Best Kept Secret 2026

Jammer dat David Byrne nog nergens is verschenen op de Europese festival posters. Zou ik een hele gave boeking (headliner?) vinden voor BKS.

The xx verwacht ik denk ik als headliner op DTRH, en Big Thief gaat gezien de huidige/bekende tourdata ook naar DTRH waarschijnlijk.
Gorillaz gaat denk ik naar DTRH of Lowlands, en Pinkpop valt ook niet uit te sluiten.

MBV zou ik echt een hele, hele gave TWO afsluiter vinden, maar die zullen ook best aan de dure kant zijn.

Na een paar keer BKS heb ik al geleerd qua headliners niet te hoge verwachtingen te moeten hebben, dus het zal me niks verbazen als het iets van Father John Misty, Massive Attack ofzo zal worden. DTRH heeft tegenwoordig echt flink wat meer geld om de door BKS gewenste headliners binnen te halen, dus ik sluit niet uit dat ik een weekendje DTRH pak volgend jaar. Al blijft de sfeer op BKS veel beter en relaxer.

Na een paar keer BKS heb ik al geleerd qua headliners niet te hoge verwachtingen te moeten hebben, dus het zal me niks verbazen als het iets van Father John Misty, Massive Attack ofzo zal worden.
FJM is wat klein en Massive Attack is recent al te zien geweest (aan mij voorbijgegaan), maar puur voor mijn eigen smaak zouden dit al twee geweldige headliners zijn. :)

DTRH heeft wel goede papieren om aan de bovenkant iets heel moois neer te zetten dit jaar ja.

Ik denk dat je met headliners als; Massive Attack // My Bloody Valentine // Mac DeMarco heel weinig te klagen zou hebben als Best Kept Secret. FJM, Ethel Cain & Wet Leg daaronder? Zomaar zes namen vanaf Primavera die je een prima bovenkant geven.

Ik denk dat je met headliners als; Massive Attack // My Bloody Valentine // Mac DeMarco heel weinig te klagen zou hebben als Best Kept Secret. FJM, Ethel Cain & Wet Leg daaronder? Zomaar zes namen vanaf Primavera die je een prima bovenkant geven.
Wie gaat de kaarten verkopen dan? Enkel Maasive Attack is “echt” een headliner in dit rijtje.

Dat lijkt me toch wel grote onzin.
'Ik denk dat als je het gezond en toegankelijk wil houden, en juist wil blijven investeren in die mooie kunstprojecten, in die kleuren, ook in al die areas, in het bos en aan het water… dat kost ook al genoeg geld. Ik vind dat een headliner op dat niveau niet de scepter moet zwaaien, waardoor het andere niet meer mogelijk is’, aldus Maurits. Daarom, zegt hij, laat het festival al te dure headliners aan zich voorbij gaan.'

• Leuk
Waarderingen: jaigalaar
De concerten van Mac de Marco in de herfstvakantie zijn ook helemaal uitverkocht, lijkt mij ook een goede indie-headliner

• Leuk
Waarderingen: Moi332
Dat is waar, maar het is wel duidelijk dat BKS tegenwoordig liever kiest voor 2 midcard artiesten dan 1 headliner.
Dat is op enkele uitzonderingen na (Radiohead, Nick Cave, misschien Arctic Monkeys nog) toch steeds het geval geweest bij Best Kept Secret.
En ik vind die andere headliners in de meeste gevallen minstens even boeiend.
Ik denk dat wie de echte blockbusters wil, beter naar een andere bioscoop gaat.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: AngieH
Wie hebben dit jaar de kaarten verkocht? Eefje de Visser? Bij BKS zijn de headliners al jaren bijzaak, dus liever mikken op kwaliteit in de breedte.
Ik was volgens mij de grootste criticaster op Eefje de Visser dit jaar dat die mocht headlinen. Maar toch is dat wel een nationale act die hier in NL een fanbase heeft opgebouwd waardoor het enigszins verkoopbaar was.

My Bloody Valentine vind ik juist ontzettend vet, maar lijkt mij gewoon te alternatief om als headliner neer te zetten, vrees ik, hoewel ik het graag zou aanmoedigen, zie ik dat ze dan toch sneller naar een act pakken die toegankelijk is.

Mac De Marco zie ik persoonlijk ook niet helemaal in waarom die nu plots headliner zouden moeten zijn.

• Leuk
Waarderingen: AngieH, elo en Matthijs

Users who are viewing this thread