik. Al zou ik ze elk jaar wel willen zien !

Interessante week hier! Greenday- Ed Sheeran- Arctic Monkeys, - RHCP- Dua Lipa in die volgorde deze week schat ik. Dan gaat het forum steigeren om QOTSA er in te houden en wordt het echt echt spannen d;)

Ed Sheeran en Green Day zijn qua grootte absoluut niet vergelijkbaar

Ed Sheeran verkoopt met gemak 2x de Arena uit en Green Day is niet groot genoeg om uberhaupt in de Arena te staan, die zouden ze wellicht halfvol krijgen op een goede dag

Qua ticketverkoop zitten die twee artiesten op een heel ander niveau

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ed Sheeran en Green Day zijn qua grootte absoluut niet vergelijkbaar

Ed Sheeran verkoopt met gemak 2x de Arena uit en Green Day is niet groot genoeg om uberhaupt in de Arena te staan, die zouden ze wellicht halfvol krijgen op een goede dag

Qua ticketverkoop zitten die twee artiesten op een heel ander niveau
Ja al is de Arena weer anders dan een festival. Pinkpop was volgens mij wel uitverkocht de keer dat hij er stond?
Als we in stoeltjes gaan meten dan zou Ed inderdaad heeel hoog staan.
Robbie Williams stond ook 2x in de Arena, maar is op het forum niet zo populair meen ik haha.

Moeten we weer de K3 vergelijking gaan maken?

Lord Of The Rings Circles GIF by HBO Max

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV en musicislife

Na Green Day, vind ik RHCP en QOTSA ook de volgende hoor. Qotsa omdat ik ze te klein vind als RW/PP headliner, ik vind ze wel goed live. RHCP zijn qua populariteit tijdloos, maar live ook tandloos(in ieder geval toen ik ze zag).

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Loek123
Arctic Monkeys - 75 (-2)
The Cure - 120
Dua Lipa - 100
Ed Sheeran - 20 (-4)
Foo Fighters - 130
Gorillaz - 115
Green Day - 10 (- 2)
Linkin Park - 150
Metallica - 145
Muse - 177
Pearl Jam - 200 (+2)
Stromae - 131

Green Day moet er echt wel eerder uit dan een Ed Sheeran. En wat doet RHCP nog boven de 100?? Target locked voor vanaf morgen 👀
One trick loopstation boven een band die tenminste evolueert en niet meer met toiletpapier en t-shirts in het publiek schiet?

Hoop dat green day ed sheeran overleeft maar vind dit wel leuk om beide op 10 te zetten de keuze is aan jullie
Arctic Monkeys - 75
The Cure - 120
Dua Lipa - 100
Ed Sheeran - 10 (-10)
Foo Fighters - 130
Gorillaz - 115
Green Day - 10
Linkin Park - 150
Metallica - 145
Muse - 177
Pearl Jam - 200
Stromae - 131

Hoop dat green day ed sheeran overleeft maar vind dit wel leuk om beide op 10 te zetten de keuze is aan jullie
Arctic Monkeys - 75
The Cure - 120
Dua Lipa - 100
Ed Sheeran - 10 (-10)
Foo Fighters - 130
Gorillaz - 115
Green Day - 10
Linkin Park - 150
Metallica - 145
Muse - 177
Pearl Jam - 200
Stromae - 131
Je had ze ook beide op 11 kunnen zetten om het nog wat te rekken 😂

• Leuk
Waarderingen: Joslittel

Het is ook niet het spel van 'wie is er objectief de grootste naam'. Ik zou QOTSA een mooie winnaar vinden. :) (Los daarvan: stond er ook niet méér volk bij QOTSA dan bij AM die ene zondag?)

Arctic Monkeys - 75
The Cure - 120
Dua Lipa - 100
Ed Sheeran - 0 (-10)
Foo Fighters - 130
Gorillaz - 115
Green Day - 10
Linkin Park - 150
Metallica - 145
Muse - 177
Pearl Jam - 200
Stromae - 131

Hier keek ik al tijden naar uit. Toedeloeeee

Arctic Monkeys - 75
The Cure - 120
Dua Lipa - 100
Foo Fighters - 130
Gorillaz - 115
Green Day - 0 (-10)
Linkin Park - 150
Metallica - 145
Muse - 177
Pearl Jam - 200
Stromae - 131

Green Day er maar gelijk achteraan, mooi opschonen die lijst. Volgende zou op basis van naam toch echt Gorillaz of QOTSA moeten zijn naar mijn mening, die kunnen allebei geen dag dragen in hun eentje.

• Sad
  • Leuk
Waarderingen: Royke en LanderV

Users who are viewing this thread