lekkere discussie die ik hier heb gemist.
ik ben resoluut tegen golden circles op een festival.
of dat nu 1 daagse events zijn of meerdaagse.
en ook tegen dingen als het skydeck op Pinkpop als dat een gegarandeerde plaats biedt in de voorste vakken.
Concerts & festivals zijn gewoon exuberant gestegen de laatste 10/15 jaar.
ondanks het idee dat hier geopperd wordt dat GC de kosten drukt voor gewone kaarten.
Dus het maakt de rest goedkoper slaagt nergens op.
festivals zijn een massa gathering van jong en oud, rijk en arm.
veel kiezen voor 1 of 2 festivals om zo heel veel te kunnen zien omdat de losse shows duurder en duurder worden.
Als we dan nog een onderscheiding gaan maken omdat mensen met geld een front plek kunnen garanderen dan schiet het een deel van het doel van een festival voorbij. Uiteraard moet een festival winst maken, maar dat doen ze bv al op de 90 cent voor een toefje mayo. maar het brengt ook muziek naar de grote massa. de Gateway naar meer muziek en ontplooing.
laat er dan nog vip zijn, maar dan backstage, oestertje, cavatje, en na het eten terug lekker de weide op en evenveel recht en kans hebben als eender wie daar op de weide en geen privilige geven omdat persoon x € kan leggen om vooraan te staan netwerken bij nick cave bv..
We zijn hele (jongere) generaties aan het wegduwen van festivals en er een happy few happening van aan het maken.
140 hier,
150 daar
175 Ginder
en dan zwijgen we nog over combi tickets her en der.
ik verdien niet onaardig mijn boterham en zelfs ik vind voor de meeste shows de prijs gewoon belachelijk worden.
Betrap me erop dat ik 69 euro in de lotto arena in de bovenste ring nog best ok vond.
dat had 10 jaar geleden 20 euro goedkoper geweest.
laat ons hopen dat de prijzen nu een aantal jaar stabieler blijven net niet nog verder naar boven gaan aantikken