Rock Werchter 2026

De kracht van de line up dit jaar is dat hij tot nu toe goed is uitgebalanceerd. Elke dag heeft tot nog toe van alle genres wel iets. Dat was andere jaren soms toch eens anders.
En dit is uiteindelijk de kern van deze hele discussie. Als de zondag vorig jaar dezelfde tentnamen had gehad als de zondag aankomend jaar had iedereen er veel meer vrede mee gehad.

De kracht van de line up dit jaar is dat hij tot nu toe goed is uitgebalanceerd. Elke dag heeft tot nog toe van alle genres wel iets. Dat was andere jaren soms toch eens anders.
Behalve hiphop, die blijft er weer bekaaid vanaf komen op RW. En dat voor een, nog altijd populair, genre.

Maar al bij al heel erg content met deze lineup hoor. Donderdag naar mijn smaak iets rustiger inkomen (weinig must sees), dan 3 echt heel erg sterke dagen vol hoogtepunten voor mij.

De runs FKA Twigs > The xx en APC > David Byrne > The Cure zijn echt om van te smullen.

Behalve hiphop, die blijft er weer bekaaid vanaf komen op RW. En dat voor een, nog altijd populair, genre.

Maar al bij al heel erg content met deze lineup hoor. Donderdag naar mijn smaak iets rustiger inkomen (weinig must sees), dan 3 echt heel erg sterke dagen vol hoogtepunten voor mij.

De runs FKA Twigs > The xx en APC > David Byrne > The Cure zijn echt om van te smullen.
Met festivals als Les Ardentes, Dour en Couleur in dezelfde periode is dat ook niet heel gek natuurlijk. Die moeten ook gevuld worden...

• Leuk
Waarderingen: Mjz en RuneBrico
Met festivals als Les Ardentes, Dour en Couleur in dezelfde periode is dat ook niet heel gek natuurlijk. Die moeten ook gevuld worden...
Ja precies... Helaas. En dat zijn dan weer festivals waar je me (als casual hiphop liefhebber) met geen stokken heen krijgt.

Beetje zoals sommige mensen wel bepaalde hardere metalbands willen zien, maar geen Graspop hoeven.

En Dour, dat is gewoon 90% de plek voor mensen die willen beuken in die Balzaal.

Zal wel enkel Yong Yello nog zijn van de leak.
Denk ik ook, er is echt geen enkele indicatie dat Vampire Weekend gaat touren volgende zomer. Nog niks aangekondigd qua concerten, festivals, etc voor 2026. Denk dat ze weer in hun (meerdere jaren durende) winterslaap gaan. Jammer wel, grote fan en vond ze op Pukkelop dit jaar fantastisch.

Iets anders: vind CMAT best hoog staan. Haar optreden op Pukkelpop afgelopen zomer was top, maar de Marquee stond echt amper 1/3e gevuld. En zou denken dat het qua "hype" toen toch eerder hoogtepunt was. Wel echt goeie show, verwacht dat het Werchter ook wel weer goed zal zijn.

Verwacht eigenlijk de volgende drop nog wel veel Belgen. Yong Yello, Tamino en SONS zijn dan wel zekerheidjes denk ik. Wie verwachten we nog meer? Meltheads een keertje ofzo?

Op de site staat dat alleen Regular Campings C7 en A1 in de verkoop gaan de 12e.
Iemand enig idee of C3 daar nog bij gaat komen? C3 staat wel op de plattegrond ingetekend namelijk.
En vorig jaar kwamen die ook pas later in de verkoop?

Begreep wel dat een andere partij dan de gebruikelijke groep de C3 camping gaat uitbaten. Iemand info hierover?

Couleur Cafe anders wel een heel fijn festival.

Gezelligheid troef en ook nog eens betaalbaar(der) dan andere festivals.
Ja, die moet er misschien nog eens van komen dan. Alleen moet het dan wel wat goed zitten qua namen. Helpt ook niet dat het de week voor RW is, en ik dat niet echt makkelijk uitgelegd krijg thuis.

Verwacht eigenlijk de volgende drop nog wel veel Belgen. Yong Yello, Tamino en SONS zijn dan wel zekerheidjes denk ik. Wie verwachten we nog meer? Meltheads een keertje ofzo?
Doodseskader komt ook met een nieuwe plaat (eerste single is vandaag gedropt) mss ook iets voor de slope,
Kaat van stralen en maria iskariot verwacht ik ook wel op de slope

• Leuk
Waarderingen: Tinus101
Doodseskader komt ook met een nieuwe plaat (eerste single is vandaag gedropt) mss ook iets voor de slope,
Kaat van stralen en maria iskariot verwacht ik ook wel op de slope
Het zou mooi zijn als Eefje de Visser weer samen met de Belgen wordt aangekondigd, net als in 2024. Sindsdien twee nieuwe albums en live verder gegroeid, dus een zeer welkome aanvulling voor een mooi plekje overdag/begin van de avond in de Barn.

• Geweldig
Waarderingen: Everyknight
Vraagje richting de verkoop van de campingtickets!

Ik heb de afgelopen jaren op the Hive gestaan. Dit jaar arriveer ik waarschijnlijk met de auto op vrijdagavond, rond een uur of 20u.

Ik ben van plan nu voor camping regular (A1) te gaan. Dat lijkt me praktisch omdat ik dan iets sneller op het festivalterrein denk te komen, scheelt toch wel wat qua loopafstand. Ff snel die tent opzetten en dan hup, richting het terrein. Voordeel is ook dat ik op Regular verwacht iets vroeger slaap te kunnen pakken. Met alle gezelligheid op the Hive (lees: herrie) lukte me dat toch meestal niet voor een uur of 4.

Is er iets dat ik over het hoofd zie? Ik doel met name op de logistiek icm. arriveren op vrijdagavond, loopafstand, etc. Ik neem aan dat er aan de bovenkant van A1 een ingang is, dus dicht bij parking blauw?

Users who are viewing this thread