Graspop Metal Meeting 2026

Honestly, de namen die rond gaan, maken we wel zeer happy!

- Bad Omens, destijds ticketje gekocht voor RW, waarna ze helaas hun EU tour annuleerde. Ik vond destijds al dat ze beter op GMM hadden gestaan en hoop dat ze nu niet op RW worden geplaatst. Ik ga er niet speciaal meer een ticket voor kopen.

- The Offspring, I’m white, I’m pretty fly. Dus kom maar op!

- Ice Nine Kills, heerlijk optreden vorige keer en het theatrale vind ik wel fijn.

- Three Days Grace, nu Adam Gontier terug present is, hoop ik dat ze doorkomen. Begrijp me niet verkeerd, Matt doet zijn best. Maar de stem van Adam gaat door merg en been.

- Breaking Benjamin, zwaarste teleurstelling vorig jaar (naast A Day To Remember). Must see, zeker alleen al door hun exclusiviteit.

- The Plot in You, fijn! Niets meer dan dat.

- Catch your Breath, ik zie ze in november al in Lotto tezamen met Nothing More. Geen probleem om ze opnieuw te zien.

- Iron Maiden, vorige keer mijn allereerste keer en was blown away! Kijk ik met plezier opnieuw.

- BMTH heeft vorige keer de heilige grond van GMM doen daveren. Mijn inziens, tezamen met Kiss in 2009, meest memorabele show voor mij.

- Papa Roach, ik wijs naar mijn username haha. Met Werchter Parklife zal die wel niet komen.

- Architects, heerlijke metalcore! Graag zelfs!

- Hollywood Undead, ik volg ze al sinds 2009 maar heb ze nog nooit live gezien. Dus graag!

Persoonlijk zou ik zelf ook graag Twisted Sister zien, aangezien ik ze nog nooit heb gezien. Verder zou Ghost wel de Max zijn als headliner. Heb ze in Sportpaleis dit jaar gezien en dat was puur genieten. Liefst wel in het donker als headliner want ze kwamen toch niet volledig hun recht in 2023.

Wat betreft de headliners voor GMM 2026 gok ik op;
18/6 Volbeat & Gojira
19/6 BMTH & Marylin Manson
20/6 Ghost & Electric Callboy
21/6 Sabaton & Def Leppard
Helemaal niet gek denk ik. Zou voor Twisted Sister nog wel een HL slot verwachten, mogelijk ipv Def Leppard. Sabaton zal dan dé zondag HL zijn, met TS en DL als twee kleinere headliners daaronder. Waarbij ik iets meer richting TS neig als North afsluiter aangezien zij een jubileum / comeback tour doen.

Helemaal niet gek denk ik. Zou voor Twisted Sister nog wel een HL slot verwachten, mogelijk ipv Def Leppard. Sabaton zal dan dé zondag HL zijn, met TS en DL als twee kleinere headliners daaronder. Waarbij ik iets meer richting TS neig als North afsluiter aangezien zij een jubileum / comeback tour doen.

Een vergelijkbare setup als in 2019 lijkt me logisch; toen had je Def Leppard en Kiss op south met Sabaton north ertussenin

Alleen verwacht ik Sabaton nu gewoon als south en als ze op de zondag staan, dan ook sowieso wel als laatste act…

Al vind ik de Maiden / Sabaton combi die overal verschijnt ook nog wel een logische voor de donderdag, ookal lijkt de tour aankondiging van Maiden geen plekken te herhalen van dit jaar. Toch interessant dat overal waar Sabaton tot nu toe staat, Maiden er ook staat.

Ik snap dat jaarlijks terugkomende gebash op de headlinestatus van Volbeat echt niet. Die band is al jaren uitgesproken headliner en de wei staat altijd goed gevuld. Veel mensen kunnen een groot deel van de show zonder problemen meezingen. Dus deal with it. Volbeat is zonder twijfel een headliner en veel mensen worden er blij van.

Ik kan hier ook wel elke keer verkondigen dat ik Scorpions slappe hap vind en Def Leppard absoluut geen headliner. Het voegt niks toe en wordt er ook niet gezelliger op hier.
Zou naïef zijn om te zeggen dat Volbeat geen headliner is, puur omdat je het zelf niet tof vindt. HL status Volbeat is inderdaad boven elke twijfel verheven. Zelf vind ik het ook niet meer zo bijzonder, maar als je smaak en voorkeur opzij zet kan je er niet omheen dat het een volwaardige headliner is hoor.

En kunnen we sepultura niet verwachten?
Zijn begin juni in Europa en begin augustus nog steeds.

Een heel mooi gat tussen 5 juni en 6 augustus met nog geen enkele datum

• Leuk
Waarderingen: saurus
Zou naïef zijn om te zeggen dat Volbeat geen headliner is, puur omdat je het zelf niet tof vindt. HL status Volbeat is inderdaad boven elke twijfel verheven. Zelf vind ik het ook niet meer zo bijzonder, maar als je smaak en voorkeur opzij zet kan je er niet omheen dat het een volwaardige headliner is hoor.
Jah dat is het met volbeat. Het is een beetje een grijze muis. Doet niks heel speciaals maar doen wel hun ding en dat al een aardige tijd.
Ofwel een soort van allemansvriend.

Een vergelijkbare setup als in 2019 lijkt me logisch; toen had je Def Leppard en Kiss op south met Sabaton north ertussenin

Alleen verwacht ik Sabaton nu gewoon als south en als ze op de zondag staan, dan ook sowieso wel als laatste act…

Al vind ik de Maiden / Sabaton combi die overal verschijnt ook nog wel een logische voor de donderdag, ookal lijkt de tour aankondiging van Maiden geen plekken te herhalen van dit jaar. Toch interessant dat overal waar Sabaton tot nu toe staat, Maiden er ook staat.
Ja precies, daarom denk ik dat als Twister Sister komt, zij North af gaan sluiten en niet Def Leppard. Ervan uitgaande dat DL ook komt natuurlijk. Denk dat ze dan allebei even groot op de poster zouden komen onder Sabaton, maar er kan er maar één een podium afsluiten en dat zou dan TS zijn.

En Iron Maiden nog een keer, met dezelfde tour ook nog? Zou m.i. overkill zijn, er lijkt ook geen noodzaak voor te zijn gezien het aantal bands met HL status die gaan touren. Heb Maiden heel hoog zitten hoor, maar twee jaar achter elkaar hoeft voor mij niet (al geldt dit voor elke band vind ik).

Ja precies, daarom denk ik dat als Twister Sister komt, zij North af gaan sluiten en niet Def Leppard. Ervan uitgaande dat DL ook komt natuurlijk. Denk dat ze dan allebei even groot op de poster zouden komen onder Sabaton, maar er kan er maar één een podium afsluiten en dat zou dan TS zijn.

En Iron Maiden nog een keer, met dezelfde tour ook nog? Zou m.i. overkill zijn, er lijkt ook geen noodzaak voor te zijn gezien het aantal bands met HL status die gaan touren. Heb Maiden heel hoog zitten hoor, maar twee jaar achter elkaar hoeft voor mij niet (al geldt dit voor elke band vind ik).

Ik verwacht het ook niet, maar het zou me niks verbazen als ze er wel staan. Volgens mij gebeurt het wel eens vaker dat zulke zinnen in een aankondiging toch niet helemaal 100% blijken te kloppen

Ja precies, daarom denk ik dat als Twister Sister komt, zij North af gaan sluiten en niet Def Leppard. Ervan uitgaande dat DL ook komt natuurlijk.
DL is op dit ogenblik de enige zekerheid. Hebben zichzelf per ongeluk bevestigd op social media.

D'Artagnan en Feuerschwanz zijn op trot, laat gerust doorkomen naar de Jup-stage.

Feuerschwanz zie ik wel gebeuren, die hebben ook al wel buiten Duitsland (en Oostenrijk/Zwitserland) gespeeld, dArtagnan vooralsnog nog nooit volgens mij…

Feuerschwanz zie ik wel gebeuren, die hebben ook al wel buiten Duitsland (en Oostenrijk/Zwitserland) gespeeld, dArtagnan vooralsnog nog nooit volgens mij…
Die staan toch op de Nova Rock affiche, wat ze in Spanje kunnen, kunnen ze hier ook
:cool:

Jah dat is het met volbeat. Het is een beetje een grijze muis. Doet niks heel speciaals maar doen wel hun ding en dat al een aardige tijd.
Ofwel een soort van allemansvriend.
Show in 2018 op Graspop was heel energiek met grote pit. Helaas herken ik jouw verhaal wel de laatste jaren, want de shows na COVID missen op de een of andere manier energie / vernieuwing/ stage production.

Show in 2018 op Graspop was heel energiek met grote pit. Helaas herken ik jouw verhaal wel de laatste jaren, want de shows na COVID missen op de een of andere manier energie / vernieuwing/ stage production.
De laatste albums waren ook allemaal maar heel middelmatig en inwisselbaar

• Leuk
Waarderingen: Nu_metal90

Users who are viewing this thread