Thanks voor jullie feedback!
We gaan het in ieder geval bespreken en kijken of we er iets mee gaan doen!
Helaas hebben we nog geen tijd gehad om alle topics langs te lopen en te voorzien van een traditionele openingspost.
Deze zullen er wel iets anders uit gaan zien, maar het concept blijft hetzelfde

. Als voorbeeld kun je de openingspost in het Pinkpoptopic bekijken:
Openingspost Pinkpop
In de openingspost zullen dus links staan naar het betreffende festival op de Festileaks website, zo check je snel en makkelijk bv. de line-up, ticketinformatie, nieuws en andere relevante informatie voor het betreffende festival!
Ik zie dit bericht nu pas, maar ik zou graag nog wat feedback willen geven op het openingspost format. Ik ben voorstander van het standaardiseren ervan, maar ik zie wel wat verbeterpunten in de invulling ervan.
Ten eerste mis ik een kort overzichtje van wat basis info zoals locatie en maximale capaciteit, wat direct in een oogopslag zichtbaar was in het oude, door de forum gebruikers zelf ontwikkelde standaard format voor openingspost. Nu staat alle info achter linkjes verstopt en weet je eigenlijk heel weinig als je de openingspost zelf bekijkt. Natuurlijk is het toevoegen van een reeks linkjes met extra info top, maar waarom zou dat ten koste moeten gaan van wat directe basis info in de post zelf?
Ten tweede zou ik het zelf visueel prettiger vinden als de linkjes achter elkaar op een regel staan, gescheiden door een • of iets dergelijks, in plaats van in een lijst onder elkaar. Dat neemt onnodig veel verticale ruimte in terwijl het heel veel horizontale ruimte leeg laat, wat er in mijn ogen echt niet goed uitziet. Maar wellicht is dat een kwestie van smaak.
Ten derde ben ik van mening dat bijvoorbeeld een link naar de line up of de ticket info naar de site van het festival zelf zou moeten verwijzen, zodra die info beschikbaar is, in plaats van een Festileaks pagina over dat onderwerp. Ik snap dat jullie graag traffic naar jullie eigen site willen genereren, maar het enige effect wat dit voor mij heeft, is dat ik dit linkjes overzicht niet ga gebruiken en gewoon direct die info ga opzoeken, bij de bron zelf. Bovendien klopt de informatie niet, ten minste, bij Graspop krijg ik ticket info met prijzen van 2025 in het 2026 topic. Dat is misleidend, festivals worden over het algemeen elk jaar duurder, zo lang het onbekend is zou er iets moeten staan wat dat aangeeft (prijzen van vorig jaar ter referentie kan natuurlijk helpen, maar het moet duidelijk zijn dat het niet die van dit jaar zijn). Ook de line up pagina linkt nog naar vorig jaar. Jullie zullen dat vast binnenkort updaten, maar te zien aan de datum van de laatste bewerking staat er al sinds 23 juni line up info van 2025 bovenaan het topic van 2026. Voor de onoplettende bezoeker kan dat nogal verwarrend zijn. Dus samengevat: maak het duidelijk als je naar verouderde info linkt, en link waar mogelijk direct naar de officiële bron. Artikelen over lifehacks, eten en drinken, en de paklijst op de Festileaks site zijn natuurlijk wel nuttige toevoegingen.
Allemaal constructief bedoeld uiteraard, zoals gezegd, echt voorstander van het idee, en ik geef graag input om de uitvoering ervan zo optimaal mogelijk te krijgen