Graspop Metal Meeting 2026

Die gaan zich toch niet weer aan GnR branden? Dan zie ik eerder Iron Maiden weer terugkeren.

Ik denk vooral dat er genoeg klassiekers als headliners te boeken zullen zijn dat Iron Maiden niet op herhaling zal komen. Vervang Guns N Roses dan voor Alice Cooper en je hebt er al 3 te pakken (al kan Alice Cooper ook best weer terug als sub neergezet worden).

Ik denk Iron Maiden eerder op Hellfest. En misschien dat ene Zwitserse festival dat dat weekend ook plaats heeft. Copenhell de week er na. Download ook. En voor Rock Al Ring en Rock Im Park hebben ze ook nog plek. Net als Nova Rock, Greenfield, Rock For People, ...

De gewone shows zijn al bekend. Ik vind het raar dat ze geen JC doen in Amsterdam maar Ziggo Dome. En vooral jammer dat de AFAS Dome (Sportpaleis) er niet bij staat. Had een mooie opportuniteit geweest Maiden nog eens indoor te zien. Nuja ik zet ze zoinzo op mijn radar voor Hannover, Amsterdam en (mijn geboortestad) Roemenië.

Edit: ook nog voor Parijs. Dacht dat die datum was tijdens Graspop maar is de maandag er na. En UK houd ik ook in het oog
Ziggo stonden ze al eerder hoor. Sowieso beter als de galredome

• Leuk
Waarderingen: won666
Ik zal het vanaf nu proberen !
Maar ik vind het eigenlijk creepy dat u in staat was deze post te maken in amper 2 minuten ... No offence
Met de zoekfunctie "zoinzo" zoeken en je komt er snel hoor... No offence

Terug on topic: Is er een ongeschreven regel dat er een legacy act op donderdag moet?
Ik snap natuurlijk dat je wel een dikke vis op die donderdag wil zetten om dagtickets te doen verschuiven. Maar met een trio aan sterke headliners kan die dag toch ook uitverkopen?

Met de zoekfunctie "zoinzo" zoeken en je komt er snel hoor... No offence

Terug on topic: Is er een ongeschreven regel dat er een legacy act op donderdag moet?
Ik snap natuurlijk dat je wel een dikke vis op die donderdag wil zetten om dagtickets te doen verschuiven. Maar met een trio aan sterke headliners kan die dag toch ook uitverkopen?
Dat is het gewoon. Mensen kopen sneller een zaterdag of zondag kaart ivm werk. Vrijdag pakken ze nog wel eens extra vrij omdat t 1 dag voor het weekend is.
Maar als de donderdag een legacy act/top affiche heeft pakken ze sneller de donderdag vrij die anders niet vrij gepakt werd.

Lijkt me geen back to back Maiden show te worden als ze ook al Def Leppard, Twisted Sister en Guns N Roses kunnen neerzetten zonder enige vorm van directe herhaling te hebben.
Maiden heeft in elk geval al eens back to back gedaan.
Soit, ze gaan wel degelijk België aandoen blijkbaar, zal wel een festival worden waarschijnlijk, anders hadden we sportpaleis wel al geweten.

Maiden heeft in elk geval al eens back to back gedaan.
Soit, ze gaan wel degelijk België aandoen blijkbaar, zal wel een festival worden waarschijnlijk, anders hadden we sportpaleis wel al geweten.
Dan moet het toch haast wel Graspop worden zie niet echt heel veel andere mogelijk heden

Zal t dit jaar opa Alice worden of Hollywood vampires? Of toch met de band Alice Cooper? Zou alle 3 aanmoedigen want vind Alice altijd wel leuk om te zien!

Als Alice Cooper er in 2028 zou staan, kan hij eindelijk z'n tekst aanpassen van I'm Eighteen naar I'm Eighty! Lijkt me geweldig als hij dat ook daadwerkelijk live zou doen!

Misschien dan toch Oostende die terug een invulling krijgt? Al lijkt een IM dan wel een te lichte naam.

2x graspop met de zelfde tour?
Er zijn al genoeg bands die 2x al op rij op Graspop gestaan hebben.
Iron Maiden is een echte huisband, die uiteindelijk stilletjesaan richting het einde van hun carriere aan het gaan is.
Volgens mij zijn er ook heel weinig Graspoppers die problemen hebben met een show van Iron Maiden 2 jaar na mekaar.

Laat ze maar komen! Binnen een aantal jaar hebben we ze niet meer, dus laat ons er nu nog zoveel mogelijk van genieten!

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Er zijn al genoeg bands die 2x al op rij op Graspop gestaan hebben.
Iron Maiden is een echte huisband, die uiteindelijk stilletjesaan richting het einde van hun carriere aan het gaan is.
Volgens mij zijn er ook heel weinig Graspoppers die problemen hebben met een show van Iron Maiden 2 jaar na mekaar.

Laat ze maar komen! Binnen een aantal jaar hebben we ze niet meer, dus laat ons er nu nog zoveel mogelijk van genieten!
Lijkt me zonde om voor herhaling te gaan als er zo veel andere headline bands aan het touren zijn. ik wil IM zeker nog eens zien maar directe herhaling is altijd jammer

• Leuk
Waarderingen: Steph85 en Loek123
Even iets anders, Niras zal hun site uitbreiden met een nieuwe bergingsinstallatie voor radioactief afval.
Niras is de site waarop Graspop doorgaat. Geen idee of het gevolgen zal hebben voor Graspop. Maar kans zit er wel in, gezien de installatie bovengronds komt.

Het zou wel jammer zijn als Iron Maiden komend jaar weer zoveel budget gaat kosten. Het was een goede show, maar die band heeft toch geen enkele reden om nu weer geboekt te worden. Dat was bijvoorbeeld bij Machine Head, Architects en zelfs Judas Priest wel het geval.

Ik ga het zeggen: geef mij dan maar een 2 uur show van Guns 'n Roses

Het zou wel jammer zijn als Iron Maiden komend jaar weer zoveel budget gaat kosten. Het was een goede show, maar die band heeft toch geen enkele reden om nu weer geboekt te worden. Dat was bijvoorbeeld bij Machine Head, Architects en zelfs Judas Priest wel het geval.

Ik ga het zeggen: geef mij dan maar een 2 uur show van Guns 'n Roses
2 uur (max) show GnR: ja.
3 uur: oh hell no

• Leuk
Waarderingen: Steph85 en El_Leipo
Even iets anders, Niras zal hun site uitbreiden met een nieuwe bergingsinstallatie voor radioactief afval.
Niras is de site waarop Graspop doorgaat. Geen idee of het gevolgen zal hebben voor Graspop. Maar kans zit er wel in, gezien de installatie bovengronds komt.

Ik hoorde dit inderdaad net op de radio. Het Niras terrein ligt bij GMM. Maar ik weet niet in hoeverre die opslag hier ook ligt. Niras heeft best veel terrein in en om Dessel

Users who are viewing this thread