Graspop Metal Meeting 2026

Denk dat Volbeat ook genoeg mensen trekt die totaal niet zitten te wachten op een dag lang metal. Een beetje zoals er op het forum ook wel eens mensen hebben gezegd dat ze sommige metalbands prima vinden, maar dat dan een volledige dag Graspop ze teveel van het goede is.
Zou het? Ik denk dat je de Volbeat fans onderschat. Heb ze nu toch zo'n 8 of 9 keer gezien denk ik, maar zie in die zalen toch niet een speciaal ander publiek als op Graspop

Ah ja klopt inderdaad het staat verkeerd op de website van Gojira

Volgens de website van Metallic:
Vrijdag: Pantera + Avatar
Zondag: Knocked loose + Gojira

Het is alleen wel opvallend dat nog geen van deze bands andere tourdata bekend heeft gemaakt. Bij Pantera is het waarschijnlijk omdat Phil de festivals af gaat met zijn andere band, maar het lijkt me dat Gojira het niet bij 1 show per week zal houden
Black Label tourt ook toch? Dus he zal voor Pantera vooral de Metallica optredens zijn denk ik

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Zou het? Ik denk dat je de Volbeat fans onderschat. Heb ze nu toch zo'n 8 of 9 keer gezien denk ik, maar zie in die zalen toch niet een speciaal ander publiek als op Graspop

Misschien vooral op festivals dan en niet in zaalshows, als ze op een Pinkpop of Werchter staan dat er genoeg mensen ze toch wel willen zien. Bij zaalshows misschien dan minder inderdaad

Freak Valley Festival (DE): Uncle Acid & The Deadbeats (y), Kylesa (y), Tranqonauts, Stoned Jesus 🤘 , The Neptune Power Federation, Coltaine (y), Handgemeng, Ratsalad, BB Blackdog

562445284_18382830685177277_7562800406767053388_n.jpg

• Metal!
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Jamel
Over Disturbed en Megadeth gesproken... heb ze vorig weekend in Zurich gezien. Megadeth was ijzersterk, strak en puur muziek. Disturbed daarentegen vond ik tamelijk saai, kwam een beetje slap en 'one-dimensional' over. Laatstgenoemde hoeft van mij niet zo gauw op GMM voorbij komen...

Ik ben nog altijd benieuwd wie het ticketmonster van donderdag wordt, aangezien dit op papier toch altijd de moeilijkste dag is om uit te verkopen. En als we naar vorige jaren keken stond daar altijd wel een hele grote naam: Iron Maiden, Guns n' Roses, Tool.

Verder hoop ik ook dat we Alice Cooper terugzien als headliner, was voor velen 2 jaar terug een zwakke headliner hier. Maar ik vond zijn show in het donker toch véél beter tot een recht komen dan zo'n vroege avond spot waar hij de keten daarvoor stond.

Binnen enkele weken zal het allemaal wel duidelijker worden 🥳 kijk er alweer naar uit.
Idd voor de donderdag verwacht ik ook een topact, onder de huidige kandidaat headliners zit geen blockbuster die de verkoop een boost zal geven.
Dan nog hebben ze veel moeite om (bijna) uitverkocht te geraken, moet GMM ook massa's geld kosten aan social media advertenties heel die tijd.

And Danes of course
I was thinking about this when Volbeat got announced as the final headliner for Copenhell and I was checking the comments on social media. This band sells a shitload of records and concert tickets, yet whenever they are announced by a festival, people are groaning and no one seems to like them.

Social media is always a harsh critic but especially for Volbeat, it seems. It's quite the phenomenon.

• Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass
I was thinking about this when Volbeat got announced as the final headliner for Copenhell and I was checking the comments on social media. This band sells a shitload of records and concert tickets, yet whenever they are announced by a festival, people are groaning and no one seems to like them.

Social media is always a harsh critic but especially for Volbeat, it seems. It's quite the phenomenon.
Wacht tot Graspop Nickleback aankondigd

Social media comments are mostly negative on all festival announcements of course...

• Leuk
Waarderingen: Dwarf

Users who are viewing this thread