Best Kept Secret 2026

Heel erg hopen dat My Bloody Valentine de Aphex Twin wordt van komende editie, dan wel een dag erbij.
Zal dan niet als headliner ONE zijn maar eerder de TWO zijn.
My Bloody Valentine is op zich wel geschikt om overlast van praters tegen te gaan, toch?
Zou dan wel eens Mogwai (die eerste keer) kunnen overtreffen in het aantal mensen dat met vingers in de oren de tent verlaat.

Ik noem die combi alleen omdat dat naar mijn inziens niet eens een onrealistische is als je kijkt naar de headliners die BKS normaal gezien overneemt van Primavera. Het valt qua indie darlings eigenlijk altijd tegen de laatste paar jaren bovenaan het affiche, dus ik probeer eigenlijk alleen even de verwachtingen wat te temperen. Noem het ragebait, dat mag ook :p. Maar Disclosure stond wel gewoon BKS af te sluiten in 2024. Dan zijn Peggy Gou en Skrillex niet eens zo veel erger qua "lauwwarme baco" factor.

• Wow
  • Leuk
Waarderingen: Greyhound en tampie
Anno 2016 had MBV misschien BKS geheadlined, in 2026 niet meer, jammer genoeg. Misschien dat ze in 013 in juni staan ofzo.

Doe maar The Cure, The xx en dan een kleinere headliner. Mag een dance-act zijn ook.

Ik noem die combi alleen omdat dat naar mijn inziens niet eens een onrealistische is als je kijkt naar de headliners die BKS normaal gezien overneemt van Primavera. Het valt qua indie darlings eigenlijk altijd tegen de laatste paar jaren bovenaan het affiche, dus ik probeer eigenlijk alleen even de verwachtingen wat te temperen. Noem het ragebait, dat mag ook :p. Maar Disclosure stond wel gewoon BKS af te sluiten in 2024. Dan zijn Peggy Gou en Skrillex niet eens zo veel erger qua "lauwwarme baco" factor.
Peggy Gou zou nog dramatischer worden dan Disclosure.

Anno 2016 had MBV misschien BKS geheadlined, in 2026 niet meer, jammer genoeg. Misschien dat ze in 013 in juni staan ofzo.

Doe maar The Cure, The xx en dan een kleinere headliner. Mag een dance-act zijn ook.
013 zou helemaal de droom zijn. Heb nog getwijfeld om naar de UK te reizen voor een show, maar vond die zalen er niet heel inspirerend uitzien.

MBV staat op Primavera ook als headliner op de affiche. Waarom zouden die niet in het donker op de ONE kunnen staan?

Overigens heeft Primavera Porto ook al de socials gewijzigd, dus de namen daar zullen ook snel volgen.

Laatst bewerkt:
MBV staat op Primavera ook als headliner op de affiche. Waarom zouden die niet in het donker op de ONE kunnen staan?

Overigens heeft Primavera Porto ook al de socials gewijzigd, dus de namen daar zullen ook snel volgen.
Dan gaat het voor niemand leuk worden toch? Doe maar gewoon TWO afsluiter.

• Leuk
Waarderingen: Martijn76
Overigens had ik david byrne ook wel op primavera verwacht, zou die geen Europese festivals doen?

• Thinking
Waarderingen: Greyhound
Overigens had ik david byrne ook wel op primavera verwacht, zou die geen Europese festivals doen?
Ja beetje afwachten dit. Zou ook kunnen zijn dat hij maar een korte tijd Europese festivals doet, of inderdaad compleet overslaat. Moet zeggen dat ik z'n zaaltour al vrij ruim geboekt vind

Wellicht omdat de populariteit van MBV buiten dit forum niet zodanig is dat dat op BKS een redelijk gevuld veld opleverd? Het is toch een legacy 90's act die het op PS altijd goed doet maar daar buiten toch minder publiek trekt denk ik.

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Met de drop van PS is mijn festivalzomer 2026 officieel begonnen. Voor die tijd was het vooral dagdromen, nu wordt het concreter zoeken naar (potentiele) BKS patienten. En omdat er nog geen nieuw BKS opperhoofd is, heb ik besloten dat wij de eerste 40 namen mogen boeken. Cap is € 5 mio (nergens op gebaseerd, leek me leuk om over de as van een maximaal budget wat acts te gaan sprokkelen).

• Leuk
Waarderingen: dfrvanloon
Haha, nice.

Hoewel ik hier zelf steeds bepleit dat het weinig zin heeft om heel verlekkerd naar de line-up van Primavera te kijken omdat er maar een klein deel ook op BKS staat, heb ik sinds gisteren wat Primavera-playlists op repeat. Op basis van wat shuffle-voltreffers:

- BKS boekt al vaker niet-Angelsaksische acts, maar nog amper Spaanse of Portugese. Bijvoorbeeld Gisela Joao klinkt te gek!
- The Sophs. Drie nummers uit en vooral For The First Time klinkt alsof er een nieuwe Strokes is opgestaan.
- Marina - Butterfly. Best een groot lettertype al, ik kende dit nog niet, maar lijkt me een top-pop-act!
- Van het kleinste lettertype ken ik maar weinig, maar The New Eves trok mijn aandacht wel

• Leuk
Waarderingen: Ferraroo
Wellicht omdat de populariteit van MBV buiten dit forum niet zodanig is dat dat op BKS een redelijk gevuld veld opleverd? Het is toch een legacy 90's act die het op PS altijd goed doet maar daar buiten toch minder publiek trekt denk ik.
MBV zal op PS ook op één van de kleinere stages headliner zijn. Op BKS zou dat echt perfect zijn voor de TWO.

• Leuk
Waarderingen: koekebakker

Omdat.. er geen kat aan het strand gaat staan? Welke bands hebben de laatste edities nog echt een vol strand getrokken? Weinigen, toch?

Denk dat à la PJ Harvey in de Two wel best case scenario zou zijn.

Omdat.. er geen kat aan het strand gaat staan? Welke bands hebben de laatste edities nog echt een vol strand getrokken? Weinigen, toch?
Van een heel vol strand was ook bij de eerste edities niet heel vaak sprake. Ik heb best veel headliners gezien rondom die bar achter de techniek. Bij Radiohead en Arcade Fire was het rond die plek best druk, bij heel veel andere acts heb ik het rond die plek door de jaren heen ongeveer even druk ervaren (bijvoorbeeld Damien Rice en Bon Iver waren naar mijn idee juist wat rustiger dan Justice, Chemical Brothers en Soulwax).

Ik zou trouwens vooraf ook inschatten dat My Bloody Valentine nog minder mensen naar de ONE zou trekken dan alle bovengenoemde acts.

• Leuk
Waarderingen: koekebakker en Yannick
Denk ook niet dat MBV echt populair genoeg is om te headlinen op de ONE (bv. slechts 1 miljoen luisteraars per maand op spotify). Ondanks dat ze zo'n invloedrijke band zijn, zijn ze wel een stuk minder populair dan bijvoorbeeld Slowdive, dat ook perfect stond in de TWO. Daarnaast komt hun muziek daar ook veel beter tot hun recht.

Users who are viewing this thread