Concertaankondigingen

Vorige keer had ik een staanplaats voor 120 euro dacht ik. Toen stond ik wel vooraan. Maar 175 voor een zitplek in de zaal ga ik niet neerleggen. Ook niet de andere prijzen.
Herkenbaar. Ik heb dit jaar meerdere concerten geskipt vanwege de prijs, toch verkopen ze nog genoeg kaarten. De grens is nog niet bereikt.

Adam Green 🇺🇸 @ Paradiso, Amsterdam (€20,00) wo 18 feb '26 [anti-folk...]
Bodysnatcher 🇺🇸 @ Dynamo, Eindhoven (€27,00) vr 27 mrt '26 [deathcore, metalcore...]
Brothers Of Metal 🇸🇪 @ Melkweg, Amsterdam (€32,20) za 28 feb '26 [melodic metal, power metal, swedish heav...]
BuisBom @ Paard, Den Haag do 20 nov '25
Christian Kjellvander 🇸🇪 @ Mezz, Breda (€15,00) za 21 mrt '26 [swedish pop, singer-songwriter, american...]
Death Sells 🇳🇱 @ De-Pul, Uden vr 12 dec '25 [indie punk, queercore, riot grrrl...]
ENGIN @ Effenaar, Eindhoven wo 22 apr '26 [anatolian rock...]
Elias Rønnenfelt 🇩🇰 @ Paradiso, Amsterdam (€20,00) do 12 mrt '26
Hannah Mae 🇳🇱 @ Gebouw-T, Bergen op Zoom (€34,25) ma 16 feb '26 [dutch pop...]
Hex Girlfriend 🇬🇧 @ Willem Twee, Den Bosch (€15,50) wo 10 dec '25
Hilltop Howlers 🇳🇱 @ Doornroosje, Nijmegen (€13,00) do 18 dec '25
The Indien 🇳🇱 @ Burgerweeshuis, Deventer (€23,00) do 2 apr '26 [dutch indie...]
Leith Ross 🇨🇦 @ Paradiso, Amsterdam (€19,00) do 12 mrt '26 [indie, queer...]
Maggie Lindemann 🇺🇸 @ Melkweg, Amsterdam (€25,90) wo 22 apr '26 [rock, pop, pop punk, queer...]
Mint Field 🇲🇽 @ Luxor, Arnhem (€17,50) zo 22 feb '26 [shoegaze, dream pop, mexican rock, mexic...]
Pearly Drops 🇫🇮 @ Ekko, Utrecht (€17,50) wo 4 mrt '26 [experimental, alternative pop, hyperpop...]
Puma Blue @ Melkweg, Amsterdam (€23,00) do 21 mei '26 [bedroom pop...]
Rim Akandoh jr & Amamere @ Paradiso, Amsterdam (€23,00) za 2 mei '26
The Sophs @ Paradiso, Amsterdam (€14,00) zo 3 mei '26
Speedmobile 🇳🇱 @ Dynamo, Eindhoven (€21,50) vr 8 mei '26
Sunken Lands 🇳🇱 @ Vera, Groningen vr 30 jan '26 [gothic country...]
Terno Rei 🇧🇷 @ Paradiso, Amsterdam (€15,00) vr 6 mrt '26 [nova mpb, brazilian rock...]
Tessa Rose Jackson 🇳🇱 @ Paradiso, Amsterdam (€18,00) za 21 mrt '26
Tsar B 🇧🇪 @ Paradiso, Amsterdam (€14,00) za 9 mei '26
WSTR 🇬🇧 @ Dynamo, Eindhoven (€19,00) za 21 feb '26 [pop punk, emo, punk...]
Westerman 🇬🇧 @ Paradiso, Amsterdam (€20,00) di 24 feb '26
Young Gun Silver Fox @ Paradiso, Amsterdam (€38,00) di 13 jan '26 [yacht rock...]

iets vroeger want er moet gesport worden vandaag... enorme zin in... morgen kom ik, wegens een congres, helaas niet toe aan een lijstje, maar ik zal het vrijdagochtend doen. (tenzij ik al op tijd in de trein zit)
Hex Girlfriend is leuk voor de mensen die de concerten van Radiohead eind dit jaar missen. De zoon van Thom Yorke speelt daar in...

Adam Green 🇺🇸 @ Paradiso, Amsterdam (€20,00) wo 18 feb '26 [anti-folk...]
Bodysnatcher 🇺🇸 @ Dynamo, Eindhoven (€27,00) vr 27 mrt '26 [deathcore, metalcore...]
Brothers Of Metal 🇸🇪 @ Melkweg, Amsterdam (€32,20) za 28 feb '26 [melodic metal, power metal, swedish heav...]
BuisBom @ Paard, Den Haag do 20 nov '25
Christian Kjellvander 🇸🇪 @ Mezz, Breda (€15,00) za 21 mrt '26 [swedish pop, singer-songwriter, american...]
Death Sells 🇳🇱 @ De-Pul, Uden vr 12 dec '25 [indie punk, queercore, riot grrrl...]
ENGIN @ Effenaar, Eindhoven wo 22 apr '26 [anatolian rock...]
Elias Rønnenfelt 🇩🇰 @ Paradiso, Amsterdam (€20,00) do 12 mrt '26
Hannah Mae 🇳🇱 @ Gebouw-T, Bergen op Zoom (€34,25) ma 16 feb '26 [dutch pop...]
Hex Girlfriend 🇬🇧 @ Willem Twee, Den Bosch (€15,50) wo 10 dec '25
Hilltop Howlers 🇳🇱 @ Doornroosje, Nijmegen (€13,00) do 18 dec '25
The Indien 🇳🇱 @ Burgerweeshuis, Deventer (€23,00) do 2 apr '26 [dutch indie...]
Leith Ross 🇨🇦 @ Paradiso, Amsterdam (€19,00) do 12 mrt '26 [indie, queer...]
Maggie Lindemann 🇺🇸 @ Melkweg, Amsterdam (€25,90) wo 22 apr '26 [rock, pop, pop punk, queer...]
Mint Field 🇲🇽 @ Luxor, Arnhem (€17,50) zo 22 feb '26 [shoegaze, dream pop, mexican rock, mexic...]
Pearly Drops 🇫🇮 @ Ekko, Utrecht (€17,50) wo 4 mrt '26 [experimental, alternative pop, hyperpop...]
Puma Blue @ Melkweg, Amsterdam (€23,00) do 21 mei '26 [bedroom pop...]
Rim Akandoh jr & Amamere @ Paradiso, Amsterdam (€23,00) za 2 mei '26
The Sophs @ Paradiso, Amsterdam (€14,00) zo 3 mei '26
Speedmobile 🇳🇱 @ Dynamo, Eindhoven (€21,50) vr 8 mei '26
Sunken Lands 🇳🇱 @ Vera, Groningen vr 30 jan '26 [gothic country...]
Terno Rei 🇧🇷 @ Paradiso, Amsterdam (€15,00) vr 6 mrt '26 [nova mpb, brazilian rock...]
Tessa Rose Jackson 🇳🇱 @ Paradiso, Amsterdam (€18,00) za 21 mrt '26
Tsar B 🇧🇪 @ Paradiso, Amsterdam (€14,00) za 9 mei '26
WSTR 🇬🇧 @ Dynamo, Eindhoven (€19,00) za 21 feb '26 [pop punk, emo, punk...]
Westerman 🇬🇧 @ Paradiso, Amsterdam (€20,00) di 24 feb '26
Young Gun Silver Fox @ Paradiso, Amsterdam (€38,00) di 13 jan '26 [yacht rock...]

iets vroeger want er moet gesport worden vandaag... enorme zin in... morgen kom ik, wegens een congres, helaas niet toe aan een lijstje, maar ik zal het vrijdagochtend doen. (tenzij ik al op tijd in de trein zit)
WSTR!

Zit al te luisteren voor een tijdje, klinkt er fijn! jammer dat het, voor mij, zo ver weg is. lijkt wel alsof ze niet dichterbij dan 200km van groningen willen komen met hamburg, eindhoven en haarlem
Zonde inderdaad, moet er in dit geval zelf ook dik 2 uur voor rijden. Helaas geen België show ook.

Aangezien hier nog meer fans zitten, misschien wel een leuke. Zonde dat ik zelf niet kan, anders was ik er ongetwijfeld bij geweest.

Jo Quail staat 29 november in Muziekcentrum Enschede onder de noemer Jo Quail & Friends. Ze neemt Maria Franz (van Heilung), Lorenzo Esposito Fornasari (o.a. samengewerkt met Serj Tankian, Colin Edwin en Nils Petter Molvær), Tom Atherton en Lucie Delhi mee. Ook wordt ze begeleid door het Wilmink Project Orkest van minstens negentig man. Volgens Jo zelf staan er 109 man op het podium.

Een muzikaal eerbetoon aan de energie, veerkracht en het erfgoed van Enschede​

Dit bijzondere concert vindt zijn oorsprong in de hechte en jarenlange vriendschap en samenwerking tussen dirigent Jos Pijnappel – tevens artistiek leider van het Wilmink Project Orkest – en de gerenommeerde Britse celliste en componiste Jo Quail. Op initiatief van Pijnappel delen Jo Quail en haar ‘friends’ (Maria Franz, Lorenzo Esposito Fornasari, Tom Atherton en Lucie Delhi) deze avond het podium met een indrukwekkend, minstens 90-koppig Wilmink Project Orkest onder zijn muzikale leiding.

De band tussen cellist en componist Jo Quail en dirigent Jos Pijnappel én Enschede gaat meer dan dertig jaar terug. Hun gezamenlijke interesse in alternatieve muziek leidde tot een langdurige samenwerking aan uiteenlopende projecten met koren en orkesten in heel Europa. Een recent voorbeeld hiervan is hun optreden op het Dunk! Festival in Gent met het Wilmink Projectorkest.

De door Quail gecomponeerde speciale compositie Loom Piece vormt een muzikale verkenning van Enschede's sociale en economische evolutie – van de vroege landbouwgemeenschappen, via de industriële bloeiperiode, tot de hedendaagse stedelijke dynamiek. De muziek weerspiegelt deze transformatie en dient als een artistiek eerbetoon aan de energie, veerkracht en het erfgoed van de stad.

Enschede vormt een terugkerende locatie binnen het werk van de componist. De aanleiding voor dit concert is een compositieopdracht ter gelegenheid van het 700-jarig bestaan van Enschede. In het kader daarvan is uitgebreid onderzoek verricht naar de geschiedenis en ontwikkeling van de stad.

Aangezien hier nog meer fans zitten, misschien wel een leuke. Zonde dat ik zelf niet kan, anders was ik er ongetwijfeld bij geweest.

Jo Quail staat 29 november in Muziekcentrum Enschede onder de noemer Jo Quail & Friends. Ze neemt Maria Franz (van Heilung), Lorenzo Esposito Fornasari (o.a. samengewerkt met Serj Tankian, Colin Edwin en Nils Petter Molvær), Tom Atherton en Lucie Delhi mee. Ook wordt ze begeleid door het Wilmink Project Orkest van minstens negentig man. Volgens Jo zelf staan er 109 man op het podium.
29 november. Laat ik nou precies die dag Sinterklaas vieren in het nabijgelegen Losser..

Kraantje pappie op 13 juni naar stadspark...
Klinkt dus alsof ze een beetje de vergunningen hebben lopen wijzigen. 25.000 voor Kraantje Pappie klinkt logisch, maar dan zal het ook wel 25.000 zijn voor Snow Patrol. Kijkende naar de verkoopcijfers, zou dat ook wel logisch zijn.

5 Seconds of Summer 🇦🇺 @ Ziggo Dome, Amsterdam vr 10 apr '26 [pop, boy band, pop rock, power pop, teen...]
AVAION 🇩🇪 @ Melkweg, Amsterdam (€31,05) wo 29 apr '26
Boyos Soundsystem @ Paard, Den Haag za 29 nov '25
Brandi Carlile 🇺🇸 @ AFAS, Amsterdam 2026-10-27 [folk, americana...]
Chalk @ Paradiso, Amsterdam (€18,00) ma 20 apr '26 [crank wave, irish post-punk, irish punk...]
Fokko 🇳🇱 @ Volt, Sittard-Geleen (€16,00) vr 24 okt '25 [dutch rock...]
Hellripper 🇬🇧 @ De Helling, Utrecht ma 6 apr '26 [speed metal, thrash metal, black metal...]
In Good Spirit @ Vera, Groningen za 15 nov '25
Jan Akkerman: My Focus @ Willem Twee, Den Bosch (€27,00) zo 18 jan '26
TAXITAXI @ Doornroosje, Nijmegen (€15,00) za 28 mrt '26
TikTok Tammo & Band @ Spot, Groningen (€26,10) zo 5 apr '26
Hedon, Zwolle vr 3 apr '26
Iduna, Drachten vr 20 mrt '26
Tom Trago presents Ignorance @ Melkweg, Amsterdam (€25,90) zo 16 nov '25
The Velcro @ Nobel, Leiden (€15,00) do 2 apr '26
Weird Youth @ Vera, Groningen za 29 nov '25
Youngr 🇬🇧 @ Melkweg, Amsterdam (€23,00) vr 27 mrt '26

zoals eergisteren beloofd lijstje van donderdag op vrijdagochtend. nu zul je je misschien afvragen waar is kraantje pappie gebleven, maar spot heeft de naam nog niet aangekondigd... iig tot vanmiddag!
ps voor de mensen in omgeving nijmegen: taxitaxi!

• Leuk
Waarderingen: Black Lies en Bert

Users who are viewing this thread

• JK79