De vergeten band

Toffe bijdragen, precies wat de bedoeling was van dit topic. Lekker nostalgisch voor de festival aankondigingen weer gaan beginnen. En als je het niet kent is het ook lekker om eens door te luisteren voor nieuwe (oude) ontdekkingen.

The Rifles:

The Drones:

The Polyphonic Spree:

The Chameleons:
Jaaa The Rifles! Dit nummer ook:

dance with somebody word toch nog wel geregeld gedraaid zelfs op een q music hoor ik die nog wel om de zoveel tijd op werk
Het topic heet dan ook vergeten band en niet vergeten nummers. Heb niet het idee dat bij veel mensen er een belletje gaat rinkelen bij de naam Mando Diao

Ben in 2016 helemaal verliefd geworden op de muziek van Black Mountain ('IV'). Maar volgens mij hebben die nadien helemaal niets meer gemaakt?

Tocotronic (in Duitsland nog steeds groot, maar in NL na de eeuwwisseling niks meer over gehoord - is dat Grote Zaal van Paradiso dat ik zie in de clip?)
Was Tocotronic ooit bekend in Nederland?? Ik reis er af en toe voor naar Duitsland of Oostenrijk en daar zijn ze inderdaad heel groot maar ik ging ervanuit dat ze net als andere Duitse bands geen enkele voet aan de grond in Nederland kregen.

(Wat jammer is, bands als AnnenMayKantereit of Kraftklub, die moeiteloos een jaar van tevoren grote hallen uitverkopen maar hier totaal onbekend zijn, zouden het volgens mij prima doen op een festivalweide hier.)

Misschien omdat ik Belg ben, maar ik heb Intwine destijds ontdekt en vond het jammer dat ze in 2010 stopten. Worden ze in Nederland nog af en toe gedraaid op commerciële radio? Ik weet zelfs niet of ze überhaupt in België ooit gedraaid werden.

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong en Novis95
Shaking Godspeed

In 2010 op Paaspop gezien. Daarna direct kaartjes gekocht voor Effenaar.
Met nog geen 20 man in de Kleine Zaal een geweldig optreden gezien.
Daarna niks meer van gehoord. In 2016 hebben ze nog een wazig album uitgebracht.

Users who are viewing this thread