Live is Live 2026

Zo erg was dat nu toch niet twee jaar terug. Maar met het dubbele aantal bezoekers van de volgende editie gaat dat wel een ferm pijnpunt worden.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Zo erg was dat nu toch niet twee jaar terug. Maar met het dubbele aantal bezoekers van de volgende editie gaat dat wel een ferm pijnpunt worden.

Plus...als de plannen lopen zoals ze nu liggen...dan is er geen metroverkeer tussen het centrum en linkeroever he. Hoe gaan die zotten dat doen? Allemaal de veerboot op? Met de bus 10 km laten omrijden in collone? Ik blijf het frappant vinden dat er op de gemeenteraad gezegd werd dat er in de zomer van 2026 geen grote evenementen mochten plaats vinden, omdat het op vlak van mobiliteit onmogelijk te organiseren was, en ze vervolgens een opgeschaalde versie van Live/SLive laten doorgaan.

Nah, het zou ontzettend raar zijn voor Gazet van Antwerpen om een festival in Zeebrugge te sponsoren en daar gratis tickets voor uit te delen...
Het meest rare was in oorsprong LIL te verhuizen van Zeebrugge naar Antwerpen.

De vele Antwerpenaars zijn niet akkoord. Bij Antwerpen hoort een groot festival.
Tja, Antwerpen is 't stad en al de rest is parking... werkt jammer genoeg niet bij een "groot" festival in 't stad ;)

Parking is een probleem, openbaar vervoer is een probleem..
(y) Verkeersgewijs is héél Antwerpen een probleem.

Het nagenoeg onbereikbare Antwerpen is voor mij al voldoende reden om er nooit naar toe te gaan.
Back to Zeebrugge...
Antwerpen is toch best goed bereikbaar met het OV? Vanuit NL in ieder geval.

10 minuten fietsen of 45 minuten lopen naar centraal. Weet niet of ik iets mis hoor, maar dit zijn toch korte stukjes?

Klopt dat de infra van Antwerpen helemaal ruk is hoor, maar qua bereikbaarheid met ov is het prima. Kost mij meer tijd om van Amsterdam centraal naar Hilvarenbeek of Beuningen te reizen, dan naar Linkeroever. ;-)

Ik blijf het frappant vinden dat er op de gemeenteraad gezegd werd dat er in de zomer van 2026 geen grote evenementen mochten plaats vinden, omdat het op vlak van mobiliteit onmogelijk te organiseren was, en ze vervolgens een opgeschaalde versie van Live/SLive laten doorgaan.

Ik denk dat ze daar wel vaker vergeten dat Linkeroever bij Antwerpen hoort

Er komt een treinstation aan de locatie.
En het is nu ook gelukt met ed sheeran dus...
Nochtans wat verhalen gehoord dat mensen er een eeuwigheid over hebben gedaan om thuis te geraken. Slechte / onduidelijke communicatie waar mensen precies heen moesten, of ze overzet wel of niet nog konden gebruiken etc.

@parelconfituur heeft gelijk; de metrolijn gaat dicht liggen en vanaf die plek tot aan de voetgangerstunnel (ook logistiek een nightmare bij drukte) wandelen (niet iedereen pakt de fiets @MarkD) is echt een eeuwigheid. Hoe geraken mensen terug richting Centraal achteraf wanneer de laatste treinen vertrekken iets na elf? Niet iedereen is meer zo fris en monter na een hele dag festivallen.

En er is echt niet genoeg parkeerplaats om pakweg de helft van het maximum aantal tickets kwijt te kunnen in de buurt.

• Leuk
Waarderingen: B0G5 en Joslittel
Aan dit tempo moeten ze aantal parkeerplaatsen alvast niet opschalen. 🤷‍♂️
Kan toch niet man. 2 artiesten die notoir hun events uitverkopen en doe je het hier uitschijnen of ze nog niet aan de 50 procent van LiL zouden komen? En vooral dat dit dus weer gebeurd zoals vorig jaar.
Komaan GVA!

Kan toch niet man. 2 artiesten die notoir hun events uitverkopen en doe je het hier uitschijnen of ze nog niet aan de 50 procent van LiL zouden komen? En vooral dat dit dus weer gebeurd zoals vorig jaar.
Komaan GVA!
Natuurlijk 2 artiesten die bijna jaarlijks ergens te zien waren hier, bovendien is het prijzig en is er nog niets van andere acts bekend. Maar stiekem hoop ik natuurlijk ook gewoon weer op gva actie :D

Natuurlijk 2 artiesten die bijna jaarlijks ergens te zien waren hier, bovendien is het prijzig en is er nog niets van andere acts bekend. Maar stiekem hoop ik natuurlijk ook gewoon weer op gva actie :D
Dat houdt die fans toch niet tegen om meerdere Sportpaleizen instant uit te verkopen en GMM bijvoorbeeld redelijk snel te vullen? Ondanks het grote aanbod. Het zijn net 2 artiesten met een trouwe fanbase, dan verwacht je die berichten niet.

Dat houdt die fans toch niet tegen om meerdere Sportpaleizen instant uit te verkopen en GMM bijvoorbeeld redelijk snel te vullen? Ondanks het grote aanbod. Het zijn net 2 artiesten met een trouwe fanbase, dan verwacht je die berichten niet.
Denk oprecht wel dat alle doemberichten uit de media over het antwerpse verkeer niet helpen.

• Leuk
Waarderingen: elo
De vele Antwerpenaars zijn niet akkoord. Bij Antwerpen hoort een groot festival.
Voor we dit soort oneliners van een chauvinistisch stadsbestuur beginnen napraten, kunnen we ons misschien beter eerst eens afvragen of ze wel steek houden. Waarom zou dit zo moeten zijn? De grootste festivals van België vinden plaats in Werchter, Dessel, Kiewit, Boom en Dour. Brussel heeft toch ook geen festival van dat formaat?

Voor we dit soort oneliners van een chauvinistisch stadsbestuur beginnen napraten, kunnen we ons misschien beter eerst eens afvragen of ze wel steek houden. Waarom zou dit zo moeten zijn? De grootste festivals van België vinden plaats in Werchter, Dessel, Kiewit, Boom en Dour. Brussel heeft toch ook geen festival van dat formaat?
Brussel heeft met Couleur Café wel iets dat al jaar en dag een gevestigde waarde is in zen genre.

Het meest rare was in oorsprong LIL te verhuizen van Zeebrugge naar Antwerpen.

Tja, Antwerpen is 't stad en al de rest is parking... werkt jammer genoeg niet bij een "groot" festival in 't stad ;)

(y) Verkeersgewijs is héél Antwerpen een probleem.
Zowel Iron Maiden als Nick Cave waren de recente jaren al meermaals in België te zien met min of meer identieke shows. Dus hoe groot de namen ook mogen zijn, te veel is trop en trop is te veel ;)

• Leuk
Waarderingen: Joslittel

Users who are viewing this thread

• piodo
  • JP5
  • piep