Pinkpop 2026

Weet wel dat de kwartfinales van het WK tijdens Bospop plaatsvinden ;).

Geintje! Heel tof, 25 is wel echt nice!
Ja zeker, al had ‘t de 26e moeten zijn. Zoals aantal van jullie misschien al wisten. Heb ik Pinkpop dit jaar moeten annuleren ivm ziekenhuis opname in buitenland van mijn vader.

Gelukkig gaat ‘t nu weer helemaal goed, na zijn 2e open hartoperatie in 1,5 jaar tijd.

Kwart finale voetbal zien we wel, eerst maar eens kijken of ze ‘m halen 😉

Paar mooie herinneringen van het WK tijdens Werchter, tegen Brazilie in 2010 en de Penalty reeks in 2014. Waarna het in 2014 helemaal los ging bij Pearl jam. Of 2018 met Belgie die wonnen en het helemaal los ging bij Franz Ferdinand.

Snap dat de meeste het niks vinden, maar ik hoop dat ze er wel iets mee doen en je de kans geven op het terrein de zaterdag naar de wedstrijd kan kijken. Zo houd je wel je mensen op het terrein. Vorig jaar zijn er vóór Maneskin veel mensen weg gegaan omwille de wedstrijd ( en ook wel het klote weer).

Ja zeker, al had ‘t de 26e moeten zijn. Zoals aantal van jullie misschien al wisten. Heb ik Pinkpop dit jaar moeten annuleren ivm ziekenhuis opname in buitenland van mijn vader.

Gelukkig gaat ‘t nu weer helemaal goed, na zijn 2e open hartoperatie in 1,5 jaar tijd.

Kwart finale voetbal zien we wel, eerst maar eens kijken of ze ‘m halen 😉
Wat fijn dat het allemaal goedgaat. Geeft editie 25 dan nog meer glans.

Als Belg kan ik het terrein van Werchter zeker waarderen. We noemen het onder vrienden wel eens de heilige weide 😀. Maar de laatste jaren kom ik normaal naar Pinkpop (tickets 2026 zijn binnen) omdat ik tijdens het RW weekend niet 'kan' omwille van een klein gezellig festivalletje in de buurt waar heel veel mensen naartoe gaan die ik ken. Het grote voordeel van Pinkpop vind ik de 2 podia die naar elkaar staan maar Werchter heeft dan weer het voordeel van de Barn. Als PP een tent zou kunnen zetten die qua aankleding in de buurt komt van de Barn zou dat helemaal de max zijn. De Barn is dus inderdaad wel echt een trapje hoger.
Ik lees soms ook over samenraapsels maar dat is op vele festivals zo vind ik. Ook op RW staat vanalles. Maar dat vind ik net goed tov bijvoorbeeld een Graspop waar het een heel weekend hetzelfde genre is ik kan Graspop zeker waarderen voor een dag en dit jaar had een weekend ook gemogen maar toch voor PP gekozen). Dus er is over zowel PP als RW wel iets te zeggen.
En ja... RW valt voor de meeste mensen ook in een betere periode dan PP.
Helemaal mee eens! Je kan natuurlijk niet en en hebben, qua oriëntatie weet ik het eigenlijk nooit dus het blijft voor mij 3fm stage, deze is natuurlijk de Barn van Werchter! En ja die Barn is magistraal, waar Pinkpop meer openlucht bied, heeft Werchter meer overdekt.. mocht de tent op pinkpop ook een soort Barn worden zou je 3 "hoofdpodias" hebben!
Stage 4 proberen ze vanalles mee, leuke bands (daarom ook een favoriete plek voor mij dat weekend), maar komt het nog niet echt van de grond, tussen de kraampjes met mensen die shoppen of uitrusten, naar een plek in de volle zon tussen de bankjes waar een ieder schaduw zoekt en geniet van een frietje!
Zelf de mooiste optredens gezien in de tent van stage 4 (struts, theo Lawrence etc.). Zou zelf graag zien dat ze stage 4 met de kont tegen de 3fm stage aanzetten en de tent op de stage 4 plek! (Ben je ook een schaduw plek rijker)

Qua line-up liep Pinkpop de afgelopen 2 jaar ver achter op Werchter (vandaar ook RW aangedaan).
Dit jaar loopt Werchter in mijn ogen toch achter op Pinkpop, waarom?
Tsjah dat is moeilijk uit te leggen maar ga het toch proberen (ook is het niet feitelijk maar mijn persoonlijke voorkeur)

Werchter heeft 4 dagen, waarvan ik 2 (donderdag en zondag) het de prijs waard vind, de vrijdag en zaterdag dus niet.
Pinkpop heeft 3 dagen, waarvan ik er ook 2 de prijs waard vind (zaterdag en zondag) vrijdag dus niet.
In verhouding is dat voor mij vrij duidelijk, nu snap ik dat weekendtickets niet de wereld met elkaar schelen en dat je dus meer krijgt voor je geld, maar dat blijft een kolder argument als je het mij vraagt, 4dgn. Festivallen kost meer dan 3..

Nogmaals allemaal persoonlijk!

Paar mooie herinneringen van het WK tijdens Werchter, tegen Brazilie in 2010 en de Penalty reeks in 2014. Waarna het in 2014 helemaal los ging bij Pearl jam. Of 2018 met Belgie die wonnen en het helemaal los ging bij Franz Ferdinand.

Snap dat de meeste het niks vinden, maar ik hoop dat ze er wel iets mee doen en je de kans geven op het terrein de zaterdag naar de wedstrijd kan kijken. Zo houd je wel je mensen op het terrein. Vorig jaar zijn er vóór Maneskin veel mensen weg gegaan omwille de wedstrijd ( en ook wel het klote weer).
En de zwakke headliner, althans dat was mijn reden!

• Leuk
Waarderingen: jeff250381
Helemaal mee eens! Je kan natuurlijk niet en en hebben, qua oriëntatie weet ik het eigenlijk nooit dus het blijft voor mij 3fm stage, deze is natuurlijk de Barn van Werchter! En ja die Barn is magistraal, waar Pinkpop meer openlucht bied, heeft Werchter meer overdekt.. mocht de tent op pinkpop ook een soort Barn worden zou je 3 "hoofdpodias" hebben!
Stage 4 proberen ze vanalles mee, leuke bands (daarom ook een favoriete plek voor mij dat weekend), maar komt het nog niet echt van de grond, tussen de kraampjes met mensen die shoppen of uitrusten, naar een plek in de volle zon tussen de bankjes waar een ieder schaduw zoekt en geniet van een frietje!
Zelf de mooiste optredens gezien in de tent van stage 4 (struts, theo Lawrence etc.). Zou zelf graag zien dat ze stage 4 met de kont tegen de 3fm stage aanzetten en de tent op de stage 4 plek! (Ben je ook een schaduw plek rijker)

Qua line-up liep Pinkpop de afgelopen 2 jaar ver achter op Werchter (vandaar ook RW aangedaan).
Dit jaar loopt Werchter in mijn ogen toch achter op Pinkpop, waarom?
Tsjah dat is moeilijk uit te leggen maar ga het toch proberen (ook is het niet feitelijk maar mijn persoonlijke voorkeur)

Werchter heeft 4 dagen, waarvan ik 2 (donderdag en zondag) het de prijs waard vind, de vrijdag en zaterdag dus niet.
Pinkpop heeft 3 dagen, waarvan ik er ook 2 de prijs waard vind (zaterdag en zondag) vrijdag dus niet.
In verhouding is dat voor mij vrij duidelijk, nu snap ik dat weekendtickets niet de wereld met elkaar schelen en dat je dus meer krijgt voor je geld, maar dat blijft een kolder argument als je het mij vraagt, 4dgn. Festivallen kost meer dan 3..

Nogmaals allemaal persoonlijk!
Dit is idd allemaal persoonlijk.

Zowel voor teddy, lewis, the xx, royel otis, twigs, gorillaz, top, pixies, halsey en Berninger betaal je minimaal 40 euro in een zaal. Dat betekent dat een dag kaart voor zowel de vrijdag als de zaterdag een koopje is voor Werchter. Geldt trouwens ook voor de Pinkpop dagen.

Ik zit ook weer te twijfelen om voor de eerste keer sinds 8 jaar weer naar Pinkpop te gaan. Ik ben vooral een type die het laat afhangen van de Line Up. Deze vind ik persoonlijk onder voorbehoud van Pinkpop beter dan Rock Werchter dit jaar. Dit heeft ook grotendeels te maken dat ik groot fan ben van de Foo Fighters en vooral die vrijdag op Rock Werchter mij totaal niet boeit. Dan heb je ook niets aan zo'n extra dag onkosten. Zelf ben ik een vaste Jera on Air ganger en dat is precies mijn straatje. Om mijn onpopulaire mening toch te geven in de hele Pinkpop vs Rock Werchter discussie te geven. Rock Werchter heeft meer randprogramma, als er bij Pinkpop niet iets speelt wat in je straatje ligt dan wordt je een beetje aan je lot over gelaten voor mijn gevoel. Ik heb ooit een keer gehad dat ik nergens kon schuilen voor de ellende van Blof of Ronnie Flex, dat hoorde ik over het hele terrein galmen. Met de intrede van de Stage 4 is dit al een stuk beter opgelost. Welke namen zouden we nog kunnen verwachten, want daarop ga ik wel mijn keuze baseren om wel of niet te gaan? Onderstaand zou voor nu wat ik graag zou willen zien en niet.

Vrijdag

Must see: Kingfishr, The Plot in You, Sleep Theory, Twenty One Pilots
Graag: Pretty Reckless, Teddy Swims
Bij gebrek aan beter: The Beaches
Niet: Herfshane Band, Roxy Dekker, Zara Larsson

Zaterdag
Must see: Editors, IDLES
Graag: The Cure, Franz Ferdinand, Haunted Youth
Bij gebrek aan beter: Ski Aggu, Giant Rooks
Niet: Lauren Spencer Smith, Sofi Tukker, Alessi Rose, Suzan & Freek, HAEVN

Zondag
Must see: Foo Fighters, Fat Dog,
Graag: Yungblud, Wet Leg, Dogstar, White Lies
Bij gebrek aan beter: Di-Rect,
Niet: Bente, Max McNown, Royal Otis,

Ik vindt het dus ook oprecht jammer en een gemiste kans dat ze YUNGBLUD niet als afsluiter op North neerzetten voor de FOO's.
Die gaat echt knallen, en dan kunnen de FF alle zeilen bijstellen om in die flow door te gaan.
Nu ben ik echt bang voor een dip.

Het had 'So Fucking awesome' kunnen zijn om maar even in de bewoordingen van Dominic te spreken.

• Leuk
Waarderingen: LifeCanBeBeautiful
Ik vindt het dus ook oprecht jammer en een gemiste kans dat ze YUNGBLUD niet als afsluiter op North neerzetten voor de FOO's.
Die gaat echt knallen, en dan kunnen de FF alle zeilen bijstellen om in die flow door te gaan.
Nu ben ik echt bang voor een dip.
Ik ben hier wel blij mee. Ga voor een mooi plekje bij Yungblub. Dan kan ik di-rect van ver weg zien en dan sta ik weer mooi bij de Foo’s!

Wie weet strand het wel op het tijdslot in de volle zon. "Wij spelen in het donker, of wij spelen niet" Nou, niet dus...
Ja, dat zou wel kunnen inderdaad. Spelen ze op andere festivals telkens in het donker? Pinkpop heeft nog voor elkaar gekregen Nightwish overdag in de brandende zon te krijgen. Dan zou WT toch ook niet onmogelijk moeten zijn. Ik zou WT, misschien in een jaar dat ze niet nog allerlei andere Nederlandse festivals doen, best als afsluiter Noord durven neerzetten. Dan wordt het wel al ietsje meer donker.

• Leuk
Waarderingen: LifeCanBeBeautiful

Users who are viewing this thread