Rock Werchter 2026

Archive was subliem in 2024! Een uur lang meegezogen geweest.
Ik moest ze toen helaas wissen vanwege een overlap met een andere moment. Ook al is een terugkomst na 2 jaar best snel, zou ik er enorm blij mee zijn!

Edit: even opgezocht. En na het fantastische Deus de voorkeur gegeven aan de afscheidsshow van Sum41. Dat was geen wijs besluit.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan

Sabrina Carpenter is alomtegenwoordig in de tours van 2026 en zou (sterk gerucht) ook op Coachella volgend jaar staan.
Artikel is vnl interessant omwille van welke richting grote festivals kunnen inslaan: gaan voor sterke grote bands die al diverse keren op de affiche stonden of gaan naar beloftevolle nieuwkomers met een sterke online presence en grote fanaanhang bij gen Z. En hoe vind je het evenwicht tussen de old school rockers en de nieuwe muzieksmaken van gen Z in de programmering?

• Leuk
Waarderingen: won666 en Elle Marie
Ik moest ze toen helaas wissen vanwege een overlap met een andere moment. Ook al is een terugkomst na 2 jaar best snel, zou ik er enorm blij mee zijn!

Edit: even opgezocht. En na het fantastische Deus de voorkeur gegeven aan de afscheidsshow van Sum41. Dat was geen wijs besluit.
viel die afscheidsshow van sum 41 tegen?

Ons toen wel. Geluid zat niet goed en er gebeurde niet veel in het veld. Lekker bubbels gaan drinken
Daar zijn de meningen over verdeeld. Echt ontzettend genoten in het voorvak, waar het helemaal los ging.

Maar kan me voorstellen dat het verder naar achter wellicht anders aanvoelde.

• Leuk
Waarderingen: NoLifeIzegem

Sabrina Carpenter is alomtegenwoordig in de tours van 2026 en zou (sterk gerucht) ook op Coachella volgend jaar staan.
Artikel is vnl interessant omwille van welke richting grote festivals kunnen inslaan: gaan voor sterke grote bands die al diverse keren op de affiche stonden of gaan naar beloftevolle nieuwkomers met een sterke online presence en grote fanaanhang bij gen Z. En hoe vind je het evenwicht tussen de old school rockers en de nieuwe muzieksmaken van gen Z in de programmering?
Mooie mix zorgt voor de duurzaamheid van festivals, dus graag niet enkel gevestigde waarden bovenaan de affiche!

Heeft Herman niet gezegd dat Sabrina te licht uitvalt voor Werchter? Zie ze ofwel een Boutique of Pukkelpop headlinen, past beter.

• Leuk
Waarderingen: musicislife en JP5
David Byrne is intussen op de eerste line-up (in de VS) opgedoken. Misschien dan toch een optie om de Burn vakkundig af te branden?

Als de bovenkant ergens hierbij in de buurt komt ben ik een tevreden mens:
DO: My Chemical Romance – The Cure – Turnstile

VR: Florence & The Machine – 21 Pilots – Biffy Clyro/Franz Ferdinand

ZA: System of a Down – Queens of the Stone Age - Jack White/Pixies

ZO: Gorillaz – Tame Impala – The Last Dinner Party

• Leuk
Waarderingen: johanra

Snow Patrol was toen the place to be die gingen totaal onverwacht nog over dEUS. Dat was toen wel een heel geslaagde Barn lineup kan mij alle optredens van die dag nog voor de geest halen.

• On fire
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV en Joslittel
Als de bovenkant ergens hierbij in de buurt komt ben ik een tevreden mens:
DO: My Chemical Romance – The Cure – Turnstile

VR: Florence & The Machine – 21 Pilots – Biffy Clyro/Franz Ferdinand

ZA: System of a Down – Queens of the Stone Age - Jack White/Pixies

ZO: Gorillaz – Tame Impala – The Last Dinner Party
Als dit 'm echt gaat worden ga ik heel verdrietig zijn dat ik niet kan. Alleen de vrijdag zou ik skippen!

Daar zijn de meningen over verdeeld. Echt ontzettend genoten in het voorvak, waar het helemaal los ging.

Maar kan me voorstellen dat het verder naar achter wellicht anders aanvoelde.
Ik heb ze op Graspop de Jupiler Stage zien afsluiten (en afbreken) in 2017. Dan voelde het vorig jaar op RW toch wat teleurstellend aan, maar ik stond toen ook wat meer naar achter inderdaad.

Hellfest gaat niet meer gebeuren, die zijn die week nog niet in Europa
Een korte tour van max 3 weken was de bedoeling, met die show van 18 juli kan je alles voor eind juni wel afschrijven lijkt mij
Copenhell is ook niet voor niets een week opgeschoven
I’ll be very surprised if they play only on Copenhell. That’s a pretty smaller fest than Hellfest and Graspop.

My guess is that tour will start in Stockholm or week before with their appearance on Hellfest, Copenhell and Tons of Rock or Rock in Lisboa.

21 - Hellfest
24 - Copenhell
27 - Tons of Rock or Rock in Rio

A man can hope but I’m probably wrong

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread