Rock Werchter 2026

Nick Cave heeft zijn home coming event in Brighton (31 juli) volledig uitverkocht! Benieuwd of hij nog gaat touren voorafgaand aan die datum of na die datum.

Jimmy hintte al naar een klassieke Werchter-Lineup dus ik zie ze wel werken met goeie Co-Heads.

Genre (en dit is een pure gok)

The Cure - The XX
Turnstile - Gorillaz
Lorde - Mumford & Sons
Twenty One Pilots - Fred Again..
Goede poging, maar vis noch vlees voor mij. Weinig ambitieus, mag nog een vrouw bij en mega rockgroep. Voor mij The Cure en Gorillaz must see.
Idealiter vraag ik graag een Olivia Dean of Raye erbij samen met een een stadionrockgroep ipv mumford en 21.

Ik wil even hier enkele dingen droppen voor de mensen die sceptisch zijn over 21 Pilots als headliner.

- Maandelijkse luisteraars spotify: 34,2mil.

- Bij de laatste tour België overgeslagen, dus wel een groot aantal mensen wacht op een passage van hun.

- Laatste 2 albums waren recordbrekende lp’s.

- Hebben zeer genreoverstijgende muziek van rock tot pop, ideaal voor de werchter headliner trend van de laatste jaren.

Hiermee zeg ik niet dat ze headliner “moeten” zijn maar gewoon dat de kans zeker reëel is.
Goed geprobeerd

• Leuk
Waarderingen: musicislife en koolket
Goede poging, maar vis noch vlees voor mij. Weinig ambitieus, mag nog een vrouw bij en mega rockgroep. Voor mij The Cure en Gorillaz must see.
Idealiter vraag ik graag een Olivia Dean of Raye erbij samen met een een stadionrockgroep ipv mumford en 21.
Voor mij mist deze line up idd 1 groep uit categorie FF, PJ, Muse, ...
Rest lijkt me redelijk plausibel ...

Mochten die beschikbaar zijn, dan stonden ze er hoor ;)

Voor mij mist deze line up idd 1 groep uit categorie FF, PJ, Muse, ...
Rest lijkt me redelijk plausibel ...
Ook nog geen concrete tourplannen van een band uit die categorie, maar voor mij ook zeer welkom. Soad was die naam, maar ja….

Muse gaat nog veel boterhammen mogen eten om zo iconisch te worden als The Cure.
show lol GIF by SBS6

Maar waarom stond Muse niet vorige editie op Rock Werchter als vervanger van Kings of Leon (zoals op sommige andere festivals)? Ik hou er toch wat rekening mee.

Zeker met een verwacht nieuw album in aantocht.
ik geloof dat de redenering was,

'werchter had al een headliner (sam fender) dus had geen MUSE nodig voor de sub/co head spot'

• Leuk
Waarderingen: slyke

Users who are viewing this thread