Best Kept Secret 2026

Aangezien er altijd wat overloop is tussen primavera barcelona en porto komen ervoor in aanmerking massive attack, maar stond in 2024 op piknik i parken, valt de mysterieuze headliner af. De volgende the cure staat op oya, valt ook dus af. Blijft my bloody valentine over als mogelijk als headliner van porto, maar ook die van piknik i parken de gedroomde headliner, zou zomaar kunnen qua genre van het festival. Met als sub slowdive die ook op barcelona staat.
Øyafestivalen is van 12 tot 15 augustus. Hoezo zou dat BKS in de weg zitten voor The Cure?

Øyafestivalen is van 12 tot 15 augustus. Hoezo zou dat BKS in de weg zitten voor The Cure?
Hij bedoelt dat The Cure afvalt voor Piknik i Parken, want dat is in Noorwegen en daar staan ze al op Øya. Veronderstellend dat een aantal festivals, waaronder Primavera Porto, PiP en BKS, dinsdag met dezelfde naam komen, denkt hij dus dat dat niet The Cure zal zijn.

Ik vind the xx wel mooi het midden houden tussen het soort headliners dat ze daar hebben gehad. En Parijs - Barcelona - Porto - Hilvarenbeek - Oslo is te doen.
Porto - Hilvarenbeek en Hilvarenbeek - Oslo lijken me over de weg eigenlijk niet te doen in opeenvolgende dagen, inclusief afbreken en opbouwen (en enige veiligheidsmarge). Dan zouden ze ofwel praktisch geen productie mee moeten hebben, zodat alles met het vliegtuig meekan, ofwel met twee producties moeten reizen. Voor het eerste vind ik The XX te groot, voor het tweede te klein.

En in die volgorde zouden ze ook drie dagen achter elkaar moeten optreden, maar ik weet niet of dat problematisch zou zijn voor hun.

Precies. Lijkt me duidelijk dan. Vraag is dan of Gorillaz ook op BKS headliner wordt, of dat ze dat weekend alleen Primavera Porto en Piknik i Parken doen. Ik vind het een hele typische DTRH-naam, maar BKS zou natuurlijk best kunnen.
Ik als gediplomeerd amateur bioloog heb het filmpje van PiP nader onderzocht, en zie er geen Gorillaz in, eerder Artic Monkeys.

En waarom heeft iedereen het over 'dinsdag' als dag dat ze de line up droppen? Stond toch niet gespecificeerd in het bericht?

Hij bedoelt dat The Cure afvalt voor Piknik i Parken, want dat is in Noorwegen en daar staan ze al op Øya. Veronderstellend dat een aantal festivals, waaronder Primavera Porto, PiP en BKS, dinsdag met dezelfde naam komen, denkt hij dus dat dat niet The Cure zal zijn.
Bedankt voor de uitleg, lees het nu pas, als het om dezelfde naam zou zijn is the cure uitgesloten, PiP en Oya is zelfs in dezelfde stad Oslo

Werchter komt natuurlijk ook, dus wellicht delen ze die naam zelfs. We weten het snel :)

Users who are viewing this thread