Actualiteit

Ben het compleet eens met je alleen zie ik PvdA/GL nou niet bepaald als centrum de andere 3 zouden wel goed werken echter hebben die nooit genoeg zetels samen om er wat van te maken. Zie het wel gebeuren dat we over 3 a 4 maanden weer gaan stemmen want hoe het er nu uitziet zie ik geen coalitie gevormd worden
Eigenlijk zou het wel moeten kunnen, toch? De VVD is echt flink naar rechts geschoven, CDA in het midden wat meer naar rechts, D66 soms iets meer linksig en dan PVDA/GL aan de linkerflank.

Op zich een mooie afspiegeling van een gepolariseerd land. Ook allemaal partijen waarvan je misschien enige volwassenheid mag verwachten en misschien dat ze even eens over hun eigen schaduw kunnen stappen.

Omdat het populisme toch hoogtij viert, zou een premier Bontebal (of Jetten, maar dan moet nog een hoop gebeuren) misschien voor de hand liggender zijn. Maar als Pvda/GL de grootste wordt, zal dat weer lastiger zijn. Maar het zou toch zo mooi zijn als even weer een keer getoond kan worden dat er ook stabiele coalities denkbaar zijn die het landsbelang op 1 zetten.

• Leuk
Waarderingen: Davidd en mart1234
Ik heb alleen het verslag gelezen van het SBS debat gelezen, maar het lijkt erop dat Wilders toch echt weer tot paria wordt gesteld (thank god). Waar hij vorig jaar nog die dame kon misbruiken, wordt hij daar nu natuurlijk zelf mee om de oren geslagen.

Het zou me oprecht niet verbazen als de PVV niet als grootste uit de bus komt volgende week (wishfull thinking much ook).
Ik ben toch bang dat ze de grootste gaan worden. Als ik de peilingen zie en soms mijn omgeving hoor, dan stemmen er behoorlijk wat mensen door onderbuik gevoelens op de PVV. Daarnaast is het optreden van gisteren van de overige partijen ook niet altijd handig. Het soms met zijn drieën afgeven op Wilders zorgt er denk ik alleen maar voor dat de PVV populairder wordt.

Voor de rest helemaal mee eens met je laatste bericht wat betreft de coalitie. Dat zou een coalitie zijn waar ik achter zou kunnen staan.

Ik ben toch bang dat ze de grootste gaan worden. Als ik de peilingen zie en soms mijn omgeving hoor, dan stemmen er behoorlijk wat mensen door onderbuik gevoelens op de PVV. Daarnaast is het optreden van gisteren van de overige partijen ook niet altijd handig. Het soms met zijn drieën afgeven op Wilders zorgt er denk ik alleen maar voor dat de PVV populairder wordt.

Voor de rest helemaal mee eens met je laatste bericht wat betreft de coalitie. Dat zou een coalitie zijn waar ik achter zou kunnen staan.
PVV-stemmers vinden zichzelf vaak ook de stem van ongehoord Nederland dus wat je zegt klopt, dit zorgt er alleen maar voor dat ze iets hebben wat hun voorgevoel kan bevestigen. Als je hem de mond wilt snoeren moet je juist de problemen die hij aankaart benoemen en met realistische oplossing komen ipv zijn geroeptoeter.

Als je hem de mond wilt snoeren moet je juist de problemen die hij aankaart benoemen en met realistische oplossing komen
Dat gebeurt ook veelvuldig maar daar geeft hij ook 0 antwoord op. Wat mij irriteert is dat ze vaak over hem beginnen wanneer hij er niet bij is. Niet zoveel aandacht geven zou je zeggen.

Dat gebeurt ook veelvuldig maar daar geeft hij ook 0 antwoord op.
Zeker waar maar ze gaan toch veel in zijn emotie mee, je kunt zeggen wat je wilt maar in debat win je het niet zomaar van hem. Zo'n heksenjacht ( terecht of onterecht ) als gister help je niemand mee behalve hemzelf.

Zeker waar maar ze gaan toch veel in zijn emotie mee, je kunt zeggen wat je wilt maar in debat win je het niet zomaar van hem. Zo'n heksenjacht ( terecht of onterecht ) als gister help je niemand mee behalve hemzelf.
Ja, ik weet het niet. Hij werd de grootste nadat de VVD de deur naar samenwerking opende. Alle jaren daarvoor, toen hij breedgedragen persona non grata was, waren zijn zetels stabiel, maar was hij nooit de grootste. Misschien lag dat ook wel aan dat teflon Mark zijn concurrent was, maar ik hoop een beetje dat hem weer per definitie uitsluiten er ook wel voor zorgt dat mensen het een weggegooide stem vinden.

Ben het compleet eens met je alleen zie ik PvdA/GL nou niet bepaald als centrum de andere 3 zouden wel goed werken echter hebben die nooit genoeg zetels samen om er wat van te maken. Zie het wel gebeuren dat we over 3 a 4 maanden weer gaan stemmen want hoe het er nu uitziet zie ik geen coalitie gevormd worden
VVD en CDA beschouw ik ook niet als centrum. Het geheel van de vier partijen is denk ik wel behoorlijk centrum-achtig. Met hopelijk voor D66 en GL/PvdA de wat meer progressievere punten (ik dacht dat Bontenbal ook wel een beetje die kant opging, totdat hij zich behoorlijk verkeerd uitliet in Nieuwsuur, maar hier heeft hij inmiddels spijt van, dus ik hoop nog steeds dat er wat mogelijk is) en misschien voor VVD en CDA economisch en qua migratie wat punten in het uiteindelijke regeerakkoord.

Persoonlijk zou ik een kabinet van uitsluitend GL/PvdA het allerbest vinden, maar dat is niet realistisch ;-) Het beste wat voor mijn eigen standpunten mogelijk is lijkt me de genoemde coalitie, waarbij ik dus hoop dat vooral het progressieve rond klimaat, milieu en LHBTIQA+-kwesties een prominente rol gaat spelen in het regeerakkoord.

Ik krijg al-tijd 50plus bovenaan mijn stemwijzer. Maar dat zet ook geen zoden aan de dijk. En dan ook nog met minder dan 70 procent en de rest dus nog minder.

Heb nog een paar mogelijke partijen om op te stemmen over. Vooral nog maar eens in hun denkbeelden over onderwijs duiken. Waarbij alle partijen die het alleen maar over passend onderwijs en alles onder 1 dak hebben meteen af zijn

Ik krijg al-tijd 50plus bovenaan mijn stemwijzer. Maar dat zet ook geen zoden aan de dijk. En dan ook nog met minder dan 70 procent en de rest dus nog minder.

Heb nog een paar mogelijke partijen om op te stemmen over. Vooral nog maar eens in hun denkbeelden over onderwijs duiken. Waarbij alle partijen die het alleen maar over passend onderwijs en alles onder 1 dak hebben meteen af zijn
Ik snap t ook niet, heb hetzelfde. Maar ik weiger op zo'n one issue partij te stemmen

• On fire
Waarderingen: EdsjeFCB
Die Jimmy Dijk nu ook weer.
Manmanman waar zitten we in godsnaam naar te kijken tijdens de debatten?
Lijkt wel of het belangrijker is om anderen aan te vallen en belachelijk te maken dan te spreken over je eigen plannen

Die Jimmy Dijk nu ook weer.
Manmanman waar zitten we in godsnaam naar te kijken tijdens de debatten?
Lijkt wel of het belangrijker is om anderen aan te vallen en belachelijk te maken dan te spreken over je eigen plannen

ookal ben ik geen fan van de SP: vond het wel eens geinig dat iemand wilders op zn eigen manier keihard aanpakte haha. wel vermakelijk om te zien.

• Leuk
Waarderingen: dvdh666 en Dr. Hannibal
ookal ben ik geen fan van de SP: vond het wel eens geinig dat iemand wilders op zn eigen manier keihard aanpakte haha. wel vermakelijk om te zien.
Ik vind het vooral tenenkrommend dat ze zich maar steeds verlagen toch elkaars niveau. Ik ben ook echt heel erg blij als het donderdag is en ze eerst weer een halfjaar kunnen gaan formeren.

Maar de hamvraag is: wie gaat het worden? Want ik ben er dus nog steeds niet uit.

Iemand nog een last-minute tip voor een goede laatste stemwijzer? Een die de doorslag kan geven?

Ik hang ook nog tussen twee partijen. Waarvan één kleinere, die vrijwel in geen Stemwijzer terug te vinden is wat het nog wat ingewikkelder maakt. Zijn er Stemwijzers te vinden die ook álle kleine partijen meenemen?

Users who are viewing this thread