Lowlands 2026

Gohh ik zie Nine Inch Noize ook wel zitten (als dit is zoals ik hoop dat het is)
Ik verwacht een optreden zoals op het B-podium van NiN, maar dan een uur. De technovariaties op de NiN waren intens en niet voor iedereen, maar ik heb er toen erg van genoten.
Mag van mij echt deze kant op komen.

Antony Kiedis is een zeer beperkte zanger en de Red Hot Chili Peppers zijn ook gewoon populair. Je bent weer aan het hengelen naar ophef.
Komt door de magie van de band als geheel. Met 1 van de beste basgitaar-spelers, drummer en gitarist ter wereld erbij bereik je dit. Dan vergeet ik nog de messcherpe en rake teksten. Dit is voor geen enkele Nederlandse zangeres het geval dit moment en al helemaal niet bij Froukje of S10.

• Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal en CVS
Komt door de magie van de band als geheel. Met 1 van de beste basgitaar-spelers, drummer en gitarist ter wereld erbij bereik je dit. Dan vergeet ik nog de messcherpe en rake teksten. Dit is voor geen enkele Nederlandse zangeres het geval dit moment en al helemaal niet bij Froukje of S10.
Ik begrijp niet waarom je je genoodzaakt voelt Anthony Kiedis of RHCP te verdedigen. Dit was helemaal niet het punt wat Joris aan het maken was.

Ik gebruik RHCP alleen als voorbeeld om de absurditeit van het door mij gequote statement aan te tonen. Dat je dit serieus neemt en vervolgens ook meegaat in het neerbeuken van Froukje en S10 is dan jammer.

• Leuk
Waarderingen: alle namen zijn bezet
Ik begrijp niet waarom je je genoodzaakt voelt Anthony Kiedis of RHCP te verdedigen. Dit was helemaal niet het punt wat Joris aan het maken was.
Ik verdedig ze niet maar leg uit waarom in mijn perspectief een 'matige' zanger als Anthony Kiedis wel wereldfaam boekt en Froukje en S10 niet. Ik beuk ze overigens niet neer hoor @Joris . Ik vind het zelf niets, maar gun ze wel een succes. Ze komen best sympathiek over.

• Leuk
Ik snap überhaupt niet zo goed waarom het neerbeuken van acts waar jij persoonlijk niks mee hebt, maar groot deel van Nederland wel gebeurt. Als ik dit steeds bij alle namen die op LL staan en niet echt mijn ding zijn zou doen, dan kan ik beter ontslag nemen en de hele dag achter mijn PC gaan zitten om dit soort post op dit forum te schrijven.
Ik snap best dat Froukje en S10 niks voor jou is, maar het zijn echt geen slechte artiesten.

Ik snap überhaupt niet zo goed waarom het neerbeuken van acts waar jij persoonlijk niks mee hebt, maar groot deel van Nederland wel gebeurt. Als ik dit steeds bij alle namen die op LL staan en niet echt mijn ding zijn zou doen, dan kan ik beter ontslag nemen en de hele dag achter mijn PC gaan zitten om dit soort post op dit forum te schrijven.
Ik snap best dat Froukje en S10 niks voor jou is, maar het zijn echt geen slechte artiesten.
nee klopt is ook zo. Ik ga ook niet mee in het neerbeuken, reageerde alleen op de vergelijking met Kiedis. Hiernaast is het ook een forum he, daar moet altijd ruimte voor alle geluiden zijn (met respect uiteraard). Anders moet je naar een fan-pagina gaan om daar mee te praten. Tenslotte is het belangrijk om je al helemaal niet op te winden of druk te maken over iets wat iemand hier zegt. Laten we gewoon lekker kissebissen over ons favoriete festival.

• Leuk
Tja wat is slecht en wat is goed? Om commercieel succes te hebben moet je iets goed doen maar dat hoeft niet perse zingen te zijn.

Persoonlijk vind ik het 13-in-een-dozijn liedjes maar goed volgens mij is de autotune in ieder geval er niet of minimaal wat tegenwoordig bij alle "nederrappers" wel anders. Dus das al positief.

Denk dat het huidige LL publiek het ook een prima act vindt dus zie het ook wel gebeuren dat ze (sub) headliner zijn.

• Leuk
Tja wat is slecht en wat is goed? Om commercieel succes te hebben moet je iets goed doen maar dat hoeft niet perse zingen te zijn.

Persoonlijk vind ik het 13-in-een-dozijn liedjes maar goed volgens mij is de autotune in ieder geval er niet of minimaal wat tegenwoordig bij alle "nederrappers" wel anders. Dus das al positief.

Denk dat het huidige LL publiek het ook een prima act vindt dus zie het ook wel gebeuren dat ze (sub) headliner zijn.
Kijk dat klinkt enigszins positief 😁

Ik ben wel benieuwd welke relevante Nederlandse act jij graag/liever op de headline positie zou zien.
Je had het een paar berichten terug al over Anouk. Ik snap muzikaal gezien best dat je haar noemt, maar ik zie haar anno 2025/26 niet meer headlinen op LL.

Dit is toch precies wat ze bedoelen met het onnodig neerbeuken van acts. Je opmerking over nederrappers dient toch alleen om een sneer naar een volledig genre uit te delen? Een genre waarvan het bovendien overduidelijk is dat je er geen enkele interesse in, of kennis van, hebt. Dat hoeft ook niet - ieder zijn ding - maar laat dat genre dan lekker buiten beschouwing in plaats van de hele tijd afgeven op artiesten en stijlen onder het mom van 'een afwijkende mening'. Er is ruimte voor alle meningen maar dit is gewoon ordinair moddergooien.

En weer over naar gewenste artiesten... Ik zag al wat geruchten/wensen/voorspellingen langskomen waar ik heel blij van werd.

Ik zou er serieus 16 glampingplekken voor over hebben om in één weekend twee van de onderstaande lijst te hebben met een NL Headliner erbij:

NIN, The XX, Lorde, Radiohead, Tyler the Creator, Gorillaz, Sabrina Carpenter, the Strokes, Tame Impala, Doechii.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat Radiohead in de vijver van Lowlands headliners zwemt maar wat een klapper zou dat zijn (ook bewezen door BSS in de Bravo hoe goed zij nog bij Lowlands passen), hetzelfde geld wellicht al voor Sabrina Carpenter. NIN past misschien niet meer helemaal maar zou ik persoonlijk heel gaaf vinden in welke vorm dan ook.

Wat kan je opeens een zin hebben in Februari...

Laatst bewerkt:
Ik zag in dat bericht van Joost en Coachella ook nog dat Armin van Buuren met Adam Beyer daar ook staat, is dat niet perfect iets voor zo'n Jobse&Kiki/Charlotte de Witte slot?

• Thinking
Wat touren er een hoop fantastische headliners aankomend jaar! Met the xx en Strokes toch weer twee fantastische kanshebbers erbij. (Ligt de Festileaks redactie trouwens nog te slapen? The Cure, the xx én the Strokes blijken te touren, het bekendste festival ter wereld maakt de line-up bekend maar op dé festivalwebsite van Nederland valt niks te lezen 😅 )

• Leuk
Waarderingen: sjoeske, CVS en WTSGD
Woooosh

• Leuk
Waarderingen: LLoww
Kijk dat klinkt enigszins positief 😁

Ik ben wel benieuwd welke relevante Nederlandse act jij graag/liever op de headline positie zou zien.
Je had het een paar berichten terug al over Anouk. Ik snap muzikaal gezien best dat je haar noemt, maar ik zie haar anno 2025/26 niet meer headlinen op LL.
Geen enkele Nederlandse act zou ik willen zien op een headliner positie. Een Chef Special of Racoon zijn er denk ook niet groot genoeg voor. Tja wat hebben we nog meer? Krezip? Denk niet relevant genoeg. The Opposites zijn niet zo lang geleden nog geweest. De Jeugd is trouwens hele dikke prima! Di-Rect is opzich wel een flinke naam maar trekken die het vol? Betwijfel het. Is vooral ander publiek denk ik.

Dit is toch precies wat ze bedoelen met het onnodig neerbeuken van acts. Je opmerking over nederrappers dient toch alleen om een sneer naar een volledig genre uit te delen? Een genre waarvan het bovendien overduidelijk is dat je er geen enkele interesse in, of kennis van, hebt. Dat hoeft ook niet - ieder zijn ding - maar laat dat genre dan lekker buiten beschouwing in plaats van de hele tijd afgeven op artiesten en stijlen onder het mom van 'een afwijkende mening'. Er is ruimte voor alle meningen maar dit is gewoon ordinair moddergooien.

Haha heerlijk hoor. Waarom zou ik geen Nederrap kennen? Omdat ik wat ik tegenwoordig voorbij hoor en zie komen bagger vindt? Wel mooi hoor dat jij precies weet wat ik schijnbaar luister en wat niet en dat te zien aan een posting hier.

En weer over naar gewenste artiesten... Ik zag al wat geruchten/wensen/voorspellingen langskomen waar ik heel blij van werd.

Ik zou er serieus 16 glampingplekken voor over hebben om in één weekend twee van de onderstaande lijst te hebben met een NL Headliner erbij:

NIN, The XX, Lorde, Radiohead, Tyler the Creator, Gorillaz, Sabrina Carpenter, the Strokes, Tame Impala, Doechii.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat Radiohead in de vijver van Lowlands headliners zwemt maar wat een klapper zou dat zijn (ook bewezen door BSS in de Bravo hoe goed zij nog bij Lowlands passen), hetzelfde geld wellicht al voor Sabrina Carpenter. NIN past misschien niet meer helemaal maar zou ik persoonlijk heel gaaf vinden in welke vorm dan ook.

Wat kan je opeens een zin hebben in Februari...

Hoho! we missen een raggende gitaren act :P

• Leuk

Users who are viewing this thread