Graspop Metal Meeting 2026

hellfest gaat zoals altijd wachten tot ze de volledige lineup in 1 keer kunnen releasen. die zijn al uitverkocht dus hebben wel nog even tijd.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
hellfest gaat zoals altijd wachten tot ze de volledige lineup in 1 keer kunnen releasen. die zijn al uitverkocht dus hebben wel nog even tijd.
They had a smaller first announcement for their 2024 edition, if I remember correctly. Other than that, you're right of course. I don't think they'll deviate from that formula for 2026.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Zijn daar al geruchten van?
A while ago someone on fetsivslsunited claimed that GNR would play Nova in 2026.

Given the timing of the announcement however, I’m expecting some bands that we’ve talked about the past few days and hours. Limp Bizkit, Bad Omens, Alice Cooper, maybe Iron Maiden?

A while ago someone on fetsivslsunited claimed that GNR would play Nova in 2026.

Given the timing of the announcement however, I’m expecting some bands that we’ve talked about the past few days and hours. Limp Bizkit, Bad Omens, Alice Cooper, maybe Iron Maiden?
Ok tnx, not the names That will make me byr tickets for Nova

Misschien dat My Chemical Romance morgen ook wel tussen de aankondigingen zit, net ook weer wat data in de UK bekend gemaakt.
hun Tour start 30/06 in liverpool zo te zien met de nieuwe aankondiging.. waarna ze doorgaan met nog meer UK dates, en dan Madrid & Firenze..

Verbaasd me dat er niets Benelux, Frankrijk of Duitsland bij zit. Dus zou me niet verbazen moesten ze toch op RAR/RIP/Graspop, Novarock en misschien wel Hellfest staan?

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en festivalryo
hun Tour start 30/06 in liverpool zo te zien met de nieuwe aankondiging.. waarna ze doorgaan met nog meer UK dates, en dan Madrid & Firenze..

Verbaasd me dat er niets Benelux, Frankrijk of Duitsland bij zit. Dus zou me niet verbazen moesten ze toch op RAR/RIP/Graspop, Novarock en misschien wel Hellfest staan?
Precies mijn gedachte incl. die specifieke festivals. Maar ik vrees toch wel een beetje voor de Benelux, zie toch ook geen 100% match met GMM.

Precies mijn gedachte incl. die specifieke festivals. Maar ik vrees toch wel een beetje voor de Benelux, zie toch ook geen 100% match met GMM.
als ik kijk naar de lineup van hellfest de laatste paar jaren zie ik het wel gebeuren, en met nova rock en RAR/RIP zie ik ook wel meer een match met MCR. graspop blijft de vreemde eend in die rij maar dacht altijd dat dit eerder door werchter was dan van het effectief willen conservatief booken.

als ik kijk naar de lineup van hellfest de laatste paar jaren zie ik het wel gebeuren, en met nova rock en RAR/RIP zie ik ook wel meer een match met MCR. graspop blijft de vreemde eend in die rij maar dacht altijd dat dit eerder door werchter was dan van het effectief willen conservatief booken.
Ik zou het ook waarderen, maa vraag me af of het 'past'.

Ik hoop echt dat A perfect circle wel ergens wordt aangekondigd straks, zou die heel graag op Graspop zien. Is misschien wel de enige headliner in het geruchtencircuit die ik nog nooit eerder heb gezien.
Vind ik ook wel een heel grote verrassing. In had Puscifer verwacht, aangezien die met een nieuw album de baan op gaan.

Ik ben er niet ongelukkig mee, integendeel! A Perfect Circle op GMM zou bij mij een must see zijn.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
UPDATE:
Announcements this week:
23/09/2025:
Nova Rock - 8:30
Resurrection - 11:00
Rock Imperium - 11:00
RAR/RIP - 12:00

24/09/2025
Sweden Rock

25/09/2025
Primavera - Ghost, Deftones etc played there so maybe some metal surprise?!

Later this week:
Jera on Air
Slam Dunk
Copenhell with more names?
Helemaal hyped wel met al die aankondigingen deze week

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
Het kan zeker. MCR heeft in Europa nooit die topstatus gehaald maar hoort nu wel bij dat clubje van bands dat een tweede leven geniet dankzij sociale media. En dat wordt gecasht.
Het zegt natuurlijk niet alles, maar op diverse sites wordt wel geroepen dat de tour daadwerkelijk start op 30 Juni.

UPDATE:
Announcements this week:
23/09/2025:
Nova Rock - 8:30
Resurrection - 11:00
Rock Imperium - 11:00
RAR/RIP - 12:00

24/09/2025
Sweden Rock

25/09/2025
Primavera - Ghost, Deftones etc played there so maybe some metal surprise?!

Later this week:
Jera on Air
Slam Dunk
Copenhell with more names?
You also have

24/9
Midalidare Rock (2nd Headliner) - 9 am

26.9
Z! Live Rock Fest
Rock Castle

• Leuk
Waarderingen: SweetJesus en Loek123