Als Belg kan ik het terrein van Werchter zeker waarderen. We noemen het onder vrienden wel eens de heilige weide

. Maar de laatste jaren kom ik normaal naar Pinkpop (tickets 2026 zijn binnen) omdat ik tijdens het RW weekend niet 'kan' omwille van een klein gezellig festivalletje in de buurt waar heel veel mensen naartoe gaan die ik ken. Het grote voordeel van Pinkpop vind ik de 2 podia die naar elkaar staan maar Werchter heeft dan weer het voordeel van de Barn. Als PP een tent zou kunnen zetten die qua aankleding in de buurt komt van de Barn zou dat helemaal de max zijn. De Barn is dus inderdaad wel echt een trapje hoger.
Ik lees soms ook over samenraapsels maar dat is op vele festivals zo vind ik. Ook op RW staat vanalles. Maar dat vind ik net goed tov bijvoorbeeld een Graspop waar het een heel weekend hetzelfde genre is ik kan Graspop zeker waarderen voor een dag en dit jaar had een weekend ook gemogen maar toch voor PP gekozen). Dus er is over zowel PP als RW wel iets te zeggen.
En ja... RW valt voor de meeste mensen ook in een betere periode dan PP.
Helemaal mee eens! Je kan natuurlijk niet en en hebben, qua oriëntatie weet ik het eigenlijk nooit dus het blijft voor mij 3fm stage, deze is natuurlijk de Barn van Werchter! En ja die Barn is magistraal, waar Pinkpop meer openlucht bied, heeft Werchter meer overdekt.. mocht de tent op pinkpop ook een soort Barn worden zou je 3 "hoofdpodias" hebben!
Stage 4 proberen ze vanalles mee, leuke bands (daarom ook een favoriete plek voor mij dat weekend), maar komt het nog niet echt van de grond, tussen de kraampjes met mensen die shoppen of uitrusten, naar een plek in de volle zon tussen de bankjes waar een ieder schaduw zoekt en geniet van een frietje!
Zelf de mooiste optredens gezien in de tent van stage 4 (struts, theo Lawrence etc.). Zou zelf graag zien dat ze stage 4 met de kont tegen de 3fm stage aanzetten en de tent op de stage 4 plek! (Ben je ook een schaduw plek rijker)
Qua line-up liep Pinkpop de afgelopen 2 jaar ver achter op Werchter (vandaar ook RW aangedaan).
Dit jaar loopt Werchter in mijn ogen toch achter op Pinkpop, waarom?
Tsjah dat is moeilijk uit te leggen maar ga het toch proberen (ook is het niet feitelijk maar mijn persoonlijke voorkeur)
Werchter heeft 4 dagen, waarvan ik 2 (donderdag en zondag) het de prijs waard vind, de vrijdag en zaterdag dus niet.
Pinkpop heeft 3 dagen, waarvan ik er ook 2 de prijs waard vind (zaterdag en zondag) vrijdag dus niet.
In verhouding is dat voor mij vrij duidelijk, nu snap ik dat weekendtickets niet de wereld met elkaar schelen en dat je dus meer krijgt voor je geld, maar dat blijft een kolder argument als je het mij vraagt, 4dgn. Festivallen kost meer dan 3..
Nogmaals allemaal persoonlijk!