Rock Werchter 2026

BE: Tamino, Berre ;) , Channel Zero, Triggerfinger,en..... Black Box Revelation is ook weer ff geleden.

Nederlandse inbreng;
The Gathering, Paceshifters, The Indien, Marathon
The Gathering staat al op Graspop, dus die gaat het waarschijnlijk niet worden.

Lily Allen kondigde net een UK Arena Tour aan, die stopt op 3O juni ... 🙂 Geen idee waar ze haar nog kwijt kunnen, want ik blijf erbij dat je haar niet lager dan subheadliner kan zetten. M.i. is Barnhead zelfs een te lage spot. Maar: absolute must have, en de data komen perfect uit.

Een festival dat haar recent aankondigde (Mighty Hoopla), verkocht op een halfuur na de aankondiging 35.000 tickets en haar dag was meteen uitverkocht.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JP5
Hoezo 'in de plek'? Als Barnafsluiter?
Kan, maar zou mij verbazen. Nu dat ze er toch staan gaat er denk ik wel veel volk op afkomen. Ik denk eerder dat ze de dag afsluiten en M&S als main act ervoor.
Net zoals The Cure en Moby. Moby in de barn plaatsen is ook te gek voor woorden.

Ook voor jou moet en gaat er voorlopig wat wils zijn, waarschijnlijk zelfs 80+% van de line up.

Maar jij bent niet bepaald de toekomst van het festival te noemen hè. 😅 Voor jongere aanwas moet Werchter voor een deel van zijn line up toch echt met de tijd mee.
Tot nu toe kan ik echt niet klagen hoor en zeker met wat er nog zit aan te komen.
Ik denk trouwens dat ik wel nog de toekomst ben aangezien ik mits goede line up mij nog decennia zie gaan. Met 32 jaar jong kan ik nog vaak gaan en nog veel poen spenderen.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JP5
Ik vind de manier van zingen van Lewis Capaldi echt vreselijk. Zo zeurderig... radio gaat altijd uit of op een andere zender.

DO; Mumford nu al een paar keer gezien, laatste keer als invaller voor Stromae (en god wat had ik die graag gezien!!!) en geloof ik nu wel.
Prodigy lang geleden op Werchter. Hoeft niet per se, misschien...
Deze dag zou voor mij een mooie "scherpe" barnhead kunnen gebruiken.

VR; Capaldi ten koste van alles ontwijken.
The XX zeker kijken! Nog nooit gezien, veel vette nummers.

ZA; TOP is een beetje afwachten. Die rare capriolen van de vorige keer hoeft zeker niet. Als ze dat achterwege laten zou ik misschien gaan kijken. Zet het zelf nooit op dus geen gemis als er wat anders moois tegenover staat.
Gorillaz altijd checken.

ZO; Moby. Jaaaa! Hier heb ik nou de meeste fomo voor. Zoveel klassiekers, exclusieve boeking. Heel vet.
The Cure is gewoon niet zo mijn ding. Sommige nummers best oke maar dit zou ik niet de hele rit uit gaan zingen. En ik hoor bij het kamp dat liever met een knallende act het weekend af sluit.

Al met al nog niet het overwegen waard om eerder terug te keren. Barnheads kunnen het vaak maken of breken voor mij dus daar ben ik wel weer heel benieuwd naar. Jack White, Byrne, Simz, Bon Iver, Lorde, Rufus du Sol, Bicep, Blaze, Wolf Alice. En ja, niet mogelijk en tourschema's etc. dat laat ik hier even varen. Maar ik mis zo'n kapstok zoals Jimmy het noemt. Een SOAD, RATM, Oasis, Pearl Jam, Rammstein etc etc iedereen kent die namen.

Ik snap het denken van de bookers niet. Vorig jaar op glastonbury ging het dak eraf bij lewis capaldi, the prodigy en Lorde( ok die staat er (nog)niet). Dus die boeken we maar de grootste overwinning op glastonbury was pulp. Maar daar kijken we geeneens naar. Naast verkochte tickets mag ook eens naar de kwaliteit gekeken worden.

• Winning
Waarderingen: degrotegeneraal
Capaldi lijkt in alle opzichten noodgreep door het wegvallen van een headliner. Het is onlogisch in zijn tour en onlogisch in combinatie met the XX. Wellicht horen we later nog wel de info hierover van bijv. @jimmywe . Teddy Swims zou sowieso wel komen..

Users who are viewing this thread