Rock Werchter 2026

War on Drugs, een van mijn grote favorieten. Vorige keer kregen ze slechts 75 minuten wat écht te kort is voor hen. Pearl Jam speelde dan welliswaar 2 uur en Mumford vermoedelijk 1,5 dus hopelijk krijgen we 1,5 uur of langer The War on Drugs ...

Nog belangrijker, meer War on Drugs in het donker in plaats van in de schemer. Die muziek is niet voor het daglicht gemaakt.

Hopelijk Prodigy ervoor om eerst die main kapot te spelen (wil gewoon écht geen clash tussen TWOD en Prodigy maar genre gewijs zou het wel een logische zijn).

75 minuten Prodigy - 90 minuten The War on Drugs - 90 minuten Mumford and Sons.

Loyle Carner klub C head.

Kan een heerlijke avond worden.
Er gaan toch clashes moeten komen of Prodigy in de Barn is onverantwoord.

Ik ga mij hier dan maar ook aan wagen.

Donderdag

Must: The War On Drugs,
Graag: Kasabian, Mumford and Sons, All them witches
Misschien: The Vaccines, The Prodigy

Vrijdag

Must: The XX
Graag: Royel Otis, Lewis Capaldi
Misschien: The Last Dinner Party

Zaterdag

Must: Gorillaz, Halsey
Graag: Kneecap, Twenty One Pilots,
Misschien: The Haunted Youth, Matt Berninger, Pixies

Zondag

Must: The Cure, Ethel Cain
Graag: Moby
Misschien: A Perfect Circle

Waarom zegt iedereen dit alsmaar? In de barn kunnen er 20.000.
Maar zal wel al heel vroeg bomvol staan en serieus pak voor de tenten, beetje zoals Editors, maar met nieuwe vorm van tent minder erg. Je zal niet vijf minuten voor tijd nog rustig binnen kunnen open. The Prodigy in die barn wordt iets episch!

• Leuk
Waarderingen: JP5 en Tinus101
Heel mooi nieuws. Het begint er toch mooi uit te zien zo. Nu Byrne nog. En als je Jack White bezig ziet in de US… die blijft toch ook meer dan welkom.

• Leuk
Waarderingen: Tinus101
I'll take The xx as a closing track.

It's striking how "dreamy" the headliners are this year. The Cure, The xx, War On Drugs, even Moby are more like daydreams than actual hard hitting. I mean that in a positive way, because these are the acts I'm most looking forward to. (Capaldi and Mumford aren't exactly pumping energy acts either, but I'd rather not include them in that list.)
The War on Drugs and Moby aren't a headliner, they are subs. Mumford and Sons, The XX, Gorillaz/TOP and The Cure are the headliners. The Cure is the big one.

Waarom zegt iedereen dit alsmaar? In de barn kunnen er 20.000.
Omdat heel veel mensen zin hebben om te feesten op een festival en dat is juist wat The Prodigy kan geven en dat met een hele resem aan hits (meer dan bijvoorbeeld een M&S waar ze waarschijnlijk tegenover staan) die veel mensen terug katapulteren naar mooiere tijden 😅
Ik vind het dan ook verbazend dat veel mensen hier zo neerbuigend zijn over The Prodigy omdat ze niet meer “hip” en innovatief zijn terwijl dat op een festival als Werchter echt geen maatstaf moet zijn, toch niet voor alle optredens.

• Leuk
Waarderingen: frank foert

Users who are viewing this thread