Graspop Metal Meeting 2026

Morgen dus de leak van BB
Woensdag de vier acts (of minder als er minder gedeeld mogen worden) van zaterdag
Donderdag de vier acts (of minder als er minder gedeeld mogen worden) van zondag
Vrijdag een gigantisch pakket? Of de week erop?
Dan is het toch gek dat je het verkoop op 8 november zet. verwacht volgende week woensdag het pakketje met donderdag die pre-sale

Sterke lijst wel met Within Temptation als sub en daaronder dan nog Megadeth. Limp Bizkit als North headliner is dan het enige zwakke aan de aankondiging zou ik zeggen

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Tja dan zitten we tot mei te zeuren om een timetable.

Maar dan voor het goeie nieuws. @JB.
Kun je het graspop playlist forum weer openen?

• Geweldig
Waarderingen: JB.
Hmm, interessant! Had Limp Bizkit niet als HL verwacht eigenlijk. En WT is de afgelopen passages wel steeds HL geweest. Lijkt op een grote South HL te hinten. Ik gok op Ghost, zowel qua formaat als het gegeven dat de tour nog niet is aangekondigd voor volgend jaar.

Sabaton staat begint december in Amsterdam en Antwerpen, lijkt allebei nagenoeg uitverkocht. Zou een GMM aankondiging verkoop hiervan in de weg zitten?

• Leuk
Waarderingen: Lars. en festivalryo
Sterke lijst wel met Within Temptation als sub en daaronder dan nog Megadeth. Limp Bizkit als North headliner is dan het enige zwakke aan de aankondiging zou ik zeggen
Ja dit ben ik wel met je eens hoor. WT heeft zelf al als headliner gestaan en dan nu een trapje lager geboekt. Megadeath met de afscheidstour op een mooie spot en dan waarschijnlijk Sabaton als afsluiter. Een deftig gezelschap. Blijft het enige raadsel waarin LB dit verdiend heeft. Nu moeten ze nog meer nummers 2 keer gaan spelen om hun set te vullen.

Hmm, interessant! Had Limp Bizkit niet als HL verwacht eigenlijk. En WT is de afgelopen passages wel steeds HL geweest. Lijkt op een grote South HL te hinten. Ik gok op Ghost, zowel qua formaat als het gegeven dat de tour nog niet is aangekondigd voor volgend jaar.

Sabaton staat begint december in Amsterdam en Antwerpen, lijkt allebei nagenoeg uitverkocht. Zou een GMM aankondiging verkoop hiervan in de weg zitten?
ofwel net een "kleinere" south headliner aangezien je met limp bikzit en within temptation al 2 "headliners" hebt? Gojira, ghost, sleep token, .. ?

Toch maar een flauwe drop eerlijk gezegd. Zit geen enkele groep tussen waar ik echt naar uitkijk. Hopelijk komen ze met een stevige undercard, want anders gaat ondergetekende snel in zijn bed liggen :).

edit>
Lol trouwens aan al de kenners hier die er van overtuigd waren dat er tijdens de herfstvakantie geen aankondigingen zouden komen. Ik kijk alweer uit naar de 40 bands die volgens de meeste hier absoluut South headliner zullen zijn, om dan te ontdekken dat ze ofwel niet komen ofwel op een ander podium/uur geprogrammeerd staan.
WT was vorige keer nog headliner. Megadeth was twijfel of die gingen headlinen dacht ik?
LB te verwachten met de nu metal revival
Nog 1 head aan te kondigen... wrs sabaton of ghost

Zoals hier gezegd is dat in de breedte toch wel heel goed geboekt volgens mij..

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
Leuk inderdaad om met 'worpjes' te werken. WT temptation naar de sub-spot. Terecht naar mijn mening, maar ook mooi dat GMM ze niet gewoon als headliner neerpoot.
Deze lichting doet me bitterweinig, maar vandaag was de dag, dus dat is al meer dan voldoende 🥳

• Leuk
Waarderingen: Imag
Ik zie niet in waarom mensen verbaasd zijn dat Limp Bizkit headliner is, die headlinen overal toch in juni?
Om één of andere reden zijn die ontzettend hard gegroeid de afgelopen twee jaar, en verkochten gewoon de ziggo dome uit, dat doet vrijwel geen enkele andere north stage headliner ze na van de afgelopen jaren. en ja het sportpaleis was half leeg maar een half sportpaleis uitverkopen is nog steeds meer dan de gemiddelde graspop headliner. op ieder ander festival zijn die ook gewoon headliner komende zomer

ik word zelf helaas zelf ook niet echt warm van deze aankondiging. Within Temptation en Limp Bizkit vind ik best oke maar ook wel vaak gezien. Megadeth niet mijn ding, maar objectief gezien is Ghost of Sabaton samen met Within Temptation en Limp Bizkit gewoon een sterk trio om deze dag uit te verkopen.

Zoals ik gisteren al voorspelde:
Ik begrijp dat een hoop mensen de verwachting hebben dat Graspop ieder jaar GNR of Maiden boekt als grote donderdag headliner maar dit is natuurlijk niet realistisch (of wenselijk)

Zoals ik al vanaf het begin zei denk ik dat ze dit jaar voor een gebalanceerde coheadliner setup gaan met 8 goede headliners (sluit al goed aan bij de vrijdag leak)

Als ze dit goed doen gaan ze een paar subs hebben waarvan iedereen denkt "hoe dan? Die hadden dit festival prima kunnen headlinen"
Ik denk bijvoorbeeld aan Electric Callboy, A Perfect Circle, Def Leppard

ofwel net een "kleinere" south headliner aangezien je met limp bikzit en within temptation al 2 "headliners" hebt? Gojira, ghost, sleep token, .. ?
Zou kunnen ja, een 3 HL constructie met een iets grotere South HL. Zoals toen met Machine Head - Gojira - Disturbed.

Het meest verdrietige van deze aankondiging is dat Gojira zo goed als uitgesloten is nu
Die gaan ze niet boven WT en LB zetten lijkt me, daarnaast is er geen enkele logische reden te bedenken om die niet nu al aan te kondigen
op Zaterdag zou nog mogelijk zijn maar zaterdag in Dessel spelen en zondag in Dublin lijkt me niet ideaal
mijn hoop op Gojira is nu wel erg laag geworden helaas, terwijl dat toch wel de headliner was waar ik het meest naar uit keek

Lijkt me eerder pas donderdag te komen. Dat is ook logisch dat Breaking Benjamin dan een week te vroeg was.

Vandaag en donderdag deze week
En dan volgende week maandag en donderdag de laatste twee dagen aan headliners. Plus een pakketje op die donderdag of vrijdag voor de start verkoop
Geen idee of ze er rekening mee houden voor de aankondigingen maar de voorverkoop start al op 6 november.

Users who are viewing this thread