Graspop Metal Meeting 2026

I think Ghost would make more sense. More ''generic'' and brings in the normie-rocker (yes full on Gatekeeping here) together with LB and WT. I mean, my parents know both LB and WT from radio and have heard of Ghost as that ''new fun rock band that made a Genesis cover''. So I would bet money on Ghost here.

And this is not hating on Ghost, because at least it's fresh as a full on ''big show'' headliner. I havent been overexposed to them as I have to many other bands. So I'd actually like to see what a Ghost headliner show looks like.
Kan wel goed zo zijn.

De giga publiekstrekker is er niet dus van donderdag de generieke dag (buiten megadeth mss) maken is niet dom om deze uit te verkopen denk ik.

Matige start wat mij betreft. Geen enkele must see. Maar dat heb ik wel vaker met veel headliners dus geen probleem.

Bij Limp Bizkit hoop ik dan wel dat ze een strakke headliner waardige show spelen voor zover dat mogelijk is. Dan kan het nog ok zijn denk ik. Ze hebben genoeg hits op zich lijkt me.

Voor WT en Megadeth hoop ik op goede muziek in de tenten of de Jupiler Stage.

En als er tijdens Limp Bizkit iets beter speelt, zal de keuze ook wel rap gemaakt zijn.

Gelukkig met de leak wel al een absolute must see met Twisted Sister.

Ook verrast met die hoge spot voor Limp Bizkit maar die gaan er wel anderhalf uur een feestje van maken voor hun fans.

Megadeth ook altijd leuk om mee te pikken.

Zet hier Ghost of Sabaton bij en die dag heeft potentieel om uit te verkopen.

• Leuk
Waarderingen: Jamel en Loek123
Must see: Twisted Sister, Volbeat, Limp Bizkit
Graag: Breaking Benjamin, Megadeth, Within Temptation

Ik hoop vooral dat ze Wind Rose niet de Jupiler laten afsluiten. Dat zou natuurlijk wel de leukste setting zijn, maar dan moet ik een mainstage headliner missen

• Leuk
Waarderingen: Dwarf

Ik hoop vooral dat ze Wind Rose niet de Jupiler laten afsluiten. Dat zou natuurlijk wel de leukste setting zijn, maar dan moet ik een mainstage headliner missen
Hoewel ik een beetje fan ben van Wind Rose, lijkt het me wat vroeg om die al de Jup stage te laten afsluiten. Ik zie dier eerder s'middagd op de Main staan. a la Dominum in 2023.

• Leuk
Waarderingen: saurus

Vind Wind rose een prima band voor beetje midden op de dag op de main/jupilair. Vond dat op Alcatraz toen ook prima. Lekker feestje, beetje hetzelfde als bij Dragonforce dit jaar

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Dwarf
De afbeelding lijkt vrij duidelijk toch. Allemaal mainstage namen (ook Megadeth) en na Within Temptation heb je in ieder geval nog Limp Bizkit en een nog aan te kondigen headliner.

Wat dachten we van toch nog eens Iron Maiden, ookal zei hun aankondiging dat ze alleen op andere plekken zullen staan? Eerst even de andere dagen aankondigen om de backlash te verkleinen?
Wat ik daarvan denk? Wat die geen twee keer op een maand tijd in België gaan spelen.

Ik vermoed dat het Sabaton of Gojira nog gaat zijn op donderdag.

Sabaton zou logisch zijn dat ze die nog niet mogen aankondigen (show in Antwerpen is nog niet uitverkocht). Maar dan snap ik niet waarom die Franse festivals al wel mochten aangekondigd worden, want Parijs is ook nog niet uitverkocht

Gojira heb ik totaal geen idee van waarom die nog niet zouden aangekondigd mogen worden. Zelfs hun Noord Franse show (Lille) is al uitverkocht. Misschien dan toch op zaterdag? Op zich kan het met het vliegtuig, een al te grote productie op festivals en als support voor Metallica zullen ze wel niet hebben zeker?
Of misschien toch op vrijdag voor Volbeat? Maar zelfde vraag, waarom mogen die nog niet aangekondigd dan worden? En ook, die dag zou dan echt wel te stacked worden lijkt mij

Queen Elizabeth GIF

Mensen op Facebook zien discussiëren als je het forum mee kan volgen geeft toch wel een beetje een insider gevoel.

Hoewel dat vaak wel is wat we hier ook doen, hebk toch het idee dat hier meestal veel meer onderbouwd is en daar erder wat met spek schieten. 😄

Ja dit ben ik wel met je eens hoor. WT heeft zelf al als headliner gestaan en dan nu een trapje lager geboekt. Megadeath met de afscheidstour op een mooie spot en dan waarschijnlijk Sabaton als afsluiter. Een deftig gezelschap. Blijft het enige raadsel waarin LB dit verdiend heeft. Nu moeten ze nog meer nummers 2 keer gaan spelen om hun set te vullen.
Mss de headline spot om de RIP status te respecteren?
Alhoewel afscheidstour van megadetd ook een soort RIP is... Zet daaronder nog een sepultura en het wordt een themadag...? Of ben ik nu te veel aan het fantaseren?

Klein beetje off-topic, maar ondanks dat Wind Rose er komende editie dan volgens de geruchten zal staan, zullen ze bij mij altijd wel een beetje 'the one who got away'-gevoel blijven oproepen. Ik vind hun album Wintersaga meesterlijk goed. Dat is bijna een soort progressieve variant van folk metal, met een aantal geweldige riffs en hooks. Toen waren ze ook niet zo bekend nog en vond ik ze voorbestemd voor een epische Metal Dome set. Maar helaas, inmiddels zijn we twee albums verder, die voor mij meer richting de Diggy Diggy Hole sound bewegen en hebben ze daarmee meer de status en de sound van een feestband voor in de open lucht gekregen.

Mss de headline spot om de RIP status te respecteren?
Alhoewel afscheidstour van megadetd ook een soort RIP is... Zet daaronder nog een sepultura en het wordt een themadag...? Of ben ik nu te veel aan het fantaseren?

Limp Bizkit stond al wel langer als headliner gepland dan dat dat bandlid is overleden, lijkt me iets te vergezocht

• Leuk
Waarderingen: Pauly Robin
Klein beetje off-topic, maar ondanks dat Wind Rose er komende editie dan volgens de geruchten zal staan, zullen ze bij mij altijd wel een beetje 'the one who got away'-gevoel blijven oproepen. Ik vind hun album Wintersaga meesterlijk goed. Dat is bijna een soort progressieve variant van folk metal, met een aantal geweldige riffs en hooks. Toen waren ze ook niet zo bekend nog en vond ik ze voorbestemd voor een epische Metal Dome set. Maar helaas, inmiddels zijn we twee albums verder, die voor mij meer richting de Diggy Diggy Hole sound bewegen en hebben ze daarmee meer de status en de sound van een feestband voor in de open lucht gekregen.

Wintersaga vind ik ook wel een fijn album, maar Warfront dat daarop volgde vind ik nog wel fijner, daar heb ik zelf totaal geen feestband-gevoel bij... Nummers Together We Rise, Gates of Ekrund en Army of Stone vind ik erg gave en sterke nummers. Trollslayer uit 2024 vond ik dan weer minder, al heb ik uiteindelijk niet het hele album geluisterd, maar eerste single Rock and Stone vond ik zeer matig in vergelijking met de epischheid van Warfront!

Vond je dan echt dat Warfront meer naar feestband is gegaan? Of dan vooral wat ze live doen?

Users who are viewing this thread