Rock Werchter 2026

Echt? KOL is zo:n beetje de meest uitgerangeerde festival band die er bestaat, dan liever een vette vis zoals Moby die je niet vaak ziet langs komen!

TWOD zal nog wel komen op een van de andere dagen lijkt me
Het is intussen wel bijna 10 jaar geleden dat ze er stonden. Of ze nog headliner moeten zijn, dat is een andere vraag. Waren wel fantastisch op de Lokerse Feesten enkele jaren terug, en ik ben toen met frisse tegenzin mijn vriendin gevolgd, die ze eens wilde zien...

Als ze "Sex On Fire" of "Use Somebody" niet zouden gemaakt hebben, zou de meerwaardezoeker niet zo op hun kap zitten, lijkt me. Hebben echt een fantastische catalogus. Ik vind die wereldhits ook bijzonder plattekes, geef mij maar "On Call", "Fans", "Molly's Chambers" of "Manhattan", want die commerciële plaat in zijn geheel is zeker niet dé reden van hun 'ondergang'. Mijn mening natuurlijk.

Lijkt me wel. Echt een artiest die bij een bepaalde generatie gigantisch populair is, maar itt namen als The Cure, Pearl Jam en FF niet echt meer bij de generatie(s) daarna.
Wel een sterke boeking als ik lees hoe weinig hij nog wil optreden de laatste jaren.
Heeft inderdaad niet vaak opgetreden de laatste jaren maar komende zomer doet hij plots wel een opvallend uitgebreide tour dus blijkbaar heeft hij er opnieuw zin in (of het geld nodig, of allebei 😉 ).

Moby sluit The Barn en The Cure doet het licht uit op Main (y)
Waarom zouden ze dat doen? Ze krijgen al jaren kritiek op de uitpuilende Barn, en zouden dan een naam die het Sportpaleis uitverkoopt daar neerzetten?

• Leuk
Waarderingen: jova
Heerlijk. Zes namen bekend en vier waar ik heel veel zin in heb.

Moby gaat ook prima werken bij de laatste restjes daglicht. Die show in het Sportpaleis was schitterend, maar het is niet alsof die veel visuals of zo bij heeft.
En het "dance-gehalte" moet ook niet overroepen worden. Hij heeft die paar trance en rave-classics die er wel lekker inbeuken, maar veel van zijn bekendste nummers zijn eerder van het bluesy/soulful/symfonisch soort.

Zo simpel werkt het nu ook niet altijd natuurlijk. Onderschat de gevoelsmatige band niet dat mensen kunnen hebben met een festival enerzijds en anderzijds, ondanks de verschillende soorten rock en metal, is het dan weer dagen hetzelfde als je wat breder georiënteerd bent met mainfocus op rock muziek.
Afin dan spreek ik vooral voor mezelf. Rock minded maar sla shows van grofweg Soulwax of Anderson Paak niet af. En Werchter is bijna men hometown, om maar te zeggen, uitwijken omdat ik een gitaar mis? Neen niet simpel ;)
Amen!! 🙏
Ik zit exact in dezelfde situatie! Dan vind ik het vervelend om te horen dat ik mee moet met de hedendaagse muziek terwijl ik ook te vinden ben op Pukkelpop, voodoo Village, Paradise city, Graspop, …
Verleden jaar trouwens toppers gezien op Pukkelpop die zeker mogen doorkomen; Balu brigada, Don West, La Lom, Been Stellar, Guilt Trip, man/woman/chainsaw, …

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: bicky
Zo simpel werkt het nu ook niet altijd natuurlijk. Onderschat de gevoelsmatige band niet dat mensen kunnen hebben met een festival enerzijds en anderzijds, ondanks de verschillende soorten rock en metal, is het dan weer dagen hetzelfde als je wat breder georiënteerd bent met mainfocus op rock muziek.
Afin dan spreek ik vooral voor mezelf. Rock minded maar sla shows van grofweg Soulwax of Anderson Paak niet af. En Werchter is bijna men hometown, om maar te zeggen, uitwijken omdat ik een gitaar mis? Neen niet simpel ;)
Heb wel een beetje hetzelfde, behalve dat het niet bijna mijn hometown is helaas;)

Ik ben ook meer rock-minded en Graspop heeft dit jaar echt wel een line up naar mijn smaak, vooral op vrijdag en zaterdag, maar ik heb zulke mooie tijden beleefd op RW dat ik het ook moeilijk los kan laten. En met Gorillaz, The Cure en Moby op zaterdag en zondag toch wel 3 namen die ik (heel) graag wil zien. Hopen dat de undercard op deze dagen ook naar mijn smaak is, dan wordt het misschien een za/zo combi en dan ook 2 dagen GMM (vr/za). Beide een combi gaat hem qua financiën en vrije dagen in elk geval niet worden. Weekje later ook nog eens SOAD, wat fijn dat ze toch altijd alles in die paar weken proppen😅

Jammer dat het waarschijnlijk in daglicht is, maar wel een hele vette boeking deze! Zoals inderdaad hier al genoemd TWOD en Lorde er nog bij en dan hebben we een steengoede bovenkant!

• Thinking
Waarderingen: MasteroogwayIII
Hopelijk staat er nog iets leuks tegenover moby in de barn
A Perfect Circle? Als die er staan, is het op de zondag. En dan zal de Barn tegenover Moby het meest logisch zijn. Die gaan ze niet in het middagzonnetje op de main zetten.

Users who are viewing this thread