De vergeten band

Die heeft dus in augustus een album uitgebracht, maar heb daar weinig over gehoord
O damn, is me totaal ontgaan. Volgens mij ook nooit in de geruchtenmolen van Lowland gezeten dit jaar. En nog niet zo heel jaar geleden zou dit wel eens de volgende headliner kunnen worden had ik het idee. Toch ergens een verkeerde afslag genomen dan.

O damn, is me totaal ontgaan. Volgens mij ook nooit in de geruchtenmolen van Lowland gezeten dit jaar. En nog niet zo heel jaar geleden zou dit wel eens de volgende headliner kunnen worden had ik het idee. Toch ergens een verkeerde afslag genomen dan.
Vooral een heel slechte plaat. The Next Day bleek zo teleurstellend dat het zijn carrière de das omgedaan heeft.

Nog eentje: Tired Pony. Projectje van Gary Lightbody van Snow Patrol en Peter Buck van R.E.M.

Nog altijd een klein zwakje voor hun eerste plaat.

• Leuk
Waarderingen: puncturewounds
Drie die mij te binnen schieten waar ik veel naar heb geluisterd en al jaren niets meer van heb vernomen.

Apartment.

Radical Face.

Poets of the Fall.

• Geweldig
Waarderingen: Maria
Ben in 2016 helemaal verliefd geworden op de muziek van Black Mountain ('IV'). Maar volgens mij hebben die nadien helemaal niets meer gemaakt?
Fantastisch album was dat, heb ze toen ook live gezien en was erg goed. Daarna zijn er een aantal leden, waaronder de zangeres, opgestapt en toen hebben ze nog een album uitgebracht dat imo een stuk minder interessant was. Geen idee of ze nu nog actief zijn.

• Leuk
Waarderingen: Yannick
De Rapture staat in november in Paradiso.
Ik wou meteen een kaartje kopen, maar eigenlijk is het enkel de frontman met een voor de gelegenheid samengestelde band. De rest van de originele bezetting lijkt niet achter deze tour te staan.

Maakten wel wat impact met deze plaat, maar vond ze toen live weinig memorabel. Blijkbaar zijn ze nog altijd actief, maar ze waren volledig van mijn radar verdwenen.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Radical Face.

Oh man, Radical Face, nog altijd 1 van mijn favoriete bands. Ben Cooper is altijd al heel erg gesteld geweest op zijn privacy. Na een erg mooi optreden in de Vondelkerk nog een poosje mee gepraat. Ze brengen nog steeds wel muziek uit, maar ze hebben al hun social media verwijderd onder de noemer practice what you preach. Volgens mij zijn ze ook nooit aangesloten geweest bij een platenlabel. Dit alles bemoeilijkt de communicatie met fans natuurlijk enorm.

Het hele "Family Tree" project vind ik nog steeds een van de tofste projecten in muziek geschiedenis. 3 albums, drie generaties van familiebanden en verhalen. Ik kan me herinneren dat ze een website hadden waarin je alle familiebanden tussen de familieleden kon uitpluizen. Erg tof. Jammer dat ze langzamerhand in de vergetelheid eindigen.

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: wenteldave en Jamel
Oh man, Radical Face, nog altijd 1 van mijn favoriete bands. Ben Cooper is altijd al heel erg gesteld geweest op zijn privacy. Na een erg mooi optreden in de Vondelkerk nog een poosje mee gepraat. Ze brengen nog steeds wel muziek uit, maar ze hebben al hun social media verwijderd onder de noemer practice what you preach. Volgens mij zijn ze ook nooit aangesloten geweest bij een platenlabel. Dit alles bemoeilijkt de communicatie met fans natuurlijk enorm.

Het hele "Family Tree" project vind ik nog steeds een van de tofste projecten in muziek geschiedenis. 3 albums, drie generaties van familiebanden en verhalen. Ik kan me herinneren dat ze een website hadden waarin je alle familiebanden tussen de familieleden kon uitpluizen. Erg tof. Jammer dat ze langzamerhand in de vergetelheid eindigen.
Wat tof dit! Jouw reactie inspireert mij om me dit weekend eens vol te storten op die drie Family Tree albums.

Thanks!!

• Leuk
Waarderingen: jaigalaar

Users who are viewing this thread