Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ja, dat zou wel kunnen inderdaad. Spelen ze op andere festivals telkens in het donker? Pinkpop heeft nog voor elkaar gekregen Nightwish overdag in de brandende zon te krijgen. Dan zou WT toch ook niet onmogelijk moeten zijn. Ik zou WT, misschien in een jaar dat ze niet nog allerlei andere Nederlandse festivals doen, best als afsluiter Noord durven neerzetten. Dan wordt het wel al ietsje meer donker.
Verwachting voor Graspop is rond 20:40u. Zou toch een mooie Noord headliner zijn geweest. En anders alsnog een goed excuus om de gemeente maar eens te vragen of het een uurtje later mag worden.
Within Temptation is toch bij lange na geen Noord-headliner jongens. Gewoon om 15;00 op de main, ik heb ze een jaar of 4 geleden op een lokaal festival rond etenstijd gezien. Prima.
Within Temptation is toch bij lange na geen Noord-headliner jongens. Gewoon om 15;00 op de main, ik heb ze een jaar of 4 geleden op een lokaal festival rond etenstijd gezien. Prima.
Zou Pinkpop überhaupt Nederlandse acts moeten boeken?
Gezien de laatste jaren worden er vrij veel Nederlandse artiesten geboekt dit zoals vaker genoemd op de lokale vrijmarkt ook spelen.
En wat zouden ze dan wel moeten boeken? Bijv exclusieve festivals shows? Dat een band of artiest alleen in dat jaar Pinkpop doet als festival. En niet 40 festivals waarvan er 70% met gratis toegang zijn.
Gezien de laatste jaren worden er vrij veel Nederlandse artiesten geboekt dit zoals vaker genoemd op de lokale vrijmarkt ook spelen.
En wat zouden ze dan wel moeten boeken? Bijv exclusieve festivals shows? Dat een band of artiest alleen in dat jaar Pinkpop doet als festival. En niet 40 festivals waarvan er 70% met gratis toegang zijn.
Natuurlijk moet Pinkpop NL acts boeken, maar meer de veelbelovende beginnende op Stage4 zoals Hiqpy afgelopen jaar en een Populaire aan het begin van de dag in de tent, Hannah Mae afgelopen jaar en een DIRECT of iets dergelijks op Noord of Zuid in de loop van de middag. vond een Son Mieux vroeg op de zondag een paar jaar terug op Noord ook heerlijk, maar ze moeten er wel voor blijven zorgen dat je een alternatief hebt.
Zeker wel, want je trekt hierdoor gewoon een wat groter publiek mee. Mijn vriendin was vorig jaar nooit mee gegaan met mij naar Muse als hannah mea of krezip er niet zou staan.
Dus ja, zeker doen. maar wel een max % van alle bands bijv.
Is denk ik ook wel persoonlijk, maar ben het eens met wat @degrotegeneraal zegt. Wat mij betreft zo min mogelijk grote Nederlandse acts, aangezien je die op elk lokaal festival kan zien. Heb dan liever internationale grote namen. Op stage 4 of ergens lager op de line-up is het natuurlijk wel heel leuk als er opkomende Nederlandse artiesten staan.
Je hebt maar 9-10 shows op het hoofdveld op een dag, als dan 3 NL zijn is dat wel heftig imo. Maar als ze er 13-14 laten spelen op het hoofdveld, waarvan 3 of 4 NL dan valt het weer mee.
Jera krijgt er 18 op een dag gepropt op de twee hoofdpodia (is dan ook wel weer het andere uiterste)
Is denk ik ook wel persoonlijk, maar ben het eens met wat @degrotegeneraal zegt. Wat mij betreft zo min mogelijk grote Nederlandse acts, aangezien je die op elk lokaal festival kan zien. Heb dan liever internationale grote namen. Op stage 4 of ergens lager op de line-up is het natuurlijk wel heel leuk als er opkomende Nederlandse artiesten staan.
Ik vind het een verschil wanneer ze heel veel hebben opgetreden of het eerder exclusief is voor dat jaar. Of als ze bijvoorbeeld een nieuw album hebben of een afscheidstournee. Anders is het een beetje teveel van het goeie als ze overal staan.
Het valt toch ook wel een beetje mee?
1 max. 2 Nederlandse acts op de 2 hoofdpodias zou het uiterste moeten zijn!
Voor dit jaar is dat alleen Direct, Suzan & Freek, Roxy Dekker!
Qua muziek als je terug kijkt naar het verleden past alleen DI-RECT hierbij.. de andere 2 hebben het wel verdiend maar horen in mijn optiek niet op Pinkpop thuis, Paaspop en/of Cas is perfect voor deze namen!
Bijgevoegd 2 voorbeelden (goede verkoopcijfers ook btw).
2011 elke dag 1
Genoten van de Staat, en Go Back To The Zoo was fantastisch! Tim Knol zou het worden maar is nooit echt gelukt..
2016 Common Linnets, Douwe Bob (opstarters)
En natuurlijk Doe Maar van Nederwiet naar Feuer Frij!! Fantastisch contrast.
Handsome Poets, Moke, C-mon & Kipsky, Opposites, DJVT etc. Allemaal prima! Zolang het er maar 1 is per dag