Rock Werchter 2026

Lijkt alsof er dit jaar wel echt enorm veel door iedereen uit hetzelfde vaatje wordt getapt, toch? 🧐
Als die acts bereid zijn heel veel te spelen en overal worden aangeboden?
Is gewoon een klassiek Werchter jaar, waar er geen echte stadionheadliner festivals wil doen, lijkt het. Totnu toch.

* Foo Fighters lijken te touren, maar die hebben niet de gewoonte elk jaar festivals op herhaling te doen. Dus denk dat het niet voor Werchter zal zijn. Dat is wel een stadionact
* Sabrina verwacht ik gewoon op Rock Werchter en niet LIL
* Fred Again zou wel productie op stadionniveau hebben. Wordt KBS of RW volgens mij… en ja, die is groot genoeg…

Is gewoon een klassiek Werchter jaar, waar er geen echte stadionheadliner festivals wil doen, lijkt het. Totnu toch.

* Foo Fighters lijken te touren, maar die hebben niet de gewoonte elk jaar festivals op herhaling te doen. Dus denk dat het niet voor Werchter zal zijn. Dat is wel een stadionact
* Fred Again zou wel productie op stadionniveau hebben. Wordt KBS of RW volgens mij… en ja, die is groot genoeg…
Ik luister graag Foo Fighters, maar ik hoef ze eigenlijk volgend jaar ook nog niet terug te zien op RW. Nog maar 2 jaar geleden, dan liever eens iets anders (of Pearl Jam na 4 jaar, ik blijf het manifesteren).

Nah, dat mag je wel tegenover elkaar leggen.
Echt niet. Een festival dat een jaar geen doorgang vond en verder het moest rooien met onder meer Smashing Pumpkins valt echt niet te vergelijken met Werchter. Ook niet omdat ze eens Nick Cave gegund worden.
En als Iron Maiden op Werchter terecht was gekomen was het waarschijnlijk wel een belegen boeking want je kan die quasi jaarlijks zien in de benelux...

LIL kan dit jaar ook maar wat namen van dat kaliber halen door het grote aanbod. Ik zou daar niet meer van maken.
Voor hetzelfde geld is het volgend jaar weer geen vetpot en gaat het weer niet door.

• Leuk
Waarderingen: PJ en Everyknight
Fred Again - FatM
Sabrina Carpenter
M&S - ToP
The Cure

Dit lijkt het dan te worden
Dit zou voor mij echt het horrorscenario zijn. Objectief niet eens zo slecht, maar zou voor mij persoonlijk de meest verschrikkelijke bovenkant in de geschiedenis van het festival zijn. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit goed valt bij de standaard RW-ganger ook...

Dit zou voor mij echt het horrorscenario zijn. Objectief niet eens zo slecht, maar zou voor mij persoonlijk de meest verschrikkelijke bovenkant in de geschiedenis van het festival zijn. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit goed valt bij de standaard RW-ganger ook...
Weet niet of het de effectieve uitkomst zou zijn, maar zou gewoon prima verkopen.
Ook geen megadure headliners, kan wel positief zijn voor volledige programma.

Neen. Zit inderdaad niks in, wel kwalitatieve bands zoals The Cure en Fred maar geen bangers die je andere jaren wel had met Linkin Park, Olivia, Foo Fighters, Dua Lipa,...

2023 of 2018 hadden ook niet de stadion acts maar er zat wel meer panache in die headliners. Slag om de arm houden dat dit net zoals die jaren de undercard ten goede komt.

Echt niet. Een festival dat een jaar geen doorgang vond en verder het moest rooien met onder meer Smashing Pumpkins valt echt niet te vergelijken met Werchter. Ook niet omdat ze eens Nick Cave gegund worden.
En als Iron Maiden op Werchter terecht was gekomen was het waarschijnlijk wel een belegen boeking want je kan die quasi jaarlijks zien in de benelux...
Smashing Pumpkins zou wel erg gaaf zijn btw.

Goh, Carpenter is toch nog iets anders dan Olivia Rodrigo of Dua Lipa ... Het is toch meer plattere pop als ik dat mag zeggen. Zou teleurgesteld zijn mocht Rock Werchter dit zou boeken.

Maar aangezien er voor Live /s Live nog een popheadliner verwacht wordt, wie kan dat dan nog zijn? Iemand die nu nog niet in het geruchtencircuit zit veronderstel ik. Had altijd gehoopt dat het ginds om Carpenter zou gaan :)

• Leuk
Waarderingen: musicislife
Enige dat we weten is Mad Cool (normaal gezien). Lijkt me ergens wel logisch dat ze rondje festivals gaat doen.
Verder koffiedik kijken inderdaad.
Ideale (nieuwe) headliner voor Pinkpop ook, maar geen idee of ze dan al in Europa is. Zelfde geldt voor Foo Fighters. Volgensmij kan er nog wel een en ander schuiven de komende weken, ook voor Werchter.

Users who are viewing this thread