Sport algemeen

also collectieve straffen zijn bullshit. want er zijn er in ieder vak mensen bij die het niet wisten, niet deelnemen,...

ze weten bij de club vaak goed genoeg wie het is.
maar ipv ze persoonlijk aan te pakken is het makkelijker om collectief straffen aan te nemen om de "harde kern" niet nog meer op stang te jagen.
Genoeg voorbeelden in het buitenland waarin collectieve verwijdering van groeperingen de redding was. Kijk maar naar de premier league.

In ieder vak zitten mensen die het niet wisten? Kom zeg Reaper, je bent supporter van Antwerp. Ik daag de mensen uit om dan gewoon eens tussen die harde kern van Antwerp te staan. Hoe lang zal het duren tegen dat u de opmerking zal krijgen dat ge ergens moogt zitten/staan?

Als je een abonnement hebt in bepaalde vakken bij een club, weet je maar al te goed wat er gaande is. Anders kan je daar zelfs niet plaatsnemen. En dan hebben we het nog niet eens over de financiële steun. Zoals nu bij Ajax, ik wil niet weten wat dat allemaal heeft gekost. Zijn we nu zo naïef om te denken dat die geld toveren? De collectebus draait overuren in sommige vakken.

En individueel straffen hoort er uiteraard ook nog bij, maar wat zien we daarin, er wordt er gewoon mee gelachen. De boetes worden ook betaald door diezelfde collectebus. En stadionverboden zijn zo lek als een zeef. Agenten (weten perfect wie wat heeft uitgestoken) zien soms gasten met een stadionverbod, maar voor de goede vrede, laten ze het zo.

Wat wel een goede maatregel is (waar ze veel meer gebruik van moeten maken) is dat de hooligans zich moeten aanbieden een uur voor de match bij het politiekantoor en daar blijven zitten tot een uur na de match.

Ik ga ook best vaak naar uitwedstrijden van mijn clubje, maar ik weet echt niet wat die capuchonnetjes van plan zijn hoor...

Heb ook zo'n hekel aan die collectieve straffen over geen uitsupporters etc. Pak die debielen aub keihard aan, overal camera's etc het zal me allemaal aan mijn reet roesten. Ik wil gewoon naar Oss uit als ik daar zin in heb.
Maar waarom doen de clubs en medesupporters van binnenuit niets?
Hier in Belgie (en ik vermoed Nederland ook) hebben ze combiregeling voor de meeste matchen. Gasten die stadionverboden hebben, kunnen perfect mee op de bus stappen. Niemand die er iets over zegt, integendeel, het wordt als een trofee aanschouwd.
Iedereen weet wie ze zijn, in welke supportersclub ze zitten, etc. En toch kunnen zij zich alles permitteren.
Dat er dan collectieve straffen vallen, is toch logisch? Het is misschien de enigste manier dat normale supporters zich eindelijk eens gaan keren tegen zulk uitschot.

Genoeg voorbeelden in het buitenland waarin collectieve verwijdering van groeperingen de redding was. Kijk maar naar de premier league.

In ieder vak zitten mensen die het niet wisten? Kom zeg Reaper, je bent supporter van Antwerp. Ik daag de mensen uit om dan gewoon eens tussen die harde kern van Antwerp te staan. Hoe lang zal het duren tegen dat u de opmerking zal krijgen dat ge ergens moogt zitten/staan?

Als je een abonnement hebt in bepaalde vakken bij een club, weet je maar al te goed wat er gaande is. Anders kan je daar zelfs niet plaatsnemen. En dan hebben we het nog niet eens over de financiële steun. Zoals nu bij Ajax, ik wil niet weten wat dat allemaal heeft gekost. Zijn we nu zo naïef om te denken dat die geld toveren? De collectebus draait overuren in sommige vakken.

En individueel straffen hoort er uiteraard ook nog bij, maar wat zien we daarin, er wordt er gewoon mee gelachen. De boetes worden ook betaald door diezelfde collectebus. En stadionverboden zijn zo lek als een zeef. Agenten (weten perfect wie wat heeft uitgestoken) zien soms gasten met een stadionverbod, maar voor de goede vrede, laten ze het zo.

Wat wel een goede maatregel is (waar ze veel meer gebruik van moeten maken) is dat de hooligans zich moeten aanbieden een uur voor de match bij het politiekantoor en daar blijven zitten tot een uur na de match.

nogmaals collectief straffen is bullshit.
ik heb bv een europa league match gemist door die mannen (lees heel de tribune), en competitie wedstrijden thuis ook. alsook x keer uitmatchen zonder publiek.
hoeveel onschuldige straf je er mee? meer dan de schuldigen.

als men de individuele straffen nu gewoon eens uitvoert.
ge ziet mensen met een stadion verbod binnen komen, foto nemen, en brief uitsturen en vervolgen.
maar de angst om deze aan te pakken is zo groot in alle stadions dat ze half slachtige acties doen die de onschuldige vooral treffen.

Want gooi een tribune toe, de gewone supporter zal geen mogelijkheid vinden om aan een kaartje op een andere tribune te vinden, maar de harde kern wel.

of wat te zeggen van de voorkeursregeling bij uitmatchen op antwerp.
ik kan gerust een boekje opendoen en wees gerust, bij ons weten ze excact wie het zijn. Heb gewoon de moed om ze rechtstreeks te raken als het nodig is.

vroeger waren stadion verboden niet zo lek als een zeef zoals je zelf aangeeft.
dan moest je u komen aanmelden op het politiekantoor op -1 uur match aftrap en er blijven.

ik zit nog 1x waar de harde kern zit, ben lid van het collectief, en ik weet niets van acties of dergelijke want ik ben niet in de know.
zondag verhuist de harde kern naar T2 en blijf ik zitten op T4.
heb vroeger vaak genoeg meegereden met de oude garde.
heb jaar en dag op T2 gezetten, en nadien op T4 nu
maar het is niet omdat ik mensen persoonlijk ken, dat ik me in hun wereldje en regels begeef.

ik weet pas als ik op de match als er iets staat te gebeuren als ze er staan met hun bivakmuts :)

Maar waarom doen de clubs en medesupporters van binnenuit niets?
Hier in Belgie (en ik vermoed Nederland ook) hebben ze combiregeling voor de meeste matchen. Gasten die stadionverboden hebben, kunnen perfect mee op de bus stappen. Niemand die er iets over zegt, integendeel, het wordt als een trofee aanschouwd.
Iedereen weet wie ze zijn, in welke supportersclub ze zitten, etc. En toch kunnen zij zich alles permitteren.
Dat er dan collectieve straffen vallen, is toch logisch? Het is misschien de enigste manier dat normale supporters zich eindelijk eens gaan keren tegen zulk uitschot.
Waarom ik er als medesupporter er niets aan doen? Omdat je dan zelf de tyfus wordt ingeslagen door die doorgesnoven idioten?
Ik wil me zo weinig mogelijk met hun bemoeien.

We hebben toch politie en andere handhaving? Laat die het lekker oplossen. Aanpakken dat tuig

Wat gisteren betreft, wordt het nog lastiger nu blijkt dat een nooduitgang is geforceerd. Mogelijk waren een hoop idioten binnen zonder kaart.

In principe was dit in Nederland een aantal jaren geleden ook het geval. Meldplicht tijdens de wedstrijden, echter is dit volgens mij door een tekort aan personeel bij de politie nu niet meer het geval.

Daarnaast is het aanspreken van de groeperingen die dit doen natuurlijk niet te doen. Vandaar dat ik ook erg mijn twijfels heb bij collectieve straffen. Ook ben je als supporter niet van alles op de hoogte. Ik sta op een fanatiek vak, maar ik weet van te voren natuurlijk niet wat er gaat gebeuren. Tot je 2 minuten voor aanvang ineens bivakmutsjes voorbij ziet komen.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Zoals gezegd komt van FC Twente, naast @Brian en ik zijn er ook niet veel meer Twente supporters op dit forum voor zover ik weet. Heeft bij Twente in zijn eerste seizoen direct Europees voetbal gehaald, dit voor het eerst in 10 jaar! In Europa ook verdienstelijke resultaten met overwinningen tegen Malmö, Besiktas en 1 leg tegen Bodo Glimt, gelijke spelen op Old Trafford, tegen Fenerbache, Nice en Olympaikos. Bij ons was echter de 2de helft van het vorige seizoen/begin van dit seizoen de magie eraf.

Gun hem al het beste en zal nu toch een klein beetje juichen voor Antwerp!
COTE!

Als je ziet wat voor een vuurwerkkanonnen ze mee konden nemen mag je Ajax ook wel wat harder straffen, elke Ultra's groep heeft veel malloten maar bij Ajax lijken het er toch altijd meer te zijn als bij de rest.

Wel super blij met de overwinning van Twente, met dank aan clown van het weekend Troy Parrot!
Hahaha ja ff een Panenka.....zo scherp bij Ierland en dan te veel ego

Hahaha ja ff een Panenka.....zo scherp bij Ierland en dan te veel ego
Flink naar de kop gestegen inderdaad, belangrijke punten en nu op naar zondag tegen Utrecht. Als je die wint doe je weer helemaal mee om directe plaatsing voor Europa!

Nog even over de collectieve straffen. Ik ga ook meerdere keren per seizoen naar uitwedstrijden, ik heb meerdere gasten daar illegale dingen zien doen en illegale middelen zien innemen, maar ik wordt liever collectief gestraft en dat ik een keer niet mee kan dan dat ik die gekken op hun gedrag moet aanspreken. Er moet harder gestraft worden en beter gehandhaafd, er zijn 1000den mensen die zich onveilig voelen in het stadion en daar ben je als club verantwoordelijk voor.

In het geval van zulke acties zou je gewoon de club moeten straffen. Maak er een regelementaire 0-3 van voor Groningen. Als dat te vaak gaat gebeuren dan wil de club wel ingrijpen.

In het geval van zulke acties zou je gewoon de club moeten straffen. Maak er een regelementaire 0-3 van voor Groningen. Als dat te vaak gaat gebeuren dan wil de club wel ingrijpen.
hebben ze hier ook gedaan, en is al teruggedraaid ook
want alle clubs procederen er op los dan.
schuldbesef of het accepteren is er niet bij hoor.

F side leeg tegen Feyenoord. Dat is op het eerste oog geen halve maatregel.
Maatregel is vanuit Ajax zelf denk ik? Geen halve maatregel inderdaad, wel eentje in de lijn der verwachting.

Zonde, ook voor mij als Feyenoord supporter. Is toch altijd mooier om een wedstrijd in een vol stadion te zien op tv.

F side leeg tegen Feyenoord. Dat is op het eerste oog geen halve maatregel.

Al is het tegenwoordig ook geen enorme straf, verplicht thuis blijven.
Dat is de logica zelve. En nu kunnen we met zijn allen maar hopen dat club,politiek en gerecht eens grondig te werk gaat.

Maatregel is vanuit Ajax zelf denk ik? Geen halve maatregel inderdaad, wel eentje in de lijn der verwachting.

Zonde, ook voor mij als Feyenoord supporter. Is toch altijd mooier om een wedstrijd in een vol stadion te zien op tv.
Klopt ja, dit is Ajax' maatregel.

Dat er maar genoeg ME te plaatsen is want ik zie dit wel uit de klauwen lopen buiten de arena dan met de F-Side. Ik vind dit wel echt dieptriest als ajacied zo zet je je club gewoon niet neer dit schaad iedereen

Zal je zien dat Ajax plotseling de pannen van het dak gaat spelen zonder publiek, geen verlammende werking op de spelers 🤓

zondag zou onze nieuwe tribune moeten open gaan
de keuringsaanvraag is net verstuurd (dit gaat krap worden)
en er zijn opmerkingen...
maar dit gaat weer op zijn belgisch opgelost worden en vermoed dat ze toch zal open gaan

• Geweldig
Waarderingen: musicislife
Ik hoop dat die hooligans trots zijn op wat ze hebben aangericht. Een man kon met allerlei medische hulpmiddelen zijn laatste wens in vervulling laten gaan door nog een keer naar Ajax te kijken. Binnen 5 minuten wordt dit totaal kapotgemaakt en bij de herkansing blijkt de meneer te zwak om nog in een stadion te kunnen verblijven.

Laat die hooligans de rest van hun miserabele levens elke dag maar horen dat ze de laatste levensfase van een man minder fijn hebben gemaakt met hun egoïstische misdrijf.

• Leuk
Waarderingen: Metalhead Liam

Users who are viewing this thread