Rock Werchter 2026

in 2019 the cure doorstaan om tool te kunnen zien maar ik zag toch aan menig metalhead rond mij dat ze het ook moeilijk hadden om niet te plooien en naar de tent te gaan. The cure is voor mij een band voor een zaal en niet voor een weide.

Vind het geval The Cure vooral heel opmerkelijk. Herinner me op RW12 echt veel disinteresse en geen héél vol veld, in 2019 was dat een stuk beter hoewel hun aankondiging op het forum hier ook best veel mensen koud liet. Ondertussen lijken ze nog een stuk populairder overal.
Doet mij denken aan Fleetwood Mac, in 2013 nog geen sportpaleis volkrijgen, om dan ineens paar jaar later gigantisch populair te worden.

Nu de eerste naam zo goed als zeker is en we nu enkel wachten op de aankondiging ben ik benieuwd wat jullie top 5 liedjes zijn van The Cure. Met zo een grote discografie kom je door zulke lijstjes altijd nog wat verborgen parels tegen. Ik zal de start inzetten (geen volgorde, maar mag altijd):

- The Last Day Of Summer
- A Letter To Elise
- A Forest
- The Same Deep Water As You
- Push
Moet zeggen dat ik geen méga fan/kenner ben. Voor mij springen er 3 bovenuit:

1. Lullaby
2. Pictures of You
3. I Can Never Say Goodbye

Daarna op gepaste afstand Inbetween Days, Fascination Street, Disintegration, Lovesong, Close To Me en Endsong. Maar ook de bekendere radio hits gaan er gewoon prima in, dus zou ze graag live zien!

• Leuk
Waarderingen: phil
Vind het geval The Cure vooral heel opmerkelijk. Herinner me op RW12 echt veel disinteresse en geen héél vol veld, in 2019 was dat een stuk beter hoewel hun aankondiging op het forum hier ook best veel mensen koud liet. Ondertussen lijken ze nog een stuk populairder overal.
toegegeven, heel veel van dat volk zat gewoon te wachten op Tool, dat heb je dan als je 2 headliners hebt, de eerste headliner heeft altijd een voller veld dan de laatste.

I know obviously they weren’t all that size but that run on the main stage was ridiculous:

NBT > The 1975 > Weezer > BMTH > The Cure > Tool
it was a good day
but lately i would have changed my day planning a bit more but that BMTH - Cure - Tool is bonkers till this day

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27
TW Classic zal het wel niet zijn voor The Cure zeker?

Zou dat alvast liever hebben, een heel veld geïnteresseerd vooral voor The Cure. In 2019 viel het mee, maar in 2012 stonden ze daar wel voor kwartjevolle wei.

• Leuk
Waarderingen: musicislife

Zou dat alvast liever hebben, een heel veld geïnteresseerd vooral voor The Cure. In 2019 viel het mee, maar in 2012 stonden ze daar wel voor kwartjevolle wei.
Denk dat the Cure alleen niet genoeg tickets gaat verkopen, maar dit jaar hadden ze met Robbie Williams en Bryan Adams ook een co headliner constructie. Mits andere grote naam erbij is het wel mogelijk

TDCC doing anniversary gigs the week before Werchter. Ironically just spotted them on the 2019 lineup too and always quite a nice festival band

Nu de eerste naam zo goed als zeker is en we nu enkel wachten op de aankondiging ben ik benieuwd wat jullie top 5 liedjes zijn van The Cure. Met zo een grote discografie kom je door zulke lijstjes altijd nog wat verborgen parels tegen. Ik zal de start inzetten (geen volgorde, maar mag altijd):

- The Last Day Of Summer
- A Letter To Elise
- A Forest
- The Same Deep Water As You
- Push
Zonder hun discografie eigenlijk goed te kennen, breng ik dan wel even in orde tegen komende zomer:
- Just Like Heaven
- A Forest
- Close To Me
- The Lovecats
- Disintegration

En dan had je ook nog eens Kylie Minogue als Barnhead en Robyn als KlubC head. Waanzin eigenlijk.
Janelle Monae die die dag een bom van een show speelde.

Wat een dag.
Die dag was zo goed dat die mij voor het eerst sinds 2002 terug naar de wei van Werchter lokte...

Toen wel maar met halve aandacht The Cure gekeken. Was vooral bezig met goeie plaatsen scoren voor Tool erna.
Hopelijk krijg ik volgend jaar een herkansing...

Maar 5 goeie nummers van The Cure kiezen is veels te moeilijk. :D

1. A forest
2. Pictures of you
3. Lullaby
4. Warsong
5. Lovesong

Dan heb je nog degene die de lijst niet halen:
10:15 saturday night
Fascination street
Close to me

Etc, etc.

• Leuk
Waarderingen: phil
Ik heb toch ook geen fantastische herinneringen aan The Cure in 2012. 2019 maar een stuk gezien want Kylie lonkte. En Kylie - Tool was gewoon een belachelijk geniale combo.

The Cure blijft voor mij een band die mij enkel in een zaal weet te boeien, maar wie weet wordt 2026 het jaar!

Gaat TW Classic wel door of slaan die jaartje over?

Gaat TW Classic wel door of slaan die jaartje over?
Ik neem aan van wel, heeft TW classic zelfs ooit al een jaar overgeslagen (buiten met covid natuurlijk)? Lijkt me sterk dat ze echt niks zouden vinden om dat te kunnen laten doorgaan

• Leuk
Waarderingen: PJ
The Cure in 2019 speelde als ik me goed herinner 2u20 minuten, zalig lang voor echte fans, maar voor mij als modale fan was dit iets te lang (of ik had meer naar voor moeten gaan). We zijn na een uur the Cure Kylie gaan zien en dat was een groot feest in de barn !
Wat me opviel in 2019 was dat the Cure zo goed, sterk en loepzuiver zong, heel knap voor zijn al iets oudere leeftijd!

• Leuk
Waarderingen: phil en swissepfan

Users who are viewing this thread