Pinkpop 2026

2012 42.000 bezoekers
2019 48.000 bezoekers

Niet bepaald een ticket kanon. Grote naam dat wel. Toch zie ik liever iets anders in hun plaats.

Denk dat ze met een eigen show of toch een bks of dtrh beter op hun plek staan dan op pinkpop.
Tja, wie zijn dat dan wel?

Olivia Rodrigo: 40.000 bezoekers
Maneskin: 40.000 bezoekers
Calvin Harris: 41000 bezoekers

Dus ook de 'frisse' namen zijn niet bepaald ticket kanonnen gebleken.

• Geweldig
Waarderingen: brutus257
Tja, wie zijn dat dan wel?

Olivia Rodrigo: 40.000 bezoekers
Maneskin: 40.000 bezoekers
Calvin Harris: 41000 bezoekers

Dus ook de 'frisse' namen zijn niet bepaald ticket kanonnen gebleken.
Calvin Harris was een van de grootste misperen van de afgelopen jaren. John Coffey stond niet voor niets in de tent tijdens deze "headliner". Helaas heeft dat geen vervolg gehad ondanks smeekbedes van de PP gemeenschap. Misschien vanaf 2026 wel weer en act in de tent tijdens de headliner?

Pinkpop houden Linkin Park gewoon achter tot het moment dat Pinkpop wil aankondigen... Fijn om zo'n headliner achter de hand te hebben.

Denk wel dat de tijden van onzekerheid achter ons liggen, grote lijnen van de grote namen liggen al een aantal maanden vast ga ik van uit. Denk dat meerdere festivals al heel lang voor aankomende seizoen namen met dikke stift op papier hadden staan.

🤔
Waarom dan zo lang wachten met bekend maken, terwijl grote festivals later in het seizoen al naar buiten treden met hun, al dan niet volledige, Line Up.

Waarom dan zo lang wachten met bekend maken, terwijl grote festivals later in het seizoen al naar buiten treden met hun, al dan niet volledige, Line Up.
Kan geen beter antwoord bedenken dan: Dat doen we altijd al zo! Een aantal jaar geleden was er zelfs een persconferentie voor het bekend maken van de namen.

• Leuk
Waarderingen: EFDEE
Volgens mij betalen festivals extra om namen eerder bekend te maken.

Met die nieuwe data van The Cure lijkt Pinkpop onwaarschijnlijker te worden. Die zitten met Isle of Wight alweer in de VK waar ze eind juni ook spelen.

Met de support acts die daar zijn aangekondigd (Slowdive!) hoop ik nog meer dat ze een eigen event krijgen in een Goffertpark of zo.

• Leuk
Waarderingen: jeff250381
Volgens eigen site The Cure is nog niet bekend welke dag ze op Isle of Wight festival staan als ik ‘t goed lees. Er staat dat ze er spelen en festival 18 tot 21 juni is.

Ook op site Isle of Wight festival staat nog niet welke dag welke headliner speelt.

Zou ‘t prima vinden als ze niet komen. Gaan ‘t zien. Hoop echt dat Foo Fighters op Pinkpop staan.

Volgens eigen site The Cure is nog niet bekend welke dag ze op Isle of Wight festival staan als ik ‘t goed lees. Er staat dat ze er spelen en festival 18 tot 21 juni is.

Ook op site Isle of Wight festival staat nog niet welke dag welke headliner speelt.

Zou ‘t prima vinden als ze niet komen. Gaan ‘t zien. Hoop echt dat Foo Fighters op Pinkpop staan.
Nee, maar ze doen eerst Primavera en Novarock en gaan daarna door naar Wight. Het is niet zo waarschijnlijk dat ze dan nog heen en weer gaan voor Pinkpop. Logischer dat ze paar weken in VK/Ierland blijven.

Overigens is Lowlands nu ook uitgesloten.

• Leuk
Waarderingen: jeff250381

The festival will run from 18 to 21 June at Seaclose Park in Newport, with Capaldi headlining on Friday, Harris on Saturday and The Cure closing the event on Sunday.
Zo is het gecommuniceerd door de BBC dus zal wel kloppen.

staat toch gewoon op de site van IOW

"The weekend will close with rock and indie icons The Cure as Sunday’s headliners."

isleofwightfestival.com/news/iow2026-headliners-more

• Leuk
Waarderingen: PJ

Users who are viewing this thread

• Joss
  • Royke